دکتر وان او هیون و بحران سامسونگ

مدیر عامل سامسونگ: بحران گلکسی نوت 7، فرصتی برای تفکر و بازنگری در سامسونگ ایجاد کرد

بحران گلکسی نوت 7 به شرکت سامسونگ فرصت داد تا به خود فکر کند؛ این گفته مدیر عامل سامسونگ دکتر وان او هیون (Kwon Oh-hyun) است. وی بحران فعلی را فرصتی برای تفکر و بازنگری در سامسونگ عنوان کرد.

به نظر می رسید سامسونگ عزم خود را جزم کرده بود تا بازار جهانی گوشی های هوشمند را در نیمه دوم سال جاری میلادی تحت سلطه خود درآورد. سری گوشیهای هوشمند گلکسی اس 7 نیز یکی از مهمترین ابزارهای سامسونگ برای تسلط بر این بازار بود.

بسیاری از تحلیلگران بازار گوشیهای هوشمند، انتظار داشتند که فروش فوق العاده این شرکت نیز در نیمه دوم سال جاری تداوم داشته باشد و گلکسی نوت 7 اصلی ترین اهرم سامسونگ برای تسلط بر این بازار باشد.

در ابتدا تصور می شد که چنین پیش بینی هایی درست باشد، اما به مرور و با مشکلاتی که برای گلکسی نوت 7 پیش آمد، شرکت سامسونگ یکی از بدترین کابوسهای دوران فعالیت خود را تجربه کرد.

دکتر وان او هیون و اظهار نظرهایی در خصوص بازنگری در تفکر سامسونگ

چالشهای یاد شده، وان او هیون را واداشته تا در این مورد اظهار نظر کند. وی معتقد است که مشکلات پیش آمده برای سامسونگ، این شرکت را وادار به یک بازنگری در فعالیت خود کرده است تا چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهند. این رویدادها به سامسونگ فرصتی برای فکر کردن و تجدید نظر داده است.

دکتر وان او هیون علاوه بر اینکه مدیر عامل شرکت است، در سال 2012 توسط هیات مدیره شرکت رسماً بعنوان مدیر ارشد اجرایی سامسونگ الکترونیکز انتخاب شد. وی که از سال 1985 در زمینه صنایع نیمه هادی در سامسونگ الکترونیکز مشغول به کار بوده، نقشی بسیار کلیدی در پیشرفت سریع سامسونگ الکترونیکز در صنعت نیمه هادی ها داشته است.

دکتر وان که دارای لیسانس مهندسی برق از دانشگاه ملی سئول، فوق لیسانس مهندسی برق از موسسه علوم و فن آوری های پیشرفته کره و دکترای مهندسی برق از دانشگاه استنفورد است اظهارات یاد شده را در جریان سخنرانی خود در چهل و هفتمین سالگرد تاسیس سامسونگ الکترونیکز بیان کرد.

در جریان این سخنرانی، وی بر نظارت داخلی دقیق در جهت بهبود عملیات مدیریت بحران شرکت تاکید کرد. هر چند وان مستقیما به گلکسی نوت 7 اشاره ای نکرد، اما تاکید داشت که بحران پیش آمده به شرکت امکان فکر کردن و بازنگری در فعالیت خود را داد.

هم اکنون همه نگاه ها به سمت گلکسی اس 8 این شرکت است و اینکه آیا این محصول می تواند بازگشت مقتدرانه سامسونگ را در سال جاری رقم بزند. دکتر وان نیز این مهم را به خوبی درک کرده است و معتقد است سامسونگ دارای تاریخچه ای طولانی در غلبه بر بحرانهاست و باید از این چالش به عنوان فرصتی برای پرش مجدد استفاده کند؛ سامسونگ باید شیوه کار و فکر کردن در خصوص نوآوری خود را بهبود ببخشد و نگاه خود در خصوص مشتریان را مورد بازنگری قرار دهد.

علیرغم واکنش های مثبت مشتریان به تلفن های هوشمند پیشرفته این شرکت، رقابت بسیار سنگینی میان این کمپانی کره ای و دیگر تولید کنندگان موبایل های هایی نظیر هوآوی وجود دارد و در بازار محصولات اقتصادی هم شرکت های چینی رقیب، عرصه را برای این شرکت به شدت تنگ کرده اند. مخصوصا در زمانی که این شرکت با چالشهای بوجود آمده دچار نوعی آسیب دیدگی در برند خود شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. همه گوشی ها بنجل هست فقط جی ال ایکس خخخ

  2. تفکر و بازنگری!
    چیزهایی که سامسونگ هیچ وقت نداشته.

  3. خوبه قبول کردن که بنجل میساختن…..:))))