مایکروسافت خلاق‌تر از اپل

به عقیده کاربران مایکروسافت خلاق‌تر از اپل است؛ شما چه فکر می‌کنید؟

چهارشنبه مایکروسافت طی یک رویداد بزرگ با حضور اصحاب رسانه ورود قدرتمندانه‌ی بخش نرم افزاری سه بعدی به ویندوز 10 را بازگو کرد و از یک کامپیوتر سرفیس که نسبت به آی مک اپل خلاق‌تر بوده و همچنین یک ابزار جانبی فوق‌العاده جذاب به نام سرفیس دایال رونمایی کرد.

بنابراین شما در کنار ماوس، یک قلم دیجیتالی و صفحه نمایش لمسی دیوایستان، یک دیوایس جانبی به نام Surface Dial را نیز در اختیار خواهید داشت که می‌توانید از آن نیز استفاده کنید. این دیوایس به شما اجازه می‌دهد تا با قرار دادن آن بر روی صفحه نمایش قابلیت‌های جدیدی نظیر پالت‌های رنگ، تنظیم ولوم و روشنایی صفحه و یا حتی اسکرول کردن در یک سند متنی بزرگ را در اختیار داشته باشید.

حال باید به دیوایس‌های جدید خلاقانه مایکروسافت هدست هولولنز، یک دیوایس واقعیت افزوده 3000 دلاری همراه با سرویس‌های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی که این شرکت به توسعه‌دهندگان خود ارائه می‌کند را نیز باید اضافه کنیم. بدون شک با این عملکرد قدرتمندانه، مایکروسافت نه تنها نزد توسعه‌دهندگان، بلکه نزد کاربران معمولی نیز به عنوان یک پیشرو در زمینه نوآوری شناخته می‌شود.

مایکروسافت خلاق‌تر از اپل

هولولنز مایکروسافت

چشیدن طعم خلاقیت با مایکروسافت یا اپل!

به موازات این شرکت که در گذشته به عنوان پادشاه نوآوری شناخته می‌شود، باید به شرکت اپل اشاره کرد. شرکت اپل سازنده‌ی آیپاد، آیفون، یک تبلت، لپ تاپ‌های مک و همچنین یک دستیار دیجیتالی صوتی به نام سیری است.

مایکروسافت خلاق‌تر از اپل

هرچند این شرکت به جهت عرضه نخستین گوشی هوشمند لمسی جهان به عنوان یکی از بزرگان تکنولوژی جهان شناخته می‌شود، متاسفانه روز سه شنبه طی کنفرانس خبری اقتصادی، تیم کوک، مدیر عامل اجرایی اپل، در گزارشی عنوان کرد که برای نخستین بار از سال 2001 سودآوری این شرکت کوپرتینویی هیچ سیر صعودی را طی نکرده و محصولات آن با کاهش در فروش مواجه شده‌اند. طی همان مراسم خبرنگاران مختلفی در خصوص آن که چرا اپل دیگر هیچ نوآوری ندارد و تنها از سایر شرکت‌ها پیروی می‌کند سوالاتی را مطرح کردند که متاسفانه تیم کوک تمامی آن‌ها را بی‌پاسخ گذاشت.

بر همین اساس ما سری به شبکه‌های اجتماعی زدیم تا نظرات مردم را پس از رویداد مایکروسافت، در ارتباط با آن بدانیم. در زیر می‌توانید نظرات کاربران مختلف توییتر را مشاهده کنید:

AbhishekPrtp@ : مایکروسافت جذاب‌تر از اپل عمل می‌کند. من به محصولات این شرکت علاقه شدیدی پیدا کردم. رویداد مایکروسافت بی‌نظیر بود.

Ishabazz@ : بسیار خب، وقت استراحت تمام شد. اپل بار دیگر گرسنه خواهد شد. من امیدوارم که آن‌ها رویداد مایکروسافت را مشاهده کرده باشند.

Cocoanetics@ : خدای من یک تبلت 28 اینچی که شما می‌توانید بر روی آن نقاشی بکشید!

نظر شما در ارتباط با این موضوع چیست؟ آیا واقعا مایکروسافت طی سال‌های اخیر در زمینه نوآوری حرف اول را می‌زند؟