آتش گرفتن آیفون 5 اس

ادامه سریال آتش سوزی گوشی‌های هوشمند، این بار برای آیفون 5s

ماجرای داغ شدن، آتش گرفتن و در نهایت منفجر شدن گوشی‌های هوشمند رفته رفته در حال تبدیل شدن به مشکل اساسی در دنیای تکنولوژی است، چنانکه کاربران دیگر جرات نمی‌کنند هنگام شارژ شدن دستگاه، توسط آن تماسی برقرار کنند و البته افراد محتاط‌تر، سعی می‌کنند برای چندین متر از آن فاصله بگیرند. آتش گرفتن آیفون 5 اس (iPhone 5S) هنگام شارژ شدن جدیدترین اتفاقی است که اگر عدم استفاده از لوازم جانبی ارجینال و یا ضربه وارد شدن به دستگاه به عنوان به عنوان مسبب حادثه شناخته نشوند، به احتمال زیاد پرونده جدیدی را در سریال تبدیل شدن گوشی‌ها به بمب ساعتی باز خواهد کرد.

آتش گرفتن آیفون 5 اس هنگام شارژ شدن

گلکسی نوت 7 سامسونگ با داشتن آمار بسیار بالای داغ شدن دستگاه، تعداد بسیار زیادی آتش گرفتگی و همچنین میزان قابل توجهی منفجر شدن در کانون تمرکز سریال انفجار گوشی‌های هوشمند قرار گرفت و متاسفانه سبب شد تا تمامی قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری این پرچمدار قدرتمند به حاشیه برده شوند، اما چنین سرنوشتی به این معنی نیست که طی چند ماهه گذشته حادثه مشابهی برای دیگر دستگاه‌های تولید شده توسط خود سامسونگ و همچنین دیگر سازندگان اتفاق نیفتاده است.

در حالی که رقبا، مخصوصا نزدیکترین و سرسخت‌تری آن‌ها یعنی اپل انتظار داشتند تا با فروش میلیونی پرچمداران جدید خود (آیفون 7 و 7 پلاس) به عنوان بهترین گزینه برای خلاص شدن از دست نوت 7 خطرآفرین، سود خوبی به جیب بزنند، گزارش‌هایی از انفجار محصولات اپل فرصت استفاده از چنین موقعیت خوبی را حداقل از این شرکت گرفت. آتش گرفتن آیفون 5 اس جدیدترین خبری است که هنوز صحت آن تایید نشده است، اما پیش از این نیز اخباری همچون انفجار یک دستگاه آیفون 6 پلاس در جیب یک دانش‌ آموز و یک دستگاه هنگام شارژ شدن (با شارژر ارجینال) و منفجر شدن یک دستگاه آیفون 6 در جیب یک دوچرخه سوار عمومی شده و فرصت بهره بری از عقب نشینی سامسونگ را از اپل گرفتند.

Jinan Liu، صاحب یک دستگاه آیفون 5s ، در اولین ساعات روز 16 اکتبر گوشی خود را به وسیله شارژر، زمانی که دستگاه از تخلیه باتری شدیدا هشدار می‌داد، به برق متصل و بعد از رها کردن آن بر روی تخت خواب، اتفاق را ترک کرد، اما هنگام بازگشت، آتش گرفتن آیفون 5 اس در حالی که پتو و ملحفه را نیز مشتعل کرده بود سبب ترس وی شد. در عکس‌های ثبت شده این اتفاق مشهود است.

آتش گرفتن آیفون 5 اس
Jinan Liu سریعا با ریختن آب، از شدید شدن آتش گرفتن آیفون 5 اس و دیگر لوازم اطراف آن جلوگیری کرد، اما باید در نظر گرفت که با توجه به محل قرارگیری گوشی و استعداد بالای ملحفه برای آتش گرفتن، اگر او به موقع به اتاق خود باز نمی‌گشت، این اتفاق قطعا تبدیل به یک فاجعه می‌شد. از قرار معلوم در اتاق‌های کناری افراد مسن و همچنین چند کودک قرار داشتند که در صورت دیر مطلع شدن از این حادثه، جان چند نفر به خطر می‌افتاد. از قرار معلوم این فرد گوشی خود را مستقیما از نمایندگی رسمی اپل تهیه و برای مدت دو سال استفاده کرد. به نظر می‌رسد که وی با شرکت در حال گفتگو درباره این اتفاق است و هنوز مشخص نیست که چه نتیجه‌ای حاصل شده است.

آتش گرفتن آیفون 5 اس
اولین عاملی که حین پیش آمدن چنین اتفاقی مورد بررسی قرار می‌گیرد، وضعیت ارجینال یا تقلبی بودن شارژر است که درباره آتش گرفتن آیفون 5 اس اخیر هنوز مشخص نشده است. شارژرهای فیک، مخصوصا برای گوشی‌های آیفون، به وفور در بازارهای مختلف جهانی یافت می‌شوند و استفاده از آن‌ها بخاطر عدم رعایت استاندارد در ساختشان، احتمال ایجاد نوسانات برقی و آتش سوزی را شدیدا افزایش می‌دهد. از حوادث پیش آمده طی چند ماهه اخیر می‌توان برداشت کرد که هیچ تضمین صد درصدی برای ایمن بودن یک گوشی هوشمند از انفجار وجود نداشته و آتش گرفتن آیفون 5 اس اخیر، اگر که همانند اتفاقات مشابه قبلی تایید شود، مهر تاییدی بر آن خواهد زد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*