لنوو با ترکیب تبلت و لپ تاپ، IdeaPad Yoga را ساخته است

لنوو که یکی از مطرح ترین تولید کنندگان لپ تاپ در دنیا به شمار می رود همه ساله یک محصول عجیب را در نمایشگاه CES معرفی می کند. این شرکت چینی امسال با IdeaPad Yoga جلب توجه کرده است. نمونه اولیه Yoga که در واقع یک لپ تاپ چندحالته ویندوز 8 است دارای نمایشگر 13.3 اینچی لمسی با قابلیت چرخش 360 درجه است. در ادامه تصاویر این لپ تاپ خارق العاده را به همراه مشخصات فنی آن مشاهده خواهید کرد.
IdealPad Yoga که به گفته لنوو یک لپ تاپ چند حالته است دارای طراحی خاص و جالبی است. این لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 13.3 از نوع چندلمسی است. Yoga بسیار باریک و سبک است و از نظر وزن و ضخامت به راحتی می تواند با اولترابوک ها رقابت کند. ضخامت IdeaPad Yoga تنها 16.9 میلی متر و وزن آن نیز 1406 گرم است.

Ideal Yoga می تواند در حالت های مختلفی از جمله تبلت، لپ تاپ، استند (مانند قاب عکس) و حالتی شبیه به خیمه قرار گیرد که در تصاویر پایین به خوبی قابل مشاهده می باشند.

 

 

صفحه نمایش 13 اینچی لمسی – خازنی این لپ تاپ دارای وضوح تصویر 1600×900 پیکسل است.

پیش از این هم لپ تاپ های مختلف اینچنینی تحت عنوان لپ تاپ های تبدیل شدنی (Convertible Laptop) وارد بازار شده بودند. این نوع از لپ تاپ ها به دو حالت تبلت و لپ تاپ تغییر شکل می یافتند و از آنجایی که چرخش از مرکز و یک لولای میانی صورت می گرفت، همین عامل باعث ضعف لولای لپ تاپ های تبدیل شدنی و استقامت کم آنها می شد. اما لنوو اعلام کرده که لولای بسیار قویی را برای Yoga در نظر گرفته که استقامت بسیار بالاتری نسبت به نمونه های قبلی دارد.

زمانی که صفحه نمایش یوگا را می چرخانید کی برد فیزیکی بصورت خودکار غیرفعال می شود و در عوض کی برد لمسی فعال می گردد. در قسمتی که مچ دست برروی Yoga قرار می گیرد از چرم های باریکی استفاده شده تا زمانی که از تبلت استفاده می کنید و یا آن را برروی میز قرار می دهید، به آن آسیبی نرسد.

IdeaPad Yoga برای سیستم عامل ویندوز 8 طراحی شده است. پس این لپ تاپ تا نیمه دوم سال 2012 وارد بازار نخواهد شد. پیش بینی می شود قیمت آن نیز از 1,199 دلار آغاز شود.

IdealPad Yoga قرار است به پردازنده Ivy Bridge اینتل، حافظه RAM با ظرفیت 8GB، حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 256GB و باتری با طول عمر 8 ساعت، مجهز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*