بلک بری DTEK60 رسما معرفی شد؛ حسگر اثر انگشت، نمایشگر QHD، اسنپدراگون 820 (1)

بلک بری DTEK60 رسما معرفی شد؛ حسگر اثر انگشت، نمایشگر QHD، اسنپدراگون 820

پس از کش  و قوس‌های فراوان و انتشار خبرها و شایعات متعدد، بالاخره گوشی بلک بری DTEK60 رسما معرفی شد. این محصول، جایگزینی برای گوشی DTEK50 به حساب آمده و قرار است به طور مستقیم با قیمت 499 دلار در وب سایت شرکت بلک بری به فروش برسد. 

قبل از معرفی رسمی این گوشی، تقریبا می‌دانستیم که شکل ظاهری و طراحی این محصول شباهت بسیار زیادی به گوشی TCL 950 خواهد داشت. جالب است بدانید که شرکت چینی TCL مالک برند آلکاتل بوده و از این رو گوشی آلکاتل Idol 4s نیز شباهت زیادی به این دسته از گوشی ها دارد.

اما موضوعی که در این زمینه می‌بایست به آن توجه کرد مربوط به انحراف شرکت بلک بری در زمینه طراحی گوشی هایی می‌شود که تحت نام این برند به بازار وارد می‌شود. در حقیقت ساختار کلی طراحی این گوشی با آن چیزی که قبل از محصولات این شرکت کانادایی سراغ داشتیم (مثل کیبورد فیزیکی) کاملا متفاوت است.

در هر صورت گوشی بلک بری DTEK60 از طراحی بسیار حرفه‌ای و سطح بالایی برخوردار است. پنل های قدامی و خلفی این گوشی از جنس شیشه بوده و بین آن دو نیز فریمی فلزی قرار گرفته است.

مشخصات فنی گوشی بلک بری DTEK60

علاوه بر آن که در مشخصات فنی این گوشی به روزرسانی های بسیار خوبی نسبت به نسل پیشین (DTEK50) دیده می‌شود، می‌بایست به این نکته نیز اشاره کرد که قیمت 500 دلاری بلک بری DTEK60 نظر هر خریداری را به سمت و سوی خود جلب خواهد کرد. این گوشی از یک نمایشگر 5.5 اینچی با دقت 1440 × 2560 (معادل QHD) به همراه چیپست اسنپدراگون 820 کوالکام و میزان حافظه رم چهار گیگابایتی و همچنین حافظه داخلی پیشفرض 32 گیگابایتی استفاده خواهد کرد. یک باتری با ظرفیت سه هزار میلی آمپر ساعت به همراه فناوری Quick Charge 3.0 در درون این گوشی قرار گرفته  و دوربین اصلی آن نیز دارای حسگری با دقت 21 مگاپیکسلی است.

دوربین سلفی بلک بری DTEK60 دقت تصویری معادل 8 مگاپیکسل را ارائه می‌دهد. از طرفی درگاه یو اس بی تایپ سی (USB Type-C) نیز بر روی بدنه این گوشی جدید قابل مشاهده است. اما موضوع جالب در مورد این گوشی، استفاده از حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت بر روی آن (در بخش پشتی قاب گوشی) است. در حقیقت بلک بری DTEK60 اولین موبایل تولید شده از سوی این کمپانی به حساب می‌آید که از حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند.

البته بهتر است به این موضوع نیز اشاره کنیم که این محصول نیز همانند دیگر موارد تولید شده توسط این کمپانی دارای سطح بالایی از امنیت بوده و این موضوع را می‌توان در تمامی بخش‌های آن به طور واضح و آشکاری مشاهده کرد. این گوشی دارای بوت لودر بسیار امنی بوده و اپلیکیشن اختصاصی DTEK و ساختار سخت افزاری Root of Trust از دیگر موارد امنیتی سطح بالای آن به شمار می‌آیند. همانند قبل برای این گوشی نیز آپدیت های امنیتی، خیلی زود و سریع منتشر خواهد شد. از سویی دیگر سرویس های Full Enterprise Mobility Management Support و FIPS 140-2 Compliant Full Disk Encryption، سطح امنیتی گوشی را به حد اعلایی خواهند رساند.

از نظر نرم افزاری، مواردی که در دیگر محصولات این شرکت وجود داشت را می‌توان در گوشی بلک بری DTEK60 نیز مشاهده کرد. این موارد شامل بلک بری هاب (BlackBerry Hub) و تقویم بلک بری (BlackBerry Calendar) هستند. با این که هم اکنون تقریبا تمامی گوشی های پرچمدار و سطح بالا جدید بازار، قرار است به طور پیشفرض از اندروید نوقا استفاده کنند‌، اما متاسفانه این گوشی با نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید موسوم به مارشمالو وارد بازارهای فروش خواهد شد.

این گوشی هم اکنون به طور مستقیم از وب سایت فروشگاه رسمی بلک بری به منظور خریداری توسط کاربران قابل دسترس است. در بخش زیر نیز می‌توانید نگاهی به تصاویر رسمی گوشی بلک بری DTEK60 بیندازید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بنظرمن بلکبری هنوزم ابهت خودش رو داره