تنزل شدید در بازار ساعت هوشمند

تنزل شدید در بازار ساعت هوشمند ؛ 50 درصد کاهش در فروش

بنا بر گزارش یک شرکت تحقیقاتی و آماری, تنزل شدیدی در بازار ساعت هوشمند و فروش این محصولات رخ داده است. طی سه ماهه سوم سال جاری نسبت به همین زمان در سال گذشته با کاهش 50 درصدی در فروش این گجت های پوشیدنی روبرو بوده‌ایم. این درحالیست که اپل با فروش 1.1 میلیون دیوایس در رده نخست فروش قرار داشته و انتظار می‌رود که با گسترده شدن فروش نسل دوم اپل واچ این میزان فروش به مراتب بیشتر شود.

ظاهرا سومین سه ماهه سال جاری برای سازندگان ساعت هوشمند خوش یمن نبوده است. یک گزارش جدید از سوی موسسه تحقیقاتی و آماری IDC نشان می دهد که به طور کلی فروش ساعت هوشمند در سطح جهانی طی این سه ماهه در مقایسه با مدت زمان مشابه در یک سال پیش، با کاهش عظیم 51.6 درصدی رو به رو بوده است.

IDC عنوان می‌کند که به طور کلی طی این سه ماهه چیزی حدود 2.7 میلیون ساعت هوشمند به فروش رسیده و این در حالیست که طی همین مدت زمان در سال 2015 میلادی شاهد فروش 5.6 میلیون دیوایس بودیم. این شرکت تاکید می‌کند که نسل اول اپل واچ (Apple Watch) در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی به طور گسترده‌ای به فروش می‌رسید، بنابراین میزان فروش آن نیز در سال جاری دستخوش تغییراتی شده است.

فروش 1.1 میلیون دستگاه اپل واچ در بازار ساعت هوشمند

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که نسل دوم ساعت اپل (Apple Watch 2) هنوز فروش خود را به طور جدی در بازار ساعت هوشمند آغاز نکرده و تنها 2 هفته از فروش جهانی آن در سه ماهه سوم سال محاسبه خواهد شد؛ هرچند اپل هیچ آمار رسمی از میزان فروش آن را منتشر نکرده است, با این حال اپل واچ با فروش 1.1 میلیون دیوایس برتر از سایر محصولات ظاهر شده و در بازار ساعت هوشمند فروخته می‌شود. شرکت گارمین (Garmin) با فروش 600 هزار اسمارت واچ دومین تولیدکننده موفق این بازار طی این سه ماهه بوده و پس از آن نیز سامسونگ موفق به فروش 400 هزار دیوایس ساعت هوشمند شده است.

تنزل شدید در بازار ساعت هوشمند

نسل دوم اپل واچ (Apple Watch 2)

به احتمال زیاد سه ماهه چهارم سال را هم باید با توجه به گسترده شدن فروش نسل دوم اپل واچ، به نام این شرکت آمریکایی ثبت کنیم. این در حالیست که گوگل از تصمیم خود برای تاخیر در عرضه به‌روزرسانی پلتفرم Android Wear 2.0 خبر داده و به جای انتهای سال 2016، اوایل سال آینده میلادی آن را در اختیار تولیدکنندگان خواهد گذاشت؛ بنابراین سازندگان ساعت هوشمند احتمالا تصمیم می‌گیرند ساعت های جدید خود را پس از فصل خرید در تعطیلات سال نو میلادی روانه بازار کنند. علاوه بر آن شایعات خبر می‌دهد که حتی خود گوگل نیز قصد دارد از دو ساعت هوشمند مجهز به این پلتفرم در سال جاری رونمایی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*