باب دیلن

امتناع باب دیلن از دریافت جایزه نوبل؛ کمیته نوبل رفتار باب دیلن را غیر مودبانه دانست

باب دیلن از زمانی که به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات 2016 معرفی شد، هیچ صحبتی انجام نداده و حتی تماس‌های مسئولین آکادمی نوبل را نیز جواب نداده است. اعضای کمیته نوبل این رفتار باب دیلن را غیر مودبانه دانستند.

اواخر مهر ماه بود که باب دیلن (Bob Dylan)، خواننده و ترانه سرای بزرگ آمریکایی به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات 2016 معرفی شد. دیلن اولین ترانه سرایی بود که موفق شد این جایزه را دریافت کند و این انتخاب با مخالفت‌هایی همراه بود. اما خود باب دیلن هم تا کنون هیچ واکنشی به برنده شدن جایزه نوبل نشان نداده است. جایزه نوبل مهم‌ترین جایزه ادبی در جهان است و همیشه هر نویسنده یا هنرمندی که آن را دریافت می‌کند غرق شادی می‌شود ولی برنده امسال نوبل هنوز کلمه‌ای در این باره به زبان نیاورده است.

پر وستبرگ، نویسنده سوئدی و یکی از اعضای کمیته نوبل، این رفتار را متکبرانه و غیر مودبانه خواند و اظهار کرد که تا کنون چنین چیزی ندیده است. گفته می‌شود که باب دیلن حتی به تماس‌ها و پیام‌های بسیار مسئولین کمیته نوبل هم پاسخی نداده است.

باب دیلن عنوان برنده نوبل ادبیات را از سایت خود حذف کرد

باب دیلن به دلیل شعرهای ادبی و زیبایش از سوی کمیته نوبل مفتخر به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد. وی در روز اعلام نامش یعنی 13 اکتبر، در لاس وگاس کنسرت داشت و هیچ اشاره‌ای به این مسئله نکرد. برخی از رسانه‌ها خبر داده‌اند که او عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات را از سایت خود حذف کرده است.

مراسم اعطای جوایز نوبل هر ساله در روز دهم دسامبر در شهر استکهلم سوئد برگزار می‌شود و پادشاه سوئد جوایز را به برندگان اعطا می‌کند اما هنوز مشخص نیست که آیا باب دیلن برای دریافت جایزه خود در این مراسم حاضر می‌شود یا خیر؟

در گذشته نیز دیلن توانسته بود جوایز زیادی را کسب کند؛ از جمله مدال آزادی که از دست باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دریافت کرد. پیش از این تنها یک‌بار نویسنده فرانسوی به نام ژان پل سارتر از دریافت جایزه نوبل ادبیات امتناع کرده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*