گوشی گوگل پیکسل ضد اب

آیا گوشی گوگل پیکسل ضد آب است؟

گوشی گوگل پیکسل دارای ویژگی مقاومت در برابر آب نیست. این در حالی است که بسیاری از اسمارت فون‌های پرچمدار شرکت‌های بزرگ دارای چنین خصیصه‌ای هستند.

این ویژگی به اسمارت فون این امکان را می‌دهد که در صورت فرو رفتن درآب هیچ‌گونه آسیبی نبیند. هر چند این گوشی دارای چنین خصیصه‌ای نیست، اما می‌واند تا یک ساعت زیر آب دوام بیاورد.

در حدود دو هفته پیش بود که گوگل، گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL را معرفی کرد. این شرکت طی مراسمی در شهر سان‌فرانسیسکو ایالات متحده از دو گوشی یادشده رونمایی کرد. قرار بود این گوشی‌ها که با برند پیکسل عرضه می‌شوند، جای برند نکسوس را بگیرند.

گوشی پیکسل دارای صفحه ‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p  است. این گوشی از نظر مشخصات بسیار به‌روز است و باید گفت اغلب مشخصات یک گوشی رده‌بالا در سال ۲۰۱۶ را دارد. در گوشی پیکسل جدیدترین تراشه شرکت کوالکام یعنی اسنپ ‌دراگون ۸۲۱ به کار رفته است و ۴ گیگابایت RAM  دارد. از سوی دیگر دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، حسگر اثرانگشت و باتری‌هایی با ظرفیت بالاست.

گوشی گوگل پیکسل و امتیاز IP53

همچنین گوشی گوگل پیکسل دارای استاندارد IP53 است. این بدان معناست که می‌تواند در مقابل اسپری آب در گوشه‌ها از خود مقاومت نشان دهد. اما آزمایش‌ها نشان می‌دهد گوشی گوگل پیکسل می‌تواند تا یک ساعت در کاسه‌ای از آب دوام بیاورد. در واقع یک کاسه آب دارای فشار چندانی نیست که به گوشی آسیبی برساند و به نظر می‌رسد برای یک گوشی با امتیاز IP53 این یک موفقیت باشد.

البته نباید از این واقعیت غفلت کرد که کیفیت بلند‌گوی این گوشی در صورتی که یک ساعت زیر آب باشد، تا حدودی کاهش می یابد. به هر حال دارندگان گوشی گوگل پیکسل می‌توانند مطمئن باشند که درصوت افتادن این اسمارت فون در آب، تنها صدمه‌ای که به آن وارد می‌شود، کاهش کیفیت اسپیکر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*