تست مقاومت گوگل پیکسل و ال جی وی 20

تماشا کنید: تست مقاومت گوگل پیکسل و ال جی وی 20 در برابر خراشیدگی، خمیدگی و آتش

همیشه بعد از معرفی و عرضه گوشی های هوشمند، سوالات زیادی در مورد میزان مقاومت آنها در مواردی همچون خراشیدگی، آب، فشار و یا آتش در ذهن کاربران شکل می‌گیرد. حالا کانال معروف JerryRigEverything در یوتیوب با ویدیوهای جدید از تست مقاومت گوگل پیکسل و ال جی وی 20 تلاش دارد تا به این سوالات پاسخ دهد.

در این ویدیو ما شاهد انجام آزمایش‌هایی بسیار سخت به وسیله تیغ، فندک و ابزار دیگر، بر روی پرچمداران گوگل و ال جی هستیم. اما تصور می‌کنید این محصولات جدید تا چه اندازه مقاوم هستند؟ بهتر است با دردانه جدید گوگل، یعنی پیکسل شروع کنیم.

سازندگان برای افزایش مقاومت دستگاه از پوشش محاقظ گوریلا گلس 4 (Gorilla Glass 4) برای صفحه نمایش دستگاه استفاده کرده‌اند که می‌تواند درجه سختی موس آن را به چیزی بین 5.5 تا 6، برساند. این درجه سختی بالا می‌تواند پیکسل را در برابر وسایلی همچون کلید، سکه و دیگر وسایلی که همه در جیب خود دارند مقاوم سازد. علاوه بر این، گوگل مدعی شده که با وجود این پوشش، پیکسل می‌تواند در برابر برخی از انواع تیغ‌ها نیز مقاومت کند. فراموش نکنید که ما در مورد بخش جلویی دستگاه یعنی صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم و نباید از قسمت پشتی آن انتظار این درجه سختی را داشته باشید.

JerryRigEverything تلاش می‌کند تا به کمک ابزاری با درجه سختی 6، تست خراشیدگی را بر روی بخش پشتی گوگل پیکسل انجام دهد و همانطور که انتظارش را دارید، قسمت پشتی گوشی نمی‌تواند به اندازه قسمت جلویی آن مقاوم باشد. بلندگو نیز با اینکه مقاومت بالایی دارد، اما از جنس فلز نبوده و سازندگان به استفاده از پلاستیک سخت برای آن بسنده کرده‌اند. به همین جهت JRE به کاربران توصیه کرده که هنگام تمیز آن مراقب باشند.

اما در تست خراشیدگی گوگل پیکسل با تیغ، هیچ آسیبی به صفحه نمایش نمی‌رسد و بدنه آلومینیومی نیز مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهد. هر چند شاید در نگاه اول خطوط بسیار ریزی بر روی بدنه پیکسل باقی بماند اما به سادگی کشیدن دست بر روی آن، تمامی آنها محو خواهند شد. پس از آن JRE مقاومت سنسور اثر انگشت را بررسی می‌کند و با ایجاد خراش‌هایی بر روی آن، سعی به از کار انداختن آن می‌کند، اما در چنین شرایطی، سنسور اثر انگشت گوگل پیکسل، وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

با انجام تست خمیدگی گوگل پیکسل می‌توانیم طراحی فوق‌العاده HTC در این گوشی را مشاهده کنیم. بر خلاف نکسوس 6 پی که پیش از این در تست خمدیگی شکست خورده بود، قسمت کلیدهای کنترلی صدا در گوگل پیکسل بسیار محکم ساخته شده است.

شاید بهتر باشد کمی هم در مورد ال جی وی 20 صحبت کنیم. بدنه پلاستیکی وی 20، شروع بسیار سختی را برای دردانه ال جی به همراه داشت. اما خوشبختانه بلندگو نیز همچون کلیدهای این گوشی هوشمند، با استفاده از فلز ساخته شده است. در ادامه JRE ال جی وی 20 را درست مثل گوگل پیکسل زیر شکنجه برد تا مقاومت دستگاه را محک بزند.

به نظر می‌رسد عملکرد سنسور اثر انشگت در بسیاری از پرچمداران همچون گوگل پیکسل، ال جی جی 5، آیفون 7 و ال جی وی 20، حتی بعد از خراشیده شدن نیز دچار مشکل نشده و بدون هیچ مشکلی الگوی انگشت کاربران را تشخیص می‌دهند. در ادامه می‌تواند ویدیوهای تست مقاومت گوگل پیکسل و ال جی وی 20 را به صورت جداگانه مشاهده کنید:

تست مقاومت گوگل پیکسل و ال جی وی 20