رانندگی خودکار

وزیر حمل و نقل آلمان از تسلا خواست تا در تبلیغات خود از واژه رانندگی خودکار استفاده نکند

ظاهرا سیستم رانندگی نیمه خودران شناخته‌شده‌ی تسلا در آلمان مورد غضب واقع شده است. چندی پیش این سیستم در آلمان مخاطره‌آمیز نامیده شد و اکنون نیز مسئولان این کشور از تسلا درخواست کرده‌اند که دیگر در تبلیغات از واژه رانندگی خودکار استفاده نکند.

الکساندر دوبرینت، وزیر حمل و نقل موتوری فدرال آلمان بیان کرد که جهت جلوگیری از سوء تفاهم و درک اشتباه، از تسلا درخواست شده که در تبلیغات خودروهای خود استفاده از واژه رانندگی خودکار یا Autopilot را متوقف کند. سخنگوی وزارت حمل و نقل آلمان نیز تایید کرد که در نامه‌ای از تسلا درخواست شده تا از این پس از واژه‌ی گمراه‌کننده‌ی رانندگی خودکار برای معرفی سیستم دستیار رانندگی استفاده نکند.

رانندگی خودکار

سیستم رانندگی خودکار تسلا بدون نظارت راننده به درستی عمل نمی‌کند

سخنگوی تسلا در واکنش به صحبت‌های مسئولان آلمانی گفت که این سیستم برای کمک کردن به رانندگان و کاهش فعالیت‌های آنها طراحی شده و در صورتی که به طور درست از آن استفاده شود می‌تواند ایمنی بیشتری را نسبت به رانندگی دستی فراهم کند. آلمانی‌ها همچنین به مالکان خودروهای تسلا هشدار دادند که آنها باید همیشه هوشیار باشند چرا که خودرویشان بدون نظارت مستقیم راننده عملکرد درستی نخواهد داشت.

رانندگی خودکار

در روز هفتم می سال جاری، یک خودروی تسلا مدل اس در هنگامی که در حالت رانندگی خودکار قرار داشت، در فلوریدا با یک کامیون تصادف کرده و راننده آن کشته شد. پس از این اتفاق سیستم رانندگی خودکار تسلا بیشتر از قبل مورد توجه و بازرسی قرار گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*