ترامپ : روزنامه ها را ول کنید، فقط مطالب چرندِ آنلاین بخوانید

ترامپ : روزنامه‌ها را ول کنید، مطالب آنلاین بخوانید!

«مطبوعات را نادیده بگیرید، مطالب اینترنتی بخوانید.» این جمله را ترامپ در جمع حامیانش در شهری در ایالت کلورادو آمریکا گفته است! جمله‌های زیادی از آقای ترامپ -نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا- شنیده‌ایم. او این بار در مورد مطبوعات هم اظهار نظر کرده است.

آقای ترامپ درباره مطبوعات و روزنامه‌ها گفته است:

مطبوعات را نادیده بگیرید، مطالب اینترنتی بخوانید، مطالب دیگری بخوانید، به دنبال رسانه‌های پرمخاطب نروید. خوش‌بختانه خبر خوبی است که خبرهای آن ها زیاد در ذهن من باقی نمی‌مانند!

در واقع این یک تهدید بزرگ برای رسانه‌های آنلاین نیز هست، زیرا روزنامه‌نگاری در آینده به صورت آنلاین خواهد بود. ترامپ با این کارش می‌خواهد مطبوعات و روزنامه‌ها را تخریب کند، چرا که آن‌ها رسوایی‌های او را فاش کرده‌اند. اما او درک صحیحی از روزنامه‌ها و مطبوعات ندارد و نمی‌داند که بخش مهمی از چرخه‌ی خبری در اینترنت انجام می‌پذیرد. چون روزنامه و مطبوعات یکی از مولفه‌های اصلی و تاثیر‌گذار اینترنت هستند و هر روز نیز تفاوت‌های بین این دو کم‌رنگ‌تر می شود.

نظر ترامپ در مورد تقلب در انتخابات پیست؟

در یکی دو روز گذشته، رسانه‌های محافظه کار آمریکا، شوخی یک طنزپرداز آمریکایی به نام رندی (Raandy) را در خبرهای خود آوردند که گفته بوده است:

من علاقه‌مندم تا در اداره پست کلومبوس -مرکت ایالت اوهایو- کار کنم و برگه‌هایِ رایِ غیابی که به ترامپ رای داده شده است را پاره کنم!

او این حرف را در کنایه از وجود تقلب در انتخابات زده است. این قضیه تا حدی جدی شده است که خدمات پستی ایالات متحده (USPS) به قضیه ورود پیدا کرده است و درمورد آن تحقیق و تفحص کرده است. استاندار ایالت اوهایو نیز درگیر این موضوع شده است. آیا منظور دونالد ترامپ از جمله «مطبوعات را نادیده بگیرید، مطالب اینترنتی بخوانید» موضوع تقلب در انتخابات بوده است؟

در آمریکا نوعی رای گیری به نام رای‌گیری غیابی (absentee ballot) وجود دارد. در این نوع رای‌گیری، شهروندانی که در روز انتخابات به ستادهای انتخاباتی دسترسی ندارند، حداقل یک هفته قبل از انتخابات به اداره‌های پست مراجعه می‌کنند و درخواست «رای‌گیری غیابی» می‌دهند. پس از دریافت برگه رای‌گیری، آن را پر می‌کنند و در نهایت آن را از طریق پست به مراکز هر ایالت می‌فرستند. البته شهروندان می‌‌توانند برگه‌های رای غیابی خود را در روز انتخابات به صندوق رای نیز بیاندازند.

ترامپ درمقابل جمعیت زیادی گفته است:

این یک انتخابات سالم است.

اما آیا واقعا آقای ترامپ در این مورد جدی گفته است؟ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی -سیستم‌هایی که برای جداسازی واقعیت از افسانه ساخته نشده‌اند- مرز بین واقعیت و خیال را از پاک کرده‌اند و تمیز دادن واقعیت از دروغ سخت است. اینترنت به ما آموخته است که هر چیزی می‌تواند تغییر کند.

ترامپ ادامه داده است:

شما نمی‌توانید از رسانه‌های دغل‌کار مطالب درست و صحیحی بشنوید. («حتی اگر آن رسانه‌ها 13.5 میلیون نفر شنونده داشته باشند» رندی -طنزپرداز معروف آمریکایی- این جمله را گفته است)

همچنین ترامپ افزوده است:

مردم نمی‌توانند راست را از دروغ تشخیص دهند.

با این جمله کاملا واضح است که چرا ترامپ می‌خواهد مردم مطبوعات را نادیده بگیرند و مطالب را از اینترنت بخوانند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*