ویژگی های اختصاصی گوشی پیکسل

با چند قدم ساده، ویژگی های اختصاصی گوشی پیکسل را به دیگر دستگاه‌های اندرویدی بیاورید

با معرفی رسمی گوشی های هوشمند پیکسل (Pixel) و پیکسل ایکس ال (Pixel XL) توسط گوگل، قابلیت‌های جذابی به سیستم عامل اندروید اضافه شد که شاید به این زودی‌ها شاهد عرضه آنها برای دیگر محصولات اندرویدی بازار نباشیم. البته این تصمیم را گوگل گرفته اما ما در مورد اندروید صحبت می‌کنیم، پس باید راهی برای اضافه کردن ویژگی های اختصاصی گوشی پیکسل به دیگر گوشی های اندرویدی وجود داشته باشد.

اگر ویژگی های اختصاصی گوشی پیکسل همچون اپلیکیشن Pixel Camera، دستیار Google Assistant و یا لانچر پیکسل مورد توجه شما قرار گرفته و می‌خواهید آنها را در گوشی اندرویدی خود داشته باشید، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تغییر شکل ظاهری به “پیکسل”

گوگل همراه با معرفی دو گوشی هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس ال، لانچری جدید برای اندروید با نام پیکسل لانچر (Pixel Luncher) را نیز توسعه داده که رئح تازه‌ای به اندروید بخشیده است. برای شروع می‌توانید این لانچر جدید و برخی از والپیپرهای اختصاصی گوگل را با مراجعه به این لینک دریافت کنید.

ویژگی های اختصاصی گوشی پیکسلبه یاد داشته باشید که شاید لانچر جدید گوگل در نگاه اول بسیار زیبا به نظر برسد، اما در قیاس با دیگر لانچرها همچون نوا (Nova Luncher)، محدودیت‌های بسیار زیادی در شخصی‌سازی و ویژگی‌های نرم افزاری دارد. به همین دلیل قصد داریم هر چه سریع‌تر و با تنها با انجام چند کار ساده، سراغ پیاده کردن محیط ظاهری آن در لانچر نوا برویم.

در ابتدا شما به یک داک با ظاهری شفاف برای قسمت پایینی نیاز دارید که پس از نصب لانچر نوا، می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات (Nova Settings) و از قسمت مربوطه (Dock)، میزان شفافیت (Transparency) را بر روی %80 قرار دهید. شاید تا کنون توجه نکرده باشید اما نحوه دسترسی به اپلیکیشن های نصب شده در گوشی های پیکسل با گذشته کمی تفاوت دارد. به واسطه وجود پیکسل لانچر، کاربران می‌توانند با لمس کردن داک و کشیدن انگشت خود به بالا از برنامه‌های نصب شده استفاده کنند. به همین دلیل شاید در نگاه اول نتوانید آیکون همیشگی مربوط به منوی نرم افزارها را پیدا کنید. برای انجام این کار نیز باید با مراجعه به تنظیمات نوا لانچر، از بخش App & widget drawers گزینه‌ی Swipe to open را فعال کنید.

اگر بخواهید تنظیمات داک را طوری انتخاب کنید که با کشیدن هر بخش از آن به سمت بالا منوی اپلیکیشن های نصب شده باز شود، باید الگویی برای آن تعریف کنید. تنظیمات مربوط به این بخش نیز با مراجعه به قسمت Gestures & inputs در تنظیمات لانچر و انتخاب گزینه Home قابل تغییر است. لازم به ذکر است که تنها دارندگان نوا لانچر پرایم (Nova Luncher Prime) می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. برای تغییر شکل ظاهری نوار جستجوی گوگل به آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید نیز کافی‌ست از بخش تنظیمات، به قسمت Desktop مراجعه کنید.

قدم آخر، تغییر شکل ظاهری آیکون‌ها و رسیدن به فرم دایره‌ای است. البته این کار کمی زمان‌‌بر بوده و شاید برای تبدیل شکل ظاهری تمام آیکون‌ها مجبور به انجام کارهای تکراری باشید. به همین جهت ما تمامی آیکون‌های اصلی گوگل را با شکل نهایی، در یک فایل فشرده آماده کرده‌ایم.

اپلیکیشن دوربین گوشی پیکسل

شاید بتوانیم کیفیت بالای عکس‌برداری در گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال را یکی از نقاط قوت محصولات جدید گوگل در نظر بگیریم. برخی از توسعه‌دهندگان توانمند انجمن XDA به محض انتشار فایل‌های سیستمی اندروید 7.0 نوقا، اقدام به پورت نسخه جدید اپلیکیشن Google Camera کرده و آن را با ویژگی‌های بسیار خوبی همچون قفل دوردهی دوربین (AF/AE) و فوکوس دستی در اختیار کاربران قرار داده‌‎اند. اگر شما هم از دارندگان یکی از گوشی های 64 بیتی مجهز به اندروید 7.0 نوقا همچون نکسوس 6 پی، نکسوس 5 ایکس یا ال جی وی 20 هستید، می‌توانید همین حالا نسخه جدید Google Camera را از انجمن توسعه‌دهندگان XDA دریافت کنید.

شماره‌گیر پیکسل

ویژگی های اختصاصی گوشی پیکسل

یکی دیگر از اپلیکیشن های اصلی گوگل که با عرضه گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال با تغییراتی همراه بوده، شماره‌گیر آن است. هر چند، شاید در نگاه اول نتوانید تفاوت چندانی را میان آن و نسخه اصلی بیابید اما اضافه شدن چند ابزار کوچک به Google Phone، ارزش امتحان کردن آن برای گوشی های مجهز به اندروید 6.0 و محصولات سری نکسوس را خواهد داشت.

اضافه کردن دستیار مجازی گوگل 

ویژگی های اختصاصی گوشی پیکسل

شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات جدید گوگل، معرفی دستیار Google Assistant به جای Google Now باشد. این دستیار مجازی که از ویژگی های اختصاصی گوشی پیکسل و پیکسل ایکس ال به حساب می‌آید، در دسترس دیگر کاربران نیست. با این حال گوگل امکان آشنایی با توانایی آن از طریق اپلیکیشن پیام رسان Google Allo را فراهم کرده است.

البته برای استفاده از Google Assistant مجبور به روت کردن گوشی خود هستید. علاوه بر این، فعلا نسخه پورت شده از آن تنها برای گوشی های مجهز به اندروید 7.0 نوقا عرضه شده است. البته توصیه می‌کنیم در صورت بیگانه بودن با دنیای روت و فلش کردن گوشی، از Google Now استفاده کنید!

ویژگی های اختصاصی گوشی پیکسل دیگر اختصاصی نیستند! 

به لطف توسعه‌دهندگان توانمند، کاربران می‌توانند همه چیز را در سیستم عامل اندروید تغییر دهند. شاید در این مقاله ما تلاش کردیم تا ویژگی های اختصاصی گوشی پیکسل را به دستگاه اندرویدی شما بیاوریم، اما بهتر است اشاره کنیم گوگل امتیازاتی همچون پشتیبانی 24 ساعته یا فضای نامحدود برای ذخیره‌سازی عکس‌های غیر فشرده را برای دارندگان این گوشی های هوشمند در نظر گرفته که امکان انتقال آنها به دستگاه‌های قدیمی وجود ندارد.

در هر صورت بهتر است برای تغییر شکل ظاهری گوشی خود به محصولات جدید گوگل، همین حالا دست به کار شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*