ساعت هوشمند WristWhirl

ساعت هوشمند WristWhirl با حرکت مچ دست کنترل می‌شود

ساعت هوشمند WristWhirl توسط محققان دانشگاه دارتموث ساخته شد. این ساعت به گونه‌ای طراحی شده است که با حرکات مچ دست کنترل می‌شود. به عبارت دیگر برای استفاده از آن دیگر نیازی به دخالت دست نیست و تمام دستورات کنترلی با حرکت مچ انجام می‌پذیرد.

محققان موفق شدند ساعتی را بسازند که با استفاده از همان دستی که ساعت بر روی آن بسته شده، می‌توان آن را کنترل کرد. این ساعت هوشمند WristWhirl نامیده می‌شود که به معنای چرخش مچ دست است. کار با ساعت هوشمند WristWhirl با مشت کردن انگشتان دست آغاز می‌شود و تشخیص حرکات به وسیله سنسور لرزش المنت دار که در بند این ساعت قرار گرفته است صورت می‌گیرد. این حسگر لرزشی، به 12 حسگر مجاورتی مادون قرمز که در بند ساعت تعبیه شده‌اند نیرو می‌دهد. به وسیله حسگر مجاورتی (Proximity Sensor)، تشخیص وجود اجسام نزدیک بدون هیچ‌گونه تماس فیزیکی ممکن می‌شود. حسگر مجاورتی معمولا میدان الکترومغناطیسی یا الکترواستاتیکی از جمله مادون قرمز را از خود منتشر می‌کند و منتظر سیگنال‌های برگشتی یا تغییر در محیط می‌ماند.

فناوری ساعت هوشمند WristWhirl در سمپوزیوم ACM ارائه خواهد شد

به این ترتیب کاربران با حرکت دادن دست خود، دستورات را به ساعت هوشمند WristWhirl اعلام می‌کنند و حسگرهای مجاورتی نیز بر این حرکات و فعالیت‌ها نظارت خواهد کرد. این ساعت هوشمند مورد آزمایش قرار گرفت و افرادی که در تست آن شرکت کردند توانستند با موفقیت و تنها با ترسیم شکل‌هایی در هوا با انگشتان به امکانات مختلف این ساعت دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال آزمایش کنندگان با حرکات دست خود توانستند کارهایی مانند پخش موسیقی و یا بازی‌های ویدیویی را انجام دهند. فناوری جدید ساعت هوشمند WristWhirl در 19 اکتبر سال جاری و در جریان برگزاری سمپوزیوم عملکرد رابط کاربری ACM ارائه خواهد شد.

ویدیوی معرفی فناوری ساعت هوشمند WristWhirl

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*