دوربین 50 گیگاپیکسلی ساخته شد

مهندسان توانستند در دانشگاه آریزونا و Duke یک دوربین ۵۰ گیگا پیکسلی از ۹۸ دوربین متفاوت بسازند. ایده اصلی این اختراع، این بوده است که تعداد ۹۸ دوربین با هم به تصویر برداری از نقاط مختلف بپردازند و تمام تصاویر با هم ترکیب شوند و تصویر جدید را تولید ‌کنند، سازماندهی این تصاویر در کنار یکدیگر بسیار دشوار است. برای ترکیب این تصاویر و تولید تصویر جدید باید دوربین‌ها به وسیله سیم به هم متصل شوند.

جالب است که حدود سه درصد از این دوربین ترکیبی را سخت‌افزارها تشکیل می‌دهند، مابقی عناصر را سیم‌های طویلی تشکیل می‌دهند که دوربین‌ها را متصل می‌کنند. نمونه اولیه این دوربین  محفظه‌ای به اندازه دو و نیم متر مربع و عمق ۲۰ اینچ است. هر دوربین یک تصویر گرفته و پس از گرفتن عکس توسط تمام دوربین‌ها ، تصاویر جزیی هر کدام یک قطعه از تصویر اصلی را تشکیل داده و به صورت موزاییک‌های با کیفیت باوضوح بالا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. تصاویر طوری در کنار همدیگر قرار می گیرند که بیننده در نگاه اول قادر نخواهد بود جزییات را مشاهده کند.


ممکن است بپرسید آیا می‌شود این دوربین‌های ۸۰ گیگاپیکسلی به گوشی‌های هوشمند راه پیدا کنند؟ در پاسخ باید گفت این اتفاق مدتها طول می کشد تا به واقعیت تبدیل شود چرا که باید این حجم عظیم سیم‌ها فشرده شوند تا بتوانند به اندازه‌ای درآیند که در جیب شما جا شده یا اینکه برای نگهداشتن آن در دستانتان مزاحمتی ایجاد نکنند.


منبع : popsci

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*