آزمایش اینترنت 5G

نوکیا و یو اس سلولار در آزمایش اینترنت 5G به سرعت 5Gbps دست پیدا کردند

به تازگی شرکت‌های نوکیا (Nokia) و یو. اس. سلولر (U.S. Cellular) با استفاده از پلتفرم Air Scale، دست به آزمایش اینترنت 5G برای تلفن‌های همراه زده و تلاش کردند به سرعتی بالاتر از دیگر کمپانی‌های فعال در این حوزه برسند. آزمایش این دو شرکت بزرگ بر روی کانالی با پهنای باند 28 گیگاهرتز انجام شد و نتیجه نهایی آن نیز دست پیدا کردن به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه (5Gbps) با تاخیر زمانی کمتر از 2 میلی ثانیه (2ml) بود. مجریان این آزمایش برای محک زدن این سرعت نیز 6 ویدئو 4K را به صورت همزمان اجرا کردند که نتیجه‌ای رضایت‌بخش داشت.

دست‌یابی به سرعت 5Gbps و تأخیر زمانی کمتر از 2 میلی ثانیه در جدیدترین آزمایش اینترنت 5G

نوکیا و یو. اس. سلولار سعی کردند این آزمایش را علاوه بر محیط آزمایشگاهی، در محیطی واقعی که کاربران عادی می‌توانند در آن حضور داشته باشند هم انجام دهند. پس از آزمایش اینترنت 5G و دسترسی به سرعت بسیار بالای 5Gbps، در آزمایشگاهی که تحت مالکیت یو. اس. سلولار قرار داشت، این تست برای بار دوم انجام شد. در این حالت موانعی همچون دیوارهایی خشک با پنجره و پنل‌های فلزی وجود داشت که می‌توانست از رسیدن به سرعت‌های بسیار بالا جلوگیری کند. حتی ایستگاه پایه فرستنده و تجهیزات کاربر نیز پشت درخت‌های بیرون این آزمایشگاه قرار گرفتند تا همه چیز طبیعی جلوه کند.

پس از انجام این آزمایش، Michael S. Irizarry، مدیر ارشد بخش فناوری و معوان شرکت یو. اس. سلولار در بیانه‌ای اعلام کرد:

ما از اینکه توانستیم آزمایش خود را بر روی کانالی با پهنای باند 28 گیگاهرتز و بدون هیچ مشکلی انجام دهیم، بسیار خوشحالیم. نتیجه آزمایش اینترنت 5G و رسیدن به سرعت خیره‌کننده 5Gbps، تأخیر زمانی کمتر از 2 میلی ثانیه و اجرای چندین ویدئو مختلف با رزولوشن 4K به صورت همزمان، می‌تواند ما را یک قدم به عرضه اینترنت 5G نزدیک‌تر کند. علاوه بر این، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم شبکه اینترنت را با سرعت بسیار بالاتری در اختیار کاربران روستایی و شهرهای کم جمعیت، قرار داده دهیم. بدون شک دست‌یابی به سرعت‌های بالاتر می‌تواند ما را در عرضه اینترنت سریع در هر زمان و مکانی یاری کند.

Ricky Corker، معاون شعبه آمریکای شمالی شرکت نوکیا نیز با ابراز خرسندی نسبت به نتیجه این آزمایش، از تلاش نوکیا برای تسریع در عرضه اینترنت 5G سخن گفت:

از این پس نوکیا آزمایش اینترنت 5G در آمریکای شمالی را با جدیت بیشتری دنبال کرده و همکاری‌های خود با یو. اس. سلولر را گسترش خواهد داد. همکاری ما و این شرکت بزرگ در توسعه اینترنت 5G، نه تنها سرعت بسیار بالای این شبکه و نیاز کاربران را نشان می‌دهد، بلکه فرصت‌های جدیدی برای عرضه سرویس‌های پر سرعت و با تاخیر زمانی پایین را نیز فراهم می‌کند.

در نهایت، شرکت یو. اس. سلولار از برنامه‌های آتی خود برای آزمایش اینترنت 5G بر روی کانالی با پهنای باند 15 گیگاهرتز با شرکت اریکسون خبر داد و زمان آن را ماه آینده اعلام کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*