شرکت ام تی ان

سرمایه گذاری 22 میلیون دلاری شرکت ام تی ان در برنامه تاکسی آنلاین ایرانی اسنپ

قرار است اپراتور آفریقای جنوبی ام تی ان (MTN) مبلغ 22 میلیون دلار را بر روی برنامه تاکسی آنلاین اسنپ سرمایه گذاری کند. شرکت ام تی ان که بخشی از سهام اپراتور ایرانسل را نیز در اختیار دارد، به دنبال خارج کردن یک میلیارد دلار از درآمدش در ایران است.

شهرام شاهکار، مدیرعامل شرکت اسنپ تأیید کرد که شرکت آفریقایی ام تی ان در این پروژه سرمایه گذاری کرده و این سرمایه گذاری به اسنپ کمک خواهد کرد تا فعالیت خود را با سرعت بیشتری به شهرهای دیگر توسعه دهد. همچنین این اتفاق موجب می‌شود تا حضور ام تی ان در ایران پر رنگ‌تر شود.

شرکت ام تی ان

به دنبال توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های اقتصادی بر علیه ایران، شرکت ام تی ان در تلاش است تا بتواند 1.1 میلیارد دلار از درآمدش در ایران را خارج کند. چند ماه پیش، برت گوشن، مدیرعامل سابق ام تی ان اعلام کرده بود که به دلیل عدم وجود روابط بانکی میان ایران و بانک‌های بین‌المللی دست کم پنج ماه طول می‌کشد تا این اپراتور بتواند درآمد خود را از ایران خارج کند.

شرکت ام تی ان 49 درصد از سهام ایرانسل را در اختیار دارد

شرکت ام تی ان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در آفریقاست و از طریق گروه اینترنت میدل ایسترن (Middle Eastern Internet Group) و آفریقا اینترنت هولدینگز (Africa Internet Holdings) در شرکت‌های نوپا در عرصه فناوری سرمایه گذاری می‌کند. این دو شرکت حاصل سرمایه گذاری مشترک ام تی ان با شرکت آلمانی راکت اینترنت هستند که البته در فعالیت‌های این اپراتور در ایران نقشی ندارد. شرکت ام تی ان در ایرانسل که دومین اپراتور تلفن همراه در ایران است سرمایه گذاری کرده و 49 درصد از سهام آن را در اختیار دارد. ایرانسل تنها یکی از برنامه‌های این شرکت در 22 بازار منطقه آفریقا و خاورمیانه است.

سرویس تاکسی آنلاین اسنپ که نسخه ایرانی خدمات اوبر (Uber) است، از دو سال پیش توسط «گروه اینترنت ایران» راه اندازی شد و تا کنون 500 هزار مشترک و حدود 10 هزار راننده را در اختیار دارد. گروه اینترنت ایران علاوه بر اسنپ، صاحب شرکت‌های تجارت الکترونیک مانند فروشگاه بامیلو و سرویس تحویل غذای زودفود است. مدیرعامل شرکت اسنپ در خصوص سود و درآمد این پروژه اظهار نظری نکرد اما گسترش فعالیت این سرویس به سایر شهرها را هدف اصلی این شرکت دانسته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام خدمت ادمین عزیز.
    طبق گفته این مطلب شرکت MTN قراره 1.1 میلیارد دلار از درآمد حاصل شده خودشو توی این مدت برداره یا اینکه سرمایه خودشو از ایران ببره؟