بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

همانطور که می‌دانید نام تجاری نوبیا در دنیای اندروید نسبتا ناشناخته است. این شرکت چینی راه سختی را برای رقابت بازار جهانی طی کرده و اکنون تواسنته با آخرین پرچم‌دار خود وارد رقابت بازار جهانی شود. گوشی هوشمند نوبیا زد 11 به تازگی وارد بازار اروپا شده و ظاهرا عرضه آن به ایالات متحده آمریکا هم به زودی ممکن خواهد شد. امروز در گجت نیوز قصد داریم که به بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11 بپردازیم.

حال سوال اینجاست که آیا این گوشی هوشمند بالا‌رده به اندازه کافی قدرت و توانایی دارد که در جدول فروش بازار جهانی باقی بماند یا خیر؟ حال بهتر است که زمان بیشتری را هدر ندهیم و هرچه سریع‌تر بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11 را آغاز کنیم.

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

طراحی

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

ممکن است که نوبیا زد 11 دارای طراحی چشم‌نوازی نباشد، اما هنوز یک گوشی هوشمند باکیفیت ساخت خوب است. این دستگاه اساسا به حالت‌های مستطیلی در طراحی مجهز شده و جنس بدنه آن از فلز است، به همین دلیل تعادل خوبی را میان طراحی این دستگاه با پرچم‌داران نسل فعلی ایجاد کرده است. به هر حال در بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11 همه چیز را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

به صورت کلی اگر نگاه دقیق‌تری به طراحی دستگاه پرچم‌دار نوبیا داشته باشیم باید اعلام کنم که گوشه‌های گردی شکل باعث زیبا تر شدن این ساخته فلزی شده است. اگر شما از دارندگان یکی از گوشی‌های هوشمند شرکت نوبیا بوده‌اید حتما دکمه قرمز رنگ موجود در نوبیا زد 11 برای شما آشنا است، این دکمه در اصل وظیفه روشن کردن دستگاه را دارد.

در نگاه به اطراف دستگاه جزئیات مختلفی دیده می‌شود که شامل دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست می‌شود، لازم به ذکر است که جای گذاری دکمه‌های فیزیکی طرفین به بهترین شکل ممکن انجام شده است چراکه چرخش انگشت میان آن‌ها بسیار ساده و راحت است. علاوه بر این در سمت چپ اسلات سیم کارت دوگانه و کارت حافظه میکرو اس دی دیده می‌شود، جک هدفون و IR blaster نوبیا زد 11 هم در قسمت بالایی دستگاه تعبیه شده است.

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

IR blaster چیزی نیست که در اغلب گوشی‌های هوشمند دیگر دیده نمی‌شود و راه حلی خوبی برای کنترل تلویزیون و دیگر وسایل جانبی است، در نهایت در قسمت پایینی دستگاه هم پورت USB از نوع C وجود دارد و همچنین اسپیکرهای دوگانه قدرت خاصی در زمان پخش صدا به دستگاه می‌دهد.

صفحه نمایش

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

گوشی هوشمند نوبیا زد 11 دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی IPS LCD است، اما برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمند دارای وضوح 1080p به جای Quad HD است و تراکم پیکسل آن 403 پیکسل بر هر اینچ است. صفحه نمایش این دستگاه رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و زاویه دید خوبی را هم در زمان کار کردن با گوشی هوشمند دارد. انجام هر چیزی مانند خواند متن، تماشای فیلم و بازی‌ها برای کاربران لذت بخش خواهد بود، مگر این که از این دستگاه برای استفاده از واقعیت مجازی استفاده شود.

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

طراحی کلی گوشی هوشمند نوبیا زد 11 به نحوی است که برای کاربران دستگاه‌های گذشته این شرکت بسیار آشنا است، چرا که چهار چوب کلی طراحی پرچم‌دار فعلی خود را تغییر نداده است. اگر به تصاویر دقت کرده باشید در قسمت طرفین این دستگاه منحنی‌هایی وجود دارد که شاید شما را یاد گلکسی اس 7 اج یا گلکسی نوت 7 بیاندازد، اما به صورت کلی شرکت نوبیا انحنای چندانی به این قسمت‌ها نداده و شاید کاربر پسندتر باشد.

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

پرچم‌دار نوبیا داریا توابع عملکرد اختصاصی خود است، برای مثال شما می‌توانید با کشیدن دو انگشت به صورت همزمان از قسمت منحنی به صفحه نمایش نور صفحه نمایش را کم یا زیاد کنید، این کار سریعتر از پایین آوردن نوار نوتیفیکیشن عمل می‌کند، جدا از این با همین حرکت می‌توان میان اپلیکیشن‌های باز شده سوییچ کرد و یا به صفحه اصلی بازگشت.

این ویژگی واقعا می‌تواند مفید باشد، اما نحوه استفاده از آن هم شاید قدری دست و پا گیر باشد، البته روش‌های قدیمی موجود برای دو مثال بالا هم در این دستگاه موجود است و زبان کلی اندروید در آن تغییر پیدا نکرده است.

عملکرد

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

زیر بدنه نوبیا زد 11 یک پردازنده کوالکام اسنپدراگون 820 چهار هسته‌ای وجود دارد که در کنار پردازشگر گرافیکی ادرنو 530 و رم 4 گیگابایتی ترکیب قدرتمندی را ایجاد کرده است. این گوشی هوشمند از هر نظری کیمیتی را نسبت به پرچم‌داران سال 2016 میلادی ندارد. به صورت کلی می‌توان این دستگاه را یک دستگاه تمام عیار پرچم‌دار دانست.

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

 

آنطور که پیداست هیچ دکمه‌ای برای باز کردن لیست برنامه‌های اخبر وجود ندارد و بارگذاری آن از طریق فشار دادن دکمه چند ثانیه طول می‌کشد. همانطور که قبلا اشاره شد کشیدن انگشت به صورت افقی روی صفحه نمایش می‌تواند برای سوییچ کردن بین اپلیکیشن‌ها مناسب باشد.

سخت افزار

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

تا به این لحظه بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11 موفقیت آمیز بوده و هیچ امتیاز منفی را دریافت نکرده است، حال بهتر است که جزئیات سخت افزاری این دستگاه را بررسی کنیم. حافظه داخلی پرچم‌دار نوبیا 64 گیگابایت است، البته در نسخه گولد این دستگاه ظرفیت رم 6 گیگابایت بوده و حافظه داخلی آن 128 گیگابایت است. اعلام شده که نوبیا زد 11 از طریق کارت حافظه میکرو اس دی تا سقف 256 گیگابایت ارتقا می‌یابد.

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

اگر سنسور اثر اگشت یکی از معیارهای شما در زمان خرید یک گوشی هوشمند است، نوبیا زد 11 در قسمت پشتی به این سنسور مجهز شده که عملکرد خوبی را هم در زمان باز شدن یا اصطلاحا آنلاک کردن دستگاه دارد. گوشی هوشمند نوبیا زد 11 دارای باتری 3000 میلی آمپری است، شرکت سازنده یعنی نوبیا ادعا می‌کند که باتری این دستگاه با شارژ کامل تا 2 روز می‌تواند روشن بماند. جدا از عمر باتری مناسب نوبیا زد 11 به شارژ سریع 3.0 مجهز است و در مدت زمان کوتاهی دستگاه را به صورت کامل شارژ می‌کند.

دوربین

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11 تاکنون مربوط به مسائل سخت فزاری بوده، از آنجا که دوربین هم از معیارهای مهم زمان خرید یک گوشی هوشمند است، بهتر است که به دوربین این گوشی هوشمند نگاهی داشته باشیم. نوبیا زد 11 دارای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است که کیفیت نسبت خوبی را دارد. همچنین در قسمت پشتی به دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، سنسور تثبیت کننده نوری و فوکس خودکار مجهز شده است.

اپلیکیشن دوربین در این دستگاه رابط کاربری ساده‌ای دارد و از لحاظ مقایسه‌ای بسیار شبیه به اپلیکیشن دوربین در iOS است. جدا از دیگر بحث‌ها و همچنین حالت کلی، حالت‌های اختصاصی در اپلیکیشن دوربین پرچم‌دار نوبیا وجود دارد.

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

یکی دیگر از حالت‌های جالب نوبیا زد 11 دیافراگم الکترونیکی است که به طور مداوم سرعت شاتر را بالا برده است. سرعت شاتر دوربین این گوشی هوشمند 0.3 ثانیه و بهترین حالت ممکن را به ارمغان می‌آورد.

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین نوبیا زد 11

نرم افزار

بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11

تاکنون بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11 در بحث سخت افزاری بوده و اکنون می‌خواهیم از لحاظ نرم افزاری این دستگاه را بررسی کنیم. نوبیا زد 11 دارای سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو از پیش نصب شده است که با نسخه 4.0 رابط کاربری نوبیا ترکیب زیبا و کاربردی را به وجود آورده است. کار کردن با این دستگاه تمام تجربه اندرویدی شما را تغییر می‌دهد چرا که همه چیز حتی آیکن‌های موجود در آن با افکت‌های زیبا و کارتونی جایگزین استایل قدیمی شده است.

 

قسمت جالب در رابط کاربری نوبیا دسته بندی مولتی تسکینگ یا چند وظیفه‌ای است، با چند با لمس کردن پشت سرهم قسمت پایین صفحه نمایش حالت چند وظیفه‌ای فعال می‌شود و تجربه جدیدی را در این حالت به شما خواهد داد.

مشخصات نوبیا زد 11

صفحه نمایش5.5 اینچی IPS LCD با وضوح 1080P با تراکم پیکسل 403 بر هر اینچ
پردازشگر پردازنده چهار هسته‌ای 2.15 گیگاهرتزی کوالکام اسنپدراگون 820
حافظه داخلی64 / 128 گیگابایتی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه میکرو اس دی تا سقف 256 گیگابایتی
رم4 / 6 گیگابایتی
دوربیندوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
اتصالاتوای فای 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث 4.1، جی پی اس + GLONASS، NFC، IR و USB نوع C
باتری3000 میلی‌آمپر ساعتی
نرم افزارسیستم عامل 6.0 مارشمالو
ابعاد151.8 در 72.3 در 7.5 میلی‌متر با وزن 162 گرم

گالری

قیمت گذاری

هنوز قیمت گوشی هوشمند نوبیا زد 11 در ایالات متحده آمریکا مشخص نشده، اما نسخه استاندارد این دستگاه در اروپا 560 دلار و قیمت نسخه گولد آن 673 دلار است. در بررسی گوشی هوشمند نوبیا زد 11 تقریبا نگاه کاملی به مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه داشتیم، به صورت کلی می‌توان گفت که نوبیا پرچم‌دار خوبی را به بازار جهانی عرضه کرده است که انتظار می‌رود فروش خوبی را داشته باشد. به صورت کلی اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند جدید را دارید، نوبیا زد 11 می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای خرید باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. محشره فقط کاشکی super amuled بود حیف شد 🙁