مرگ گلکسی نوت 7 و ضرر 17 میلیارد دلاری سامسونگ

مرگ گلکسی نوت 7 و ضرر 17 میلیارد دلاری سامسونگ

اگر شما نیز یکی از هواداران برند سامسونگ هستید، بدون شک در جریانید که گوشی‌های گلکسی نوت 7 این شرکت علی‌رغم بهره‌مندی از مشخصات و ویژگی‌های قابل توجه، به دلیل انفجار باتری، به فاجعه‌ای جبران نشدنی تبدیل شده و اکنون برآورد می شود که مرگ گلکسی نوت 7 ضرری 17 میلیارد دلاری را برای سامسونگ رقم خواهد زد.

پس از این رسوایی بزرگ یک ماه پیش شرکت سامسونگ پروژه بزرگ جمع آوری و فراخوانی تمامی گوشی‌های گلکسی نوت 7 معیوب از سرتاسر دنیا  را آغاز کرد. پس از گذشت مدت زمانی شرکت سامسونگ اعلام کرد که نیمی از گوشی‌های معیوب نوت 7 جمع آوری شده است و 90 درصد از کاربرانی که این سری از گوشی‌ها را در اختیار داشتند، آن را برای جایگزین شدن با مدل جدید پس داده‌اند. هر چند تعداد بسیار زیادی از نسخه های معیوب در انبار شرکت‌های مختلف واسطه‌ای، اپراتورها و همچنین فروشگاه‌های خرده فروشی وجود داشت.

اما از هفته گذشته دوباره موج خبرهای جدید و البته ناامید کننده برای گلکسی نوت 7 منتشر شد. این که نسخه جدید و تعویض شده گلکسی نوت 7 نیز دارای باتری معیوب بوده و از این رو مستعد آتش گرفتن و انفجار است. موردی که طی پرواز Southwest رخ داد یا نسخه ای جدید از گوشی گلکسی نوت 7 که در ایالت ویرجینیا منفجر شد. تمامی این موضوعات باعث شدند شرکت‌های مخابراتی بزرگی همچون AT&T و تی موبایل از ادامه همکاری به منظور فروش گلکسی نوت 7 صرف نظر کرده و توقف فروش گلکسی نوت 7 را در برنامه خود قرار دهند. و اینگونه بود که سامسونگ سرانجام مرگ گلکسی نوت 7 را اعلام کرد و رسما تولید و فروش این دردانه بد اقبال را در سراسر جهان متوقف نمود.

ضرر 17 میلیارد دلاری سامسونگ

نمودار ارزش سهام سامسونگ

آن‌طور که به نظر می‌رسد گلکسی نوت 7 را بایستی مصیبت عظیم سامسونگ طی سال‌های اخیر دانست زیرا در کنار خدشه دار کردن وجه این شرکت کره‌ای در بازار گوشی همراه، ضرر مالی هنگفتی را هم برای سامسونگ به همراه داشته است.

به طور کلی برآورد می‌شود که مرگ گلکسی نوت 7 ، به خاطر از دست دادن فرصت فروش میلیونی این گوشی در بازار، ضرر 17 میلیارد دلاری سامسونگ را دی پی داشته باشد. البته ناگفته نماند که در پی مشکلات مذکور، هفته گذشته ارزش سهام سامسونگ دست کم 8 درصد سقوط کرد.

سامسونگ به‌ تمامی اپراتورها و خرده فروشان رسمی گفته است تا مبلغ 882 دلار را به کاربران در ازای دریافت نوت 7 پرداخت کنند. در فراخوان اول در ماه سپتامبر 2.5 میلیون نوت 7 بازگشت داده شد.

البته از آنجا که سری گلکسی اس نسبت به خانواده نوت سامسونگ به مراتب از محبوبیت بیشتری در بازار برخوردار هستند، شرکت کره‌ای بسی خوش شانس بوده است که اتفاقات پیرامون باتری گلکسی نوت 7 برای پرچم‌دار سری گلکسی اس رخ نداد، زیرا در این صورت سامسونگ با ضرر و زیان به مراتب بیشتری ممکن بود مواجه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*