سیم کارت های اپراتورهای مجازی

سیم کارت های اپراتورهای مجازی از دو ماه دیگر عرضه می‌شود

سیم کارت های اپراتورهای مجازی از دو ماه دیگر عرضه می‌شود. در سال‌های اخیر بحث روی کار آمدن اپراتورهای مجازی مطرح شد و چندین مجموعه موفق به کسب پروانه اصولی شدند. سیم کارت های اپراتورهای مجازی از آذر ماه سال جاری با پیش شماره 0999 عرضه می‌شود.

MVNO یا اپراتور مجازی تلفن همراه (Mobile Virtual Network Operator) نوعی از اپراتور تلفنی است که دارای امکانات فیزیکی نبوده و از زیر ساختهای اپراتورهای دیگر برای ارسال مکالمات و داده‌ها استفاده می‌کند. به عبارت دیگر اپراتورهای مجازی، خدمات مکالمه و داده را به صورت عمده از سایر اپراتورها خریداری کرده و این خدمات را با برند و نشان تجاری خود در بازار ارائه می‌دهند.

اپراتورهای مجازی ملزمند با امضای قرارداد با اپراتورهای اصلی خدمات خود را بر بستر شبکه آنها ارائه دهند اما عدم تمایل اپراتورهای اصلی تلفن همراه به همکاری با اپراتورهای مجازی یکی از مشکلات موجود در این مسیر است. به نظر می‌رسد که این اپراتورها انگیزه‌ای برای مشارکت با اپراتورهای مجازی ندارند و تا کنون تنها یکی از شرکت‌هایی که پروانه اصولی را دریافت کرده بود، موفق به عقد قرارداد با اپراتور اصلی شده است.

عرضه سیم کارت های اپراتورهای مجازی با پیش شماره 0999

شرکت کیش سل پارس اولین اپراتور مجازی است که با رایتل قرارداد بسته و تا اوایل آذر ماه سیم کارت های خود را با پیش شماره 0999 وارد بازار خواهد کرد. این سیم کارت ها با نام ایران تل و سامان تل به بازار عرضه خواهد شد و فاز دوم واگذاری آنها نیز در اواخر سال جاری دنبال می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد که پروانه MVNO پنج ساله است و تا کنون 24 شرکت توانسته موافقت رگولاتوری را برای فعالیت در این زمینه کسب کنند. علی اصغر عمیدیان اعلام کرد که بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای تلفن همراه تا سوم آبان امسال مهلت دارند تا حداقل یک قرارداد عمده فروشی را با شرکت‌های دارای مجوز MVNO به ثبت برسانند. به این ترتیب انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده سایر سیم کارت های اپراتورهای مجازی نیز وارد بازار ارتباطی کشور شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چه مزیتی داره یکی بخواد بره سیمکارت اپراتور مجازی رو خریداری کنه ؟