خودرو بدون راننده گوگل 3.6 میلیون کیلومتر را طی کرد

خودرو بدون راننده گوگل تاکنون 3.6 میلیون کیلومتر را طی کرده است

خودرو بدون راننده گوگل مسافت 2 میلیون مایل (3.6 میلیون کیلومتر) را طی کرد. برای درک بهتر موضوع، بدانید که 2 میلیون مایل برابر با رانندگی 300 سال یک انسان است.

خودرو بدون راننده گوگل 1 میلیون مایل اول را در شش سال طی کرد؛ اما 1 میلیون مایل بعدی را توانست تنها در 16 ماه طی کند. اگر موانع و محدودیت های قانونی برای عبور و مرور خودروهای بدون راننده برداشته شود، زمان طی شدن چنین مسافت هایی کمتر نیز خواهد شد.

به گفته دیمیتری دوگلوف (Dmitri Dolgov) –مدیر بخش توسعه نرم افزاری خودروهای بدون راننده- انجام 90 درصد مراحل برای هدایت خودکار خودروها آسان است، و این 10 درصد باقی مانده است که شرکتهای سازنده را از یکدیگر متمایز می کند. بر اساس نظر وی، برای تکمیل پروژه باید این خودروهای بدون راننده، کیلومترها بپیمایند تا کمبودها و نواقصشان مشخص و برطرف شود.

دیمیتری دوگلوف مصاحبه ای انجام داده و گفته است:

تسلط یافتن بر 90 درصد ابتدایی مسائل فنی نسبتا آسان است که مربوط به رانندگی در آزادراه ها، یافتن مسیرهای کم ترافیک، عبور از مسیرهایی با تقاطع ساده تر و … است. اما برای ساخت یک خودروی تمام عیار که نیازی به راننده نداشته باشد باید موقعیت های پرچالش تر و جالب تری را تجربه کنیم. به همین علت است که ما به جای اتلاف وقت خود در بزرگراه ها، مدت زمان بیشتری را در شهرهای شلوغ و خیابان های پر پیچ و خم سپری می کنیم.

هرچه ما بیشتر به سمت تکمیل پروژه پیش می رویم، نیاز داریم تا وقایع و گزارشات بیشتری را ثبت کنیم. البته ما همچنان برای برنامه نویسی مسیرهای نادر و موقعیت های کمیاب با مشکل مواجه هستیم. هرچه مسیرهای پیچیده تر و بیشتری را طی کنیم، تیم برنامه نویسی عملکرد بهتری خواهد داشت.

خودرو بدون راننده گوگل و تقابل آن با انسان

آزمایشی برای «کشف و تشخیص نحوه عبور یک اتوبوس در حرکت» انجام گرفت که طی آن، خودرو بدون راننده گوگل با اتوبوس تصادف کرد. طی این تصادف، خودروی گوگل و حتی مسافر آن (کارمند شرکت گوگل) تصور کردند که اتوبوس در حال کاهش سرعت خود و متوقف شدن است؛ همچنین راننده اتوبوس نیز فکر کرد خودروی گوگل در حال متوقف شدن است. بر این اساس پیچیدگی های رفتاری انسان نیز یکی از چالش هایی است که در ساخت خودرو بدون راننده وجود دارد.

تا زمانی که خودروهای بدون راننده فراگیر شوند، همچنان آزمایشات برای تحلیل الگوهای رفتاری انسانها و شناخت محیط اطراف ادامه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*