تویوتا Prius

نمایشگاه خودروی پاریس 2016 : خودروی کم مصرف تویوتا Prius معرفی شد

کمپانی خودروسازی تویوتا از خودروی جدید خود در نمایشگاه 2016 پاریس رونمایی کرد. تویوتا Prius خودروی هیبریدی کم مصرفی است که در هر 100 کیلومتر تنها یک لیتر بنزین سوزانده و به عنوان یک خودروی پاک شناخته می‌شود.

خودروی تویوتا پریوس پرایم یکی از شناخته‌شده‌ترین و کم‌مصرف‌ترین خودروهای هیبریدی در جهان است. مسئولان کمپانی تویوتا نسخه جدیدی از این خودرو را با طراحی بهتر و مصرف بنزین کمتر به نمایشگاه خودروی پاریس 2016 آوردند.

تویوتا Prius

Prius نسبت به گذشته عریض‌تر و کوتاه‌تر شده و دارای 4.65 متر طول، 1.76 متر عرض و 1.47 متر ارتفاع است. برآمدگی‌های جلوی خودرو درازتر شده و کمربند جلویی به وسیله چراغ‌های LED تطبیق پذیر تزیین شده است. یکی از دلایل طراحی ظاهری پر پیچ و خم تویوتا Prius مسئله آیرودینامیک خودرو بوده و به لطف این شکل طراحی، ضریب آیرودینامیک فوق‌العاده 0.25 برای پریوس به دست آمده است.

تویوتا Prius

کاهش میزان تولید Co2 توسط خودروی تویوتا Prius

کمپانی خودروسازی تویوتا در نظر دارد که تا سال 2050 درصد تولید دی اکسید کربن را به میزان 90 درصد کاهش دهد و خودروی جدید پریوس قدم بزرگی را در راه رسیدن به این هدف برداشته است. به گفته مدیران طراحی تویوتا این اتومبیل در هر کیلومتر تنها 22 گرم Co2 تولید می‌کند. پریوس از تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته‌ای مانند دو موتور الکتریکی، سیستم هشدار باتری، سقف خورشیدی و سیستم تهویه هوای خودکار با تزریق پمپ حرارتی برخوردار است.

تویوتا Prius

همچنین شعاع حرکتی این خودرو دو برابر نسل قبلی پریوس است. با استفاده از یک بسته باتری جدید 8.8 کیلوواتی با حجم 145 لیتر و وزن 120 کیلوگرم، تویوتا Prius توانایی طی کردن مسافت‌های طولانی‌تر را خواهد داشت. قدرت الکتریکی خودرو نیز به لطف حضور دو موتور که از موتور الکتریکی و ژنراتور بهره می‌برد، 83 درصد افزایش داشته است. تویوتا Prius از پیشرانه معروف و آشنای چهار سیلندر بنزینی 1.8 لیتری استفاده کرده که مصرف سوختی معادل یک لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*