آئودی RS 3

رونمایی از آئودی RS 3 با قدرت 400 اسب بخار در نمایشگاه خودروی پاریس

سرانجام آئودی RS 3 سدان در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد. این خودرو از موتور قدرتمندی برخوردار است که در یک بدنه کوچک قرار گرفته و در نتیجه توانایی بالای حرکتی را در پی دارد.

RS 3 از یک پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که در کوپه اسپرت TTRS نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. این موتور با قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 480 نیوتن متر قوی‌ترین پیشرانه پنج سیلندر دنیاست. گشتاور این پیشرانه از دور موتور 1700 تا 5850 rpm در دسترس خواهد بود. موتور RS 3 سدان نسبت به عضو هم خانواده خود یعنی RS 3 هاچ بک نیز به اندازه 40 اسب بخار از قدرت بیشتری برخوردار است. این میزان از قدرت تنها در موتورهای 8 سیلندر دیده می‌شد به عنوان مثال پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مرسدس بنز AMG CLA45 قدرتی معادل 375 اسب بخار و گشتاور 350 پوند فوت دارد.

آئودی RS 3 سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در 4.1 ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت الکتریکی آن 250 کیلومتر در ساعت بوده که در صورت سفارش مشتری امکان افزایش این سرعت تا 280 کیلومتر در ساعت وجود دارد. این خودرو از یک جعبه دنده 7 سرعته و دو کلاچ بهره می‌برد که نیروی موتور را به چهار چرخ می‌رساند.

آئودی RS 3

RS 3 علاوه بر داشتن یک موتور قدرتمند تفاوت‌های دیگری را نیز نسبت به مدل A3 در خود می‌بیند. سیستم ترمز ارتقا یافته، افزایش فاصله بین تایرها، سیستم تعلیق پیشرفته با ارتفاع کمتر و تنظیمات جدید برای سیستم کنترل پایداری خودرو از جمله تغییراتی بوده که در این خودرو صورت گرفته است.

آئودی RS 3

قابلیت انتخاب حالت رانندگی در خودروی آئودی RS 3

در زمینه هندلینگ سیستمی برای انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی وجود دارد. در این سیستم سه حالت اتوماتیک، پویا و راحت قرار گرفته و خود راننده هم می‌تواند تنظیمات را به دلخواه خود تغییر بدهد. هندلینگ RS 3 به دلیل استفاده از اکسل عقب Four Link و کاهش ارتفاع تعلیق نسبت به نسخه استاندارد بهبود قابل توجهی داشته است. همچنین از دیسک‌های ترمز 370 میلی متری استفاده شده که توان ترمزها را افزایش داده و رینگ‌های بزرگ 19 اینچی نیز روی دیسک ترمزها را پوشانده است. در قسمت داخلی خودرو نیز از یک صفحه آمپر مجازی استفاده شده که از قابلیت ویرایش ویژه RS برخوردار است. این صفحه آمپر گشتاور موتور، فشار باد تایرها و اطلاعات نیروی G را نمایش می‌دهد.

آئودی RS 3

آئودی RS 3

آئودی نسبت به آیرودینامیک خودرو هم بی توجه نبوده و با طراحی سپر جلوی جدید با یک اسپلیتر، ورودی هوای بزرگ، رکاب‌های جانبی اسپرت و سر اگزوزهای بیضی شکل و بزرگ، یک کیت آیرودینامیکی مناسب را برای خودروی سدان اسپرت خود فراهم کرده است.

آئودی RS 3 در دو رنگ ویژه خاکستری Nardo و قرمز Catalunya معرفی شد و قرار است که در تابستان سال 2017 وارد نمایشگاه‌های خودرو شده و تحت عنوان مدل 2018 عرضه شود. این غول خودروسازی در نظر دارد تا در نمایشگاه خودروی پاریس از دو خودروی اسپرت دیگر خود یعنی A5 و Q5 نیز رونمایی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*