اپلیکیشن‌ های تجاری گوگل

نام مجموعه اپلیکیشن‌ های تجاری گوگل به ‘G Suite’ تغییر پیدا کرد

نام مجموعه اپلیکیشن‌ های تجاری گوگل که همگی تحت کلاود هستند و اکثر توسط اهالی کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، شب گذشته با دریافت یک به‌روز‌رسانی تجمعی به مجموعه ‘G Suite’ تغییر پیدا کرد.

در حالی که اغلب افراد با شنیدن نام گوگل به یاد موتور جستجوگر اینترنتی آن می‌افتند، شاید جالب باشد که بدانید این شرکت دست کم 39 ابزار مختلف در ارائه می‌دهند که هر یک در دنیای وب نیاز کاربران را رفع می‌کنند. گوگل بیش از 65 درصد از ترافیک جهانی جستجو را در اختیار دارد و مابقی وب را نیز توسط گستره­ وسیعی از خدمات رایگانش تحت تسلط خود درآورده است.

در هر حال اگرچه تا پیش از این اپلیکیشن‌‌ های تجاری گوگل با نام Google Cloud شناخته می‌شد، با این حال ساکنین ماونتن ویو شب گذشته یک به‌روز‌رسانی کلی منتشر کردند که علاوه بر ایجاد قابلیت‌های ریز و درشت در اپلیکیشن‌های مورد بحث، نام این مجموعه را هم به G Suite تغییر داد.

گوگل مدعی است که نام جدید، بهتر اهداف این برنامه‌ها را برای کمک به کاربران در محل کارشان معرفی خواهد کرد

البته این اولین باری نیست که گوگل دست به چنین تغییر نامی می‌زند، زیرا اپلیکیشن‌های مورد بحث تاکنون نام‌های Google for Work و Google Apps for Work را هم تجربه کرده‌اند. ناگفته نماند که G Suite شامل سرویس ذخیره سایز تحت کلاود درایو (Drive)، نقشه (Calendar)، جیمیل (Gmail) و برخی اپلیکیشن‌های اداری دیگر همچون گوگل داکس (Google Docs)، گوگل شیتس (Google Sheets)، گوگل اسلاید (Google Slides) می‌شود که امکان همکاری یکپارچه و تحت وب بر روی پروژه‌های مختلف را برای اهالی کسب و کار به همراه دارند.

این به‌روز‌رسانی همچنین قابلیت دسترسی سریع به فایل‌های به کرات استفاده شده در گوگل درایو را به همراه دارد. به علاوه اطلاعات کاربر به صورت چند لایه توسط هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌هایی همچون تقویم و گوگل شیتس مورد تحلیل قرار خواهند گرفت، به طوری که به صورت پویا پیشنهادات و تنظیم قرارهای ملاقات با توجه به معیارهای از پیش تدوین شده برای پیشبرد هرچه بیشتر پروژه ارائه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*