قطارهای سریع السیر

ساخت قطارهای سریع السیر با سرعت 500 کیلومتر در چین

قطارهای سریع السیر با سرعت 500 کیلومتر در ساعت در چین ساخته می‌شود. پروژه‌ای با نام «رویای چین» توسط مهندسان چینی در حال توسعه است که به تولید قطارهای جدید و پر سرعت و گسترش خطوط ریلی خواهد پرداخت.

پروژه رویای چین در خصوص نسل جدید قطارهای سریع السیر است که سرعتی معادل 500 کیلومتر بر ساعت خواهند داشت. سیستم جدید رانش هیبریدی که در قطارهای پر سرعت قرار گرفته، امکان حرکت با سرعت بسیار بالا را فراهم می‌کند. به گفته مهندسان پروژه رویای چین قطارهای فوق سریع به شبکه ریلی مخصوص نیاز دارند و برای استفاده از این قطارها در نقاط مختلف جهان باید سازش منطقه برای ریل‌های آن را در نظر گرفت.

افزایش دو برابری خطوط ریلی قطارهای سریع السیر در چین تا سال 2030

کشور چین از 20 هزار کیلومتر خط ریلی قطارهای سریع السیر برخوردار بوده و طبق برنامه‌ها قرار است که این رقم تا سال 2020 به 30 هزار و تا سال 2030 به 45 هزار کیلومتر افزایش پیدا کند. امروزه چین از لحاظ خطوط ریلی قطارهای پر سرعت در جهان پیشگام است و سریع‌ترین قطار این کشور، قطاری تندرو با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت بود که به زودی قطارهایی با سرعت 500 کیلومتر بر ساعت جای آنها را خواهند گرفت.

قطارهای سریع السیر

گفتنی است چندی پیش کشور چین مزایده‌ای را برای ساخت و توسعه شبکه ریلی قطارهای پر سرعت در کشورهای ایران، انگلیس، استرالیا، مکزیک و کشورهای جنوب شرق آسیا برگزار کرد. هم اکنون چینی‌ها پروژه ساخت خطوط ریلی قطار پر سرعت به طول سه هزار کیلومتر را در کشورهای ترکیه، اندونزی، روسیه و تایلند راه اندازی کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*