بهترین گوشی های اچ تی سی

بهترین گوشی های اچ تی سی در بازار (مهر ماه 95 + قیمت)

اگر سری به بازار بزنیم با سیل تلفن‌های هوشمندی مواجه می‌شویم که محصول کمپانی‌های متفاوتی هستند. اما در میان این برندها، موبایل‌های شرکت تایوانی اچ تی سی با طراحی و کیفیت ساخت منحصر به فرد خود طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. در همین راستا قصد داریم نگاهی به بهترین گوشی های اچ تی سی در بازار ایران داشته باشیم.

تلفن‌های هوشمند امروزی از چیپست‌ها و ماژول‌های گوناگونی استفاده می‌کنند و اگر می‌خواهید یک همراه مناسب بخرید، باید نسبت به اجزای داخلی تلفن‌های همراه آشنایی داشته باشید. با این وجود در راهنمای خرید بهترین گوشی های اچ تی سی در بازار ایران سعی شده تا بیشترین اطلاعات مربوط به هر موبایل ارائه شود. بنابراین پس از مطالعه این مقاله به طور حتم قادر به انتخاب گزینه مورد نظر خود خواهید بود.

توصیه می‌کنیم تنها از نمایندگی‌های معتبر اچ تی سی در ایران به خرید بپردازید، چرا که علاوه بر اطمینان از اصل بودن دستگاه، می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل با سپردن موبایل به نمایندگی به سادگی آن را برطرف کنید.

بهترین گوشی های اچ تی سی در بازار (مهر ماه 95 + قیمت)

اچ تی سی دیزایر 320 (HTC Desire 320)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 300 هزار تومان

 

نمایشگر4.5 اینچ از نوع TFT با رزولوشن 854×480 پیکسل
سخت افزارپردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.3 گیگاهرتز + 512 مگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 5 مگاپیکسل
دوربین سلفی: VGA
باتری 2100 میلی آمپر

اقتصادی‌ترین تلفن‌ هوشمند چشم بادامی‌ها دیزایر 320 است. این موبایل انتخاب مناسبی برای کسانی محسوب می‌شود که نمی‌خواهند مبلغ بالایی برای گوشی خود بپردازند ولی در عین حال از یک اسمارت فون ساخت اچ تی سی نیز برخوردار باشند. همانطور که از جدول مشخصات این گوشی پیداست، نمی‌توانیم از دیزایر 320 انتظار عملکرد پردازشی سنگین داشته باشیم. کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی موبایل نسبتا مناسب ارزیابی می‌شود ولی نمی‌توان از نویز تصاویر به هنگام شب چشم پوشی کرد. دوربین سلفی دستگاه نیز با کیفیت VGA به ثبت تصاویر می‌پردازد و ظاهرا تنها برای رفع اضطرار تعبیه شده است. این موبایل از نسخه 4.4.2 سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به نسل سوم شبکه‌های ارتباط موبایلی (3G) متصل شود.

اچ تی سی دیزایر 526 جی+ (+HTC Desire 526G)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 370 هزار تومان

 

نمایشگر4.7 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 540 × 960 پیکسل
سخت افزارپردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتز + 1 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 2 مگاپیکسل
باتری 2000 میلی آمپر

شاید بتوان دیزایر 526 جی+ را در دسته موبایل‌های نسبتا قدیمی اچ تی سی قرار داد اما سخت افزار پردازشی تعبیه شده درون این موبایل با توجه به قیمت پایین اش، آن را به یکی از بهترین گوشی های اچ تی سی بدل کرده است. اولین چیزی که به هنگام دست گرفتن محصول تایوانی‌ها توجه کاربر را جلب می‌کند وزن نسبتا زیاد 154 گرمی آن است که از موبایل‌های 5 اینچی نیز وزن بیشتری دارد. بدنه دیزایر 526 جی+ کیفیت چندان مرغوبی نداشته و در برابر خط و خش مقاومت زیادی از خود بروز نمی‌دهد. رنگ‌های نمایش داده شده در صفحه نمایش نیز کمی مرده هستند و شاید بهتر بود چشم بادامی‌ها کمی جذابیت بصری بیشتری به این موبایل می‌افزودند. دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی دیزایر 526 جی+ تصاویر روشن و با کیفیتی ثبت می‌کند اما در برخی موارد رنگ‌ها کمی به دور از واقعیت نشان داده می‌شوند. کیفیت تصاویر دوربین سلفی نیز چنگی به دل نمی‌زنند اما در مجموع شفاف‌تر از هم قیمت‌ها جلوه می‌کنند. محصول تایوانی‌ها از نسل سوم شبکه‌های ارتباط موبایلی (3G) پشتیبانی می‌کند اما اگر به دنبال استفاده از اینترنت پرسرعت 4G هستید، بهتر است در ادامه موبایل مورد علاقه خود را پیدا کنید.

اچ تی سی دیزایر 620 جی (HTC Desire 620G)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 460 هزار تومان

 

نمایشگر5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 720 × 1280 پیکسل
سخت افزارپردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتز + 1 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری 2100 میلی آمپر

نماینده دیگر سری موبایل‌های دیزایر از نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن HD بهره می‌برد که در کنار تراکم پیکسلی بالای خود، در مقابل نور مستقیم خورشید خوانایی خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. خوشبختانه کیفیت جنس بدنه دستگاه بالا بوده و با طرح مات همراه شده است، بنابراین نگرانی بابت افتادن خط و خش روی بدنه موبایل وجود نخواهد داشت. طراحی کلی دستگاه ظریف و زیبا انجام شده و با یکی از محصولات زیبای شرکت تایوانی طرف هستیم. سخت افزار مورد استفاده در دیزایر 600 جی نسبت به قیمت خود کاملا مناسب ارزیابی می‌شود و کمتر موبایلی در این بازه قیمتی را می‌توان یافت که از چنین پردازنده قدرتمندی استفاده کند. کیفیت تصاویر دوربین اصلی این گوشی در حد متوسط است و نمی‌توان روی آن حساب چندانی باز کرد. دوربین سلفی به افکت زیبایی مجهز شده که در شرایط نوری مساعد عملکرد خوبی از خود به جای می‌گذارد. سیستم عامل اندروید نسخه 4.4.4 به طور پیش فرض روی این موبایل نصب شده که امکان به روز رسانی به ورژن‌های جدیدتر نیز برای آن فراهم شده است. به وسیله دیزایر 620 جی می‌توان به نسل سوم ارتباطات موبایلی (3G) متصل شد و از اینترنت پرسرعت نسل سوم استفاده کرد.

اچ تی سی دیزایر 530 (HTC Desire 530)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 470 هزار تومان

 

نمایشگر5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 720 × 1280 پیکسل
سخت افزارپردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.1 گیگاهرتز + 1.5 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری 2200 میلی آمپر

دیزایر 530 از جمله بهترین گوشی های اچ تی سی در بازار برشمرده می‌شود که با کمترین قیمت امکان استفاده از به روزترین نسخه اندروید را برای کاربران فراهم می‌کند. نمایشگر 5 اینچی شفاف و با کیفیت این موبایل یکی از نقطه قوت‌های آن نسبت به رقبا شناخته می‌شود و مشکلی بابت زاویه دید صفحه نمایش وجود ندارد. میزان روشنایی صفحه نمایش بسیار زیاد است، به گونه‌ای که حتی متون زیر نور خورشید نیز خوانایی خود را حفظ می‌کنند. سخت افزار پردازشی دیزایر 530 تعریفی ندارد اما چشم بادامی‌ها با نصب نسخه ششم از سیستم عامل محبوب اندروید روی محصول خود سعی در متمایز ساختن این گوشی از رقبا داشته‌اند. با این وجود می‌توان روی انجام کارهای روزمره و سبک روی سخت افزار دیزایر 530 حساب باز کرد. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط هر دو دوربین گوشی رابطه مستقیمی با میزان نور محیط دارند و هرچه نور بیشتر باشد، کیفیت و جزییات تصاویر نیز بیشتر هستند. یکی از فاکتورهای اساسی که دیزایر 530 را در زمره بهترین گوشی های اچ تی سی قرار می‌دهد، پشتیبانی از نسل چهارم شبکه ارتباط موبایلی (4G) است که می‌تواند اتصال اینترنت پرسرعت و با کیفیتی برقرار کند.

اچ تی سی دیزایر 728 (HTC Desire 728)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 600 هزار تومان

 

نمایشگر5.5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 720 × 1280 پیکسل
سخت افزارپردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 1.3 گیگاهرتز + 1.5 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری 2800 میلی آمپر

دیزایر 728 کمی متفاوت‌تر از سایر موبایل‌های سری دیزایر جلوه می‌کند و تایوانی‌ها طراحی جلویی دستگاه را دستخوش تغییراتی کرده‌اند. کیفیت رنگ‌های نمایش داده شده در صفحه نمایش 5.5 اینچی دستگاه مطلوب ارزیابی می‌شود و شما را ناامید نخواهد کرد. دوربین اصلی دستگاه همانند پرچمداران چند سال اخیر کمی از بدنه بیرون زده است، اما این میزان بسیار ناچیز بوده و مشکلی بابت قرارگیری دستگاه روی سطوح صاف ایجاد نمی‌کند. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین و دوربین سلفی همانند سایر هم قیمت ها، وابستگی زیادی به میزان نور محیط دارد و نمی‌توان تصاویر با کیفیتی در تاریکی شب به وسیله آن‌ها ثبت کرد. سخت افزار پردازشی نسبتا ضعیف این موبایل نسخه 5.1 سیستم عامل اندروید را به اجرا در می‌آورد و قابلیت به روز رسانی به نسخه‌های جدیدتر اندروید نیز برای آن فراهم شده است. اچ تی سی می‌توانست با تعبیه پردازنده‌ای قوی‌تر درون دیزایر 728، آن را به گزینه‌ای طلایی میان گوشی‌های میان رده تبدیل کند.

اچ تی سی دیزایر 820 اس (HTC Desire 820s)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 600 هزار تومان

 

نمایشگر5.5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 720 × 1280 پیکسل
سخت افزارپردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز + 2 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
باتری 2600 میلی آمپر

شاید در نگاه اول به دیزایر 820 اس هیچ نکته جالب توجه و نقطه تمایزی پیدا نکنید؛ اما تمامی برتری‌های این گوشی مربوط به سخت افزار درونی این موبایل می‌شود. بدنه دستگاه به طور کلی از پلاستیک با کیفیت ساخته شده و احساس خوبی به کاربر منتقل می‌کند. نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی دستگاه رنگ‌هایی گرم و با کیفیت نمایش می‌دهد اما در مقایسه با صفحه نمایش پرچمداران اچ تی سی حرفی برای گفتن ندارد. در دو طرف نمایشگر نیز دو اسپیکر بوم ساوند قرار گرفته‌اند که به صورت استریو به پخش صدا می‌پردازند. اچ تی سی در دوربین این موبایل سنگ تمام گذاشته و سنسورهای 13 و 8 مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته است. تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی بسیار نزدیک به واقعیت بوده و کیفیت بالایی دارند اما در سوی دیگر، دوربین سلفی تنها با اعمال فیلتر روی تصاویر نتایج دلچسبی از خود ارائه می‌دهد. چشم بادامی‌ها روی دیزایر 820 اس نسخه 4.4 اندروید را به طور پیش فرض نصب کرده‌اند و هم اکنون امکان دانلود آپدیت نرم افزاری برای آن نیز فراهم شده است.

اچ تی سی 630 (HTC Desire 630)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 610 هزار تومان

 

نمایشگر5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 720 × 1280 پیکسل
سخت افزارپردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 1.6 گیگاهرتز + 2 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری 2200 میلی آمپر

دو گوشی دیزایر 530 و 630 از محصولات جدید اچ تی سی محسوب می‌شوند که با ظاهری جوان پسند روانه بازار شده‌اند. در طراحی بدنه پلاستیکی دیزایر 630 از رنگ‌های متضاد برای جذاب نشان دادن ظاهر گوشی استفاده شده است. نمایشگر 5 اینچی دستگاه علاوه بر زاویه دید بالا، کیفیت بسیار خوبی نیز دارد و رنگ‌های زنده و گرمی نمایش می‌دهد. اچ تی سی این موبایل را به نسخه ششم از سیستم عامل اندروید مجهز کرده و به طور حتم کاربران از این موضوع استقبال فراوانی می‌کنند. خوشبختانه سخت افزار این گوشی نسبت به دیزایر 530 از قدرت بیشتری بهره می‌برد و در آن محدودیت چندانی به چشم نمی‌خورد. دوربین اصلی دیوایس حتی در شرایط نوری ضعیف نیز تصاویری با جزییات و با کیفیت بالا ثبت می‌کند اما وقتی نوبت به دوربین سلفی می‌رسد، بهتر است همیشه محیط عکاسی را روشن نگه دارید؛ چرا که تصاویر سلفی در نور کم نویز زیادی دارند. در مجموع دیزایر 630 یکی از بهترین گوشی های اچ تی سی به شمار می‌رود که یک سر و گردن بالاتر از رقیبانش قرار می‌گیرد.

اچ تی سی 626 (HTC Desire 626)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 650 هزار تومان

 

نمایشگر5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 720 × 1280 پیکسل
سخت افزارپردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتز + 2 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری 2000 میلی آمپر

اچ تی سی نمایندگان فراوانی در عرصه موبایل‌های میان رده روانه بازار کرده و دیزایر 626 یکی از بهترین‌های این دسته برشمرده می‌شود. این گوشی از بدنه‌ای تمام پلاستیکی ساخته شده که در برابر خط و خش مقاوم است. رنگ ها و تصاویر نمایش داده شده توسط نمایشگر زنده هستند و زاویه دید مطلوبی دارند. در دو طرف نمایشگر نیز دو اسپیکر بوم ساوند قرار گرفته‌اند که صدای نسبتا بلندی تولید می‌کنند. سنسورهای دوربین دیزایر 626 تصاویر بسیار با کیفیتی ثبت می‌کنند و حتی در شرایط نوری ضعیف نیز شاهد افت عملکرد دوربین اصلی دستگاه نیستیم. اما دوربین سلفی دیوایس زاویه اندکی از فضای روبرویی خود را پوشش می‌دهد و در شب تصاویر پر نویزی ثبت می‌کند. نسخه 4.4 سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض روی این موبایل نصب شده که قابل به روز رسانی به ورژن‌های جدیدتر است. این موبایل در سه رنگ سفید، آبی و بنفش عرضه می‌شود و بازار هدف آن، قشر جوان جامعه شناخته می‌شود.

اچ تی سی وان ای 8 (HTC One E8)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 800 هزار تومان

 

نمایشگر5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل
سخت افزارپردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 2.3 گیگاهرتز + 2 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری 2600 میلی آمپر

وان ای 8 را می‌توان نسخه پلاستیکی پرچمدار سابق اچ تی سی، وان ام 8 نامید. ظاهر این گوشی و حتی ابعاد آن بسیار شبیه به وان ام 8 طراحی شده‌اند و در واقع تایوانی‌ها با عرضه ای 8 نسخه‌ای اقتصادی از پرچمدار خود را در دسترس مردم قرار داده‌اند. نکته عجیبی که به آن بر خوردیم تعبیه دکمه پاور در لبه بالایی گوشی است که این امر کمی فشردن این دکمه را سخت می‌کند. نمایشگر 5 اینچی دستگاه حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز کاملا خوانا و شفاف جلوه می‌کند و کیفیت بسیار بالایی دارد. سخت افزار قدرتمند دیوایس نسخه 4.4 از سیستم عامل اندروید را اجرا می‌کند که البته امکان به روز رسانی آن به نسخه‌های جدیدتر نیز وجود دارد. نقطه تفاوت اصلی بین ای 8 و ام 8، رزولوشن و کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین این دو گوشی است. گرچه تصاویر ثبت شده به طور کلی از کیفیت پایین‌تری نسبت به پرچمدار سابق تایوانی‌ها بهره می‌برد اما شما را ناامید نخواهد ساخت. کیفیت تصاویر ثبت شده بالا هستند و جزییات زیادی ارائه می‌کنند.

اچ تی سی دیزایر 825 (HTC Desire 825)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 900 هزار تومان

 

نمایشگر5.5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 1280 × 720 پیکسل
سخت افزارپردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.6 گیگاهرتز + 2 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 2 مگاپیکسل
باتری 2700 میلی آمپر

دیگر نماینده میان رده راهنمای خرید بهترین گوشی های اچ تی سی دیزایر 825 است که سخت افزار نسبتا قدرتمندی با خود حمل می‌کند. این گوشی همانند دیزایر 530 و 630 از بدنه‌ای پلاستیکی ساخته شده اما تنها در یک سوی نمایشگر اسپیکر مشاهده می‌شود. چشم بادامی‌ ظاهر یکپارچه‌تر و مدرن‌تری برای محصول خود طراحی کرده‌اند. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی دستگاه خوب ارزیابی می‌شود اما انتظار داشتیم اچ تی سی از سنسور با کیفیت‌تری برای دوربین سلفی دیزایر 825 استفاده کند. در عکس‌های ثبت شده توسط دوربین دوم نویز زیادی مشاهده می‌شود و نمی‌توان روی کیفیت آن‌ها حساب باز کرد. سخت افزار پردازشی نسبتا قدرتمند دستگاه نسخه ششم از سیستم عامل اندروید را به روانی اجرا می‌کند.

اچ تی سی وان ام ای (HTC One ME)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: 980 هزار تومان

 

نمایشگر5.2 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 1440 × 2560 پیکسل
سخت افزارپردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 2.2 گیگاهرتز + 3 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 20 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 4 مگاپیکسل
باتری 2840 میلی آمپر

شاید بتوان لقب پرچمداری در لباس میان رده‌ها را به وان ام ای اهدا کرد، چرا که سخت افزاری بسیار قدرتمند با قیمتی معادل یک میان رده با خود حمل می‌کند. این گوشی جزو معدود گزینه‌های دارای حسگر تشخیص اثر انگشت در راهنمای خرید بهترین گوشی های اچ تی سی به شمار می‌رود. این سنسور نظیر پرچمداران سامسونگ و اپل عملکرد سریعی از خود ارائه نمی‌کند و هر از گاهی اثر انگشت را تشخیص نمی‌دهد. با این وجود در بیشتر مواقع قفل دستگاه را با سرعت نسبتا خوبی می‌گشاید. چشم بادامی‌ها با در نظر گرفتن حسگرهای 20 و 4 مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی و سلفی وان ام ای، نوید تجربه عکاسی با کیفیتی به کاربران می‌دهند که البته در عمل نیز همینطور است. ناگفته نماند چیپست قدرتمند این موبایل اندروید 5.1 را به روانی هرچه بیشتر اجرا می‌کند که امکان به روز رسانی آن نیز فراهم شده است.

اچ تی سی وان اس 9 (HTC One S9)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: یک میلیون و 40 هزار تومان

 

نمایشگر5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل
سخت افزارپردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 2 گیگاهرتز + 2 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 4 مگاپیکسل
باتری 2840 میلی آمپر

وان اس 9 نسخه محدود شده پرچمدار پیشین تایوانی‌ها، وان ام 9 به حساب می‌رود. طراحی پشتی بدنه اس 9 به قدری مشابه ام 9 است که نمی‌توان در نگاه اول این دو گوشی را از یکدیگر تشخیص داد. اما با مشاهده بخش جلویی دستگاه، متوجه تفاوت ظاهری اسپیکرهای دو دستگاه خواهید شد. دوربین این گوشی حدود یک میلی متر بیرون زده و از ضخیم شدن بیهوده دیوایس جلوگیری کرده است. بدنه تمام فلزی اس 9 حس خوب مرغوبیت را به کاربر القا می‌کند و با در دست گرفتن اس 9، احساسی مشابه با یک پرچمدار خواهید داشت. نمایشگر 5 اینچی این موبایل زاویه دید مناسبی داشته و کیفیت رنگ‌های نمایش داده شده در آن مطلوب ارزیابی می‌شوند. سخت افزار بسیار قدرتمند درونی اس 9 نسخه ششم از سیستم عامل اندروید را به اجرا در می‌آورند و نمی‌توان برای آن‌ها محدودیتی تصور کرد. دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی دیوایس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به قابلیت‌های بسیاری نظیر OIS مجهز شده است. همچنین دوربین سلفی دستگاه عملکردی رضایت بخش از خود به جای می‌گذارد.

اچ تی سی وان ایکس 9 (HTC One X9)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: یک میلیون و 100 هزار تومان

 

نمایشگر5.5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل
سخت افزارپردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 2.2 گیگاهرتز + 3 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری 3000 میلی آمپر

یکی از جدیدترین و بهترین گوشی‌های اچ تی سی ، وان ایکس 9 محسوب می‌شود. این گوشی از نمیشگر بزرگ 5.5 اینچی بهره می‌برد که زاویه دید مطلوبی ارائه می‌کند و رنگ های نمایش داده شده در آن از کیفیت بالایی برخوردارند. زیر این نمایشگر چیپست قدرتمند دستگاه قرار گرفته که به اجرای نسخه ششم از سیستم عامل اندروید می‌پردازد و عملکردی بسیار پرسرعت از خود به جای می‌گذارد. دوربین‌های وان ایکس 9 می‌توانند تصاویری با کیفیت و بدون نقص ثبت کنند اما تصاویر دوربین 5 مگاپیکسلی آن در شرایط نوری ضعیف با نویز کمی همراه می‌شوند. این اسمارت فون انتخاب مناسبی برای کسانی که با کمترین قیمت خواستار سخت افزار قدرتمند و به روز هستند شناخته می‌شود.

اچ تی سی دیزایر آی (HTC Desire Eye)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: یک میلیون و 180 هزار تومان

 

نمایشگر5.2 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل
سخت افزارپردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 2.3 گیگاهرتز + 2 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
باتری 2400 میلی آمپر

دیزایر آی یکی از خاص‌ترین موبایل‌های راهنمای خرید بهترین گوشی های اچ تی سی در بازار ایران به شمار می‌رود که برای عاشقان سلفی تولید شده است. بدنه این گوشی تماما از پلاستیک مرغوب ساخته شده و حس خوب کیفیت را به کاربر منتقل می‌کند جالب است بدانید اچ تی سی در لبه سمت راست گوشی دکمه شاتر تعبیه کرده که عکاسی را بسیار راحت‌تر می‌سازد. طراحی خاص دیزایر آی به اینجا محدود نمی‌شود و اسپیکرهای دستگاه بین بدنه و شیشه نمایشگر به شکل زیبایی جاسازی شده‌اند. صفحه نمایش فول اچ دی این موبایل از روشنایی و کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است و حتی نور مستفیم خورشید نیز مانعی برای خوانایی نمایشگر محسوب نمی‌شود. سخت افزار قدرتمند دیوایس نسخه 4.4 اندروید کیت کت را به اجرا در می‌آورد و عملکرد سریعی از خود به نمایش می‌گذارد. همانطور که در تصویر مشهود است، اچ تی سی چه برای دوربین اصلی و چه برای دوربین سلفی از فلش دوگانه استفاده کرده است. گرچه در ظاهر و روی کاغذ انتظار تصاویر بسیار با کیفیتی از سوی دوربین‌های دیزایر آی داریم اما در میدان عمل، برخی پرچمداران سامسونگ و سونی می‌توانند تصاویر بهتری نسبت به نماینده میان رده اچ تی سی به ثبت برسانند که البته امری طبیعی است؛ چرا که دیزایر آی برای بازار میان رده‌ها تولید شده و نه برای رقابت در بازار پرچمداران. با این وجود کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این موبایل تحسین برانگیز است و قطعا هرکسی را به وجد می‌آورد. همچنین تایوانی‌ها دیزایر آی را به بدنه‌ای ضدآب مجهز کرده‌اند و این اسمارت فون از معدود گوشی‌های ضدآب این کمپانی برشمرده می‌شود. ناگفته نماند کیفیت صدای خروجی اسپیکرها در یک کلام عالی هستند.

اچ تی سی وان ام 9 (HTC One M9)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: یک میلیون و 365 هزار تومان

 

نمایشگر5 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل
سخت افزارپردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس‌های 1.5 و 2 گیگاهرتز + 3 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 20 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 4 مگاپیکسل
باتری 2840 میلی آمپر

وان ام 9 پرچمدار پیشین اچ تی سی است که با استقبال چندانی از سوی کاربران روبرو نشد. بدنه این موبایل بجز قسمت بالایی آن تماما از آلومینیوم ساخته شده است همچنین لنز دوربین مربعی شکل پشتی به میزان کمی بیرون زدگی دارد اما در قرارگیری دستگاه روی سطوح صاف مشکلی ایجاد نمی‌کند. در مقایسه نمایشگر ام 9 با ام 8 هیچ تفاوتی مشاهده نمی‌شود. گرچه این نمایشگر کیفیت بالایی ارائه می‌کند اما در مقایسه با رقیبان از رزولوشن پایین‌تر و روشنایی کمتری بهره می‌برد. با وجود شایعات و حاشیه‌های فراوان پیرامون پردازنده اسنپدراگون 810، باز هم اچ تی سی ریسک استفاده از این چیپست را به جان خرید و در نهایت از این اقدام خود ضرر بسیاری دید. سخت افزار قدرتمند این گوشی نسخه پنجم از سیستم عامل اندروید را به روانی اجرا می‌کند. هم اکنون امکان به روز رسانی سیستم عامل این گوشی به نسخه‌های جدیدتر وجود دارد و کاربران می توانند از جدیدترین وصله‌های امنیتی گوگل استفاده کنند.

اچ تی سی وان ام9 + (+HTC One M9)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: یک میلیون و 450 هزار تومان

 

نمایشگر5.2 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 2560 × 1440 پیکسل
سخت افزارپردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس‌ 2.2 گیگاهرتز + 3 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 20 مگاپیکسلدوربین سلفی: 4 مگاپیکسل
باتری 2840 میلی آمپر

اچ تی سی در ام 9 پلاس سعی بر این داشته تا نواقص موجود روی پرچمدار خود، ام 9 را مرتفع کند و سهم خود را از بازار تلفن‌های هوشمند افزایش دهد. در ساختار بدنه ام 9 پلاس از همان فلز با کیفیت استفاده شده که حس خوب مرغوبیت را به دستان کاربر منتقل می‌کند. طراحی کلی گوشی بسیار مشابه با ام 9 صورت گرفته و شاید تنها تفاوت‌های اساسی این دو موبایل به شکل لنز دوربین اصلی منحصر شود. برخلاف ام 9، تایوانی‌ها در ام 9 پلاس از نمایشگری بسیار با کیفیت و با دقت 2.5K استفاده کرده و در نتیجه شاهد تصاویری شفاف‌تر هستیم. زیر این نمایشگر چیپست هلیو 10 قرار گرفته که به دور از حاشیه‌ها عملکرد پر قدرتی از خود به نمایش می‌گذارد و نسخه 5.1 از سیستم عامل اندروید را به اجرا درمی‌آورد. در دو سمت نمایشگر اسپیکر‌های بوم ساوند دیده می‌شوند که صداها را به صورت استریو و با کیفیت بالایی پخش می‌کنند. در میان اسپیکر پایینی، حسگر تشخیص اثر انگشت قرار گرفته که در مقایسه با پرچمداران مطرح دنیای موبایل‌ها، حرف چندانی برای گفتن ندارد و چندان سریع نیست. در تصاویر ثبت شده توسط دوربین 20 مگاپیکسلی اصلی این گوشی هاله‌ای زرد رنگ وجود دارد که سبب فاصله گرفتن از واقعیت می‌شود. با این وجود کیفیت عکس‌ها در سطح خوبی قرار دارند و شما را ناامید نخواهند ساخت. دوربین جلو نیز مجهز به فناوری اولتراپیکسل بوده و تصاویری عریض و با روشنایی زیاد ثبت می‌کند.

اچ تی سی 10 (HTC 10)

بهترین گوشی های اچ تی سی

قیمت تقریبی در بازار ایران: دو میلیون تومان

 

نمایشگر5.2 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 2560 × 1440 پیکسل
سخت افزارپردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس‌‌های 1.6 و 2.15 گیگاهرتز + 4 گیگابایت رم
دوربین دوربین اصلی: 12 مگاپیکسلدوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری 3000 میلی آمپر

جدیدترین پرچمدار اچ تی سی تنها عدد 10 را بدون هیچ پیشوند و پسوندی یدک می‌کشد. احتمالا تایوانی‌ها با این سبک نام‌گذاری قصد داشته‌اند احساس سادگی و راحتی استفاده از 10 را تنها با شنیدن نام آن به کاربر القا کنند. با وجود اینکه ظاهر 10 مشابه با پرچمداران سال‌های گذشته این کمپانی است، اما تغییراتی در آن اعمال شده که نهایتا به شمایل زیباتری منتهی شده است. جنس بدنه گوشی از فلز مستحکم بوده و مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. صفحه نمایش با کیفیت دستگاه دقت بسیار زیادی دارد و تصاویر دقیق و روشنی را به نمایش می‌گذارد. دیگر شاهد دو اسپیکر استریوی همیشگی بوم ساوند در طرفین نمایشگر نیستیم و مهندسان چشم بادامی جای اسپیکر پایینی را تنها به حسگر تشخیص اثر انگشت و دکمه‌های خازنی اختصاص داده‌اند. عملکرد این حسگر بسیار سریع بوده و در مقایسه با ام 9 و نسخه‌های ارتقا یافته‌اش سریع‌تر شده است. دوربین یکی از نقاط قوت اصلی پرچمداران اچ تی سی در چند سال اخیر محسوب می‌شود. این بار تایوانی‌ها سنسوری 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی پرچمدار خود برگزیده‌اند که روی کاغذ مشخصات قدرتمندی دارد اما در عمل کم و بیش مشابه سایر رقیبان عکس برداری می‌کند. دوربین سلفی این گوشی نیز نسبت به نسل قبل پیشرفت زیادی به خود دیده است و اولین دوربین سلفی جهان به شمار می‌رود که از فناوری OIS بهره می‌برد. سخت افزار قدرتمند 10 نسخه ششم از سیستم عامل محبوب گوگل، اندروید مارشمالو را به اجرا درمی‌آورد و به زودی به جدیدترین نسخه اندروید نیز مجهز خواهد شد.

 

تلفن‌های هوشمند اچ تی سی به دلیل طراحی خاص و کیفیت بدنه عالی خود، گاهی برچسب قیمت گزافی روی خود دارند. شاید بتوان سخت افزاری مشابه با برخی موارد معرفی شده در راهنمای خرید بهترین گوشی های اچ تی سی را در پکیجی ارزان قیمت‌تر یافت؛ اما اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص تایوانی‌ها هستید، در انتخاب خود شک نکنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خدا قوت
    عالی بود بررسی تون دست تون درد نکنه

  2. ممنون خیلی کامل بود، دیگه نیاز نیست کل بازار رو زیر و رو کنیم، قیمت ها رو با سایت های اینترنتی مقایسه کردم، مقداد آی تی مدل های مختلف اچ تی سی رو با پایین ترین قیمت ارائه میده. من از مقداد خرید کردم