پروژه اسپرینگ فیلد

رونمایی مایکروسافت از پروژه اسپرینگ فیلد به منظور پیدا کردن باگ‌ های نرم افزارهای ویندوز

در کنفرانسی که اخیرا مایکروسافت در آتلانتا برگزار کرد، از ابزاری جدید با نام پروژه اسپرینگ فیلد (Project Springfield) به منظور پیدا کردن باگ ها در نرم افزارهایی که کاربران برای سیستم عامل ویندوز توسعه می‌دهند، رونمایی شد. شاید بتوان اصلی‌ترین جزء به کار گرفته شده در پروژه اسپرینگ فیلد را ابزار SAGE نامید، چیزی که مایکروسافت برای برطرف کردن حفره‌های امنیتی ویندوز 7 نیز از آن استفاده کرده است. حال اهالی ردموند برای بالاتر بردن امنیت اپلیکیشن‌ها، می‌خواهند آن را در اختیار کاربران قرار دهند.

مایکروسافت با معرفی پروژه اسپرینگ فیلد به امنیت بالاتر برای اپلیکیشن‌ها می‌اندیشد

مایکروسافت اعلام کرده که پیدا کردن حفره‌های امنیتی یک سیستم عامل و برطرف کردن آنها، می‌تواند تا یک میلیون دلار هزینه داشته باشد. اما به لطف وجود SAGE، هزینه‌های این شرکت تا یک سوم کاهش پیدا کرده است.

پروژه اسپرینگ فیلد که با استفاده از سیستم شبکه ابری کار می‌کند، در کنار SAGE به ابزارهای توسعه متعدد دیگری مجهز خواهد شد که می‌تواند کار برطرف کردن شکاف‌های امنیتی در اپلیکیشن‌ها را ساده کند. به گفته مایکروسافت، کار کردن با این ابزار نیز بسیار آسان بوده و حتی کسانی که در زمینه امنیتی مبتدی هستند هم می‌توانند از آن نهایت استفاده را داشته باشند.

در کنار اپلیکیشن‌های ساده‌تر، مایکروسافت اذعان داشته که پروژه اسپرینگ فیلد می‌تواند برای آزمایش نرم افزارهای بسیار سنگین یا آپلود و دانلود که تبادل اطلاعات بسیار زیادی داشته و ممکن است انواع فایل‌های غیر قابل اطمینان وارد آن شوند هم مناسب باشد. در واقع این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی، یاد می‌گیرد که کدام بخش از اپلیکیشن شما می‌تواند مورد نفوذ هکرها قرار بگیرد.

به محض اینکه توسعه دهندگان برای استفاده از این ابزار جدید ثبت نام می‌کنند، امکان ارسال کدهای مربوط اپلیکیشن آنها به سرورهای پروژه اسپرینگ فیلد وجود داشته و این افراد می‌توانند از میزان امنیت نرم افزار خود مطلع گردند. اگر مورد خاصی پیدا شود، این امکان برای کاربران وجود دارد تا در کنار بررسی دقیق موضوع، صدماتی که ممکن است با آن رو به رو شوند را نیز مشاهده نمایند.

البته هنوز مایکروسافت زمان آغاز به کار رسمی این سرویس را اعلام نکرده، اما کاربران می‌توانند با مراجعه به این لینک نسخه پیش‌نمایش پروژه اسپرینگ فیلد را امتحان کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*