سیستم حمل و نقل بین سیاره ای توسط ایلان ماسک رونمایی شد

سیستم حمل و نقل بین سیاره ای ایلان ماسک رونمایی شد؛ فضاپیمای سفر به مریخ در راه است

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس (Space X) در خلال کنفرانس بین‌المللی هوافضا در مکزیک، جزئیات برنامه این شرکت با نام سیستم حمل و نقل بین سیاره ای یا Interplanetary Transport system جهت انتقال آسان‌تر انسان به سیاره مریخ را شرح داد.

چند هفته پیش بود که اسپیس ایکس اعلام کرد موتور راکت مأموریت سفر به مریخ ، مراحل توسعه خود را طی کرده و آماده‌ی گذراندن آزمون‌های سفت و سخت است. یکی از اهداف اصلی این شرکت فرستادن نخستین فضاپیمای حامل سرنشین تا سال 2024 به مریخ است که می‌تواند گامی موثر در آن جهت باشد.

حال ایلان ماسک جزئیات بیشتری از این طرح را در کنفرانس هوافضای مکزیک اعلام کرده است. دقایقی قبل از اینکه ایلان ماسک به روی صحنه بیاید، ویدیویی پخش شد که در آن موشک طراحی شده برای سیستم حمل و نقل بین سیاره ای جهت انتقال انسان به مریخ و سکونت بر روی آن، به فضا پرتاب می‌شد.

سیستم حمل و نقل بین سیاره ای توسط ایلان ماسک رونمایی شد

سیستم حمل و نقل بین سیاره ای سفر انسان را به سیاره مریخ و سکونت بر روی آن امکان‌پذیر خواهد کرد.

مجموعه فضاپیمای نشان داده شده در این ویدیو، به نظر می‌رسد موشک جدید اسپیس ایکس با نام BFR یا همان Big Falcon Rocket به همراه سفینه فضایی BFS یا Big Falcon Spaceship ساخت شرکت اسپیس ایکس باشد. این موشک، یک موشک با قابلیت استفاده مجدد است که به‌گونه‌ای طراحی شده تا با استفاده از بال‌هایی که از انرژی خورشیدی جهت تامین سوخت فضاپیما استفاده می‌کنند، راه خود را به سوی سیاره مریخ و نشستن بر روی آن باز کند.

این ویدیو همچنین نشان می‌دهد فضاپیمای جدید اسپیس ایکس که بخشی از سیستم حمل و نقل بین سیاره ای است، 200 کیلووات انرژی مصرف می‌کند که این میزان انرژی، وجود پنل‌های خورشیدی را در آن الزامی کرده است. این پنل‌های خورشیدی از تابش خورشید برای تامین انرژی فضاپیما استفاده می‌کنند. در واقع، این پنل‌ها عملکردی همانند بادبان کشتی دارند؛ همانگونه که بادبان، به کمک باد انرژی گرفته و به پیش می‌رود، فضاپیمای جدید اسپیس ایکس نیز با استفاده از تابش اشعه‌های خورشید راه خود را ادامه می‌دهد.

در این ویدیو، موشک BFR را می‌بینیم که پس از جدا شدن از بدنه فضاپیما، جهت سوخت‌گیری به زمین بازگشته و سپس جهت ملحق شدن به سیستم، به مدار زمین برمی‌گردد. این موشک تقویت‌کننده، همه این کارها را با انرژی ذخیره شده در خودش انجام می‌دهد و به همین دلیل باید یک موشک با قابلیت استفاده مجدد باشد.


جزئیات بیشتری از سیستم حمل و نقل بین سیاره ای در دست نیست اما به محض انتشار، به اطلاع شما خواهیم رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*