زندگی در مریخ

به زودی ایلان ماسک روش زندگی در مریخ را به جهانیان خواهد گفت!

شصت و هفتمین کنگره بین المللی فضانوردی در مکزیک برگزار شد و ایلان ماسک از جدیدترین تئوری خود پیرامون زندگی در مریخ صحبت کرد. عنوانی که ایلان ماسک در مورد آن صحبت نمود، “تبدیل انسان به گونه‌ای برای زندگی در چند سیاره” نام داشته و اطلاعاتی در مورد روش زندگی، پیش روی کاربران قرار گرفت. از آنجایی که امروزه صحبت در مورد سیاره سرخ و تلاش بشریت برای زندگی در آن سیاره زیاد شده، ایلان ماسک اعتقاد دارد که برای رسیدن به این هدف، باید برنامه‌ای درست داشت.

ایلان ماسک: تا سال 2025 امکان زندگی در مریخ فراهم خواهد شد!

هر چند شاید بتوان مطرح کردن چنین چیزی را “جسورانه” خواند اما سابقه‌ای که ماسک در معرفی و توسعه تکنولوژی های مختلف دارد، بیانگر نبوغ وی بوده و می‌تواند ذهن ما را درگیر موضوع این کنفرانس نماید. اگر به گذشته نگاه کنیم، راه‌اندازی شرکت هوافضای SpaceX در سال 2002 و متحول کردن دنیای فضانوردی را می‌توان مثال زد. آوریلی که گذشت، ماسک اعلام کرد که زندگی در مریخ می‌تواند موضوعی بسیار حساس باشد، اما چنین چیزی زمانی اعلام شد که توانایی وی در ارسال یک راکت به فضا و نشاندن آن در سطح اقیانوس اطلس بر روی یک پهباد شناور، برای 4 بار متوالی، دیده نشده بود.

حالا اما به نظر زمان آن رسیده که ماسک بخواهد در مورد برنامه‌های خود برای زندگی در مریخ بیشتر توضیح دهد. پیشتر نیز مدیر بخش آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، Ashwin Vasavada، از تکنولوژی های امروزی برای زندگی در مریخ صحبت کرده بود. مجموع صحبت های ناسا و ماسک، نشان می‌دهد که تکنولوژی فعلی، می‌تواند راه را برای زندگی در مریخ هموار کند.

پیشتر نیز کسی حتی فکرش را نمی‌کرد که بتوان به سیاره ماه رفت، اما تلاش‌های بشر و کنار زدن محدودیت‌ها، باعث رسیدن پای انسان به ماه شد. حالا نوبت به سیاره سرخ رسیده و آنها به دنبال کسی هستند که بتواند ارزش این سرمایه‌گذاری را داشته باشد. و بدون شک، SpaceX (و البته ایلان ماسک)، افرادی خواهند بود که ناسا می‌تواند با تکیه بر آنها، به پیشبرد هدف زندگی در مریخ کمک کند.

در برنامه‌های قبلی قرار بر این شده که در سال 2018، اولین فضاپیمایی که نامش هنوز مشخص نشده، به سوی سیاره سرخ فرستاده شود. ایلان ماسک نیز اعتقاد دارد که بشر می‌تواند در سال 2025، مریخ را به عنوان یک سیاره همسایه برای زمین در نظر بگیرد! اما آیا واقعا رویای زندگی در مریخ می‌تواند به این زودی محقق شود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*