رابط کاربری اندروید نوقا گوگل پیکسل

تصویر رابط کاربری اندروید نوقا گوگل پیکسل منتشر شد

با این که شرکت گوگل رسما تایید کرد که هفته آینده در تاریخ چهارم ماه اکتبر (13ام مهر ماه) طی رویدادی از گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال رونمایی خواهد کرد اما هنوز هیچ گونه اطلاعاتی از مشخصات فنی این دو گوشی را منتشر نکرده است. در هر صورت بر اساس شنیده‌ها، این دو گوشی از نسخه 7.1 سیستم عامل اندروید موسوم به نوقا استفاده خواهند کرد. امروز تصویری از رابط کاربری اندروید نوقا گوگل پیکسل منتشر شد که این موضوع را کاملا تایید می‌کند. 

تصویر رابط کاربری اندروید نوقا گوگل پیکسل منتشر شد

ایوان بلس که او را با نام مستعار @evleaks می‌شناسیم و همچنین وب سایت Venture Beat به تازگی تایید کردند که در رویداد 13 مهر گوگل، گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال (Pixel و Pixel XL) رسما معرفی خواهند شد. علاوه بر آن ایوان بلس تصویری از گوشی گوگل پیکسل منتشر کرده است که ابعاد آن را به خوبی به نمایش می‌گذارد. بر این اساس پیکسل از یک نمایشگر کوچکتر 5.0 اینچی با دقت فول اچ دی (1080p) استفاده می‌کند. این در حالی است که نسخه پیکسل ایکس ال دارای صفحه نمایشی با ابعاد 5.5 اینچی و دقت تصویر QHD است.

همان طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، فضا و ظاهر رابط کاربری اندروید نوقا گوگل پیکسل با آن چیزی که قبلا در نسخه 7.0 اندروید دیده بودیم کمی متفاوت است. در این نگارش جدیدتر، حرف G در کناره نمایشگر وجود دارد که نوعی ویجت به حساب می‌آید. کلیدهای ناوبری گوشی نیز با طراحی جدید در بخش پایینی نمایشگر دستگاه ظاهر شده‌اند. این موضوع به آن خاطر است که این گوشی از نسخه 7.1 استفاده می‌کند که هنوز رسما توسط گوگل معرفی نشده است.

شاید ظاهر بخش جلویی گوشی آن چنان زیبا و چشم نواز نباشد، اما بخش پشتی آن بسیار چشمگیرتر است. در آن بخش قسمت بالایی از جنس شیشه بوده و دوربین اصلی دستگاه به همراه دیگر تجهیزات و همچنین حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت در آن بخش واقع شده است.

هر دو گوشی پیکسل و پیکسل ایکس ال توسط شرکت اچ تی سی طراحی و تولید شده‌اند و بسیار شبیه به یکدیگر هستند. حال آن که از نظر مقیاسی با هم تفاوت‌هایی دارند. از نظر مشخصات فنی این دو گوشی احتمالا از تراشه اسنپدراگون 820 یا 821 کوالکام به همراه چهار گیگابایت حافظه رم، دوربین های اصلی و سلفی 12 و 8 مگاپیکسلی و همچنین 32 گیگابایت حافظه داخلی پیش‌فرض استفاده کنند. از طرفی بر اساس خبرهای منتشر شده این دو گوشی مجوز IP53 را نیز دریافت کرده و از این رو بدنه آنها در برابر نفوذ گرد و غبار و همچنین پاشیده شدن قطرات آب مقاوم خواهد بود.

بر اساس شنیده‌ها قیمت گوشی گوگل پیکسل معادل 649 دلار خواهد بود. این در حالی است که مطمئنا گوگل پیکسل ایکس ال با قیمتی کمی گرانتر به بازار عرضه خواهد شد. آیا با ورود این گوشی‌ها به بازار، شما مایل به خرید آنها خواهید بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*