هتل یخی 365 از انرژی خورشیدی جهت سرد ماندن استفاده خواهد کرد

هتل یخی 365 از انرژی خورشیدی جهت سرد ماندن استفاده خواهد کرد

هر ساله در فصل زمستان در منطقه یوکاسیروی (Jukkasjärvi) واقع در شمالی‌ترین نقطه کشور سوئد، هتلی جادویی ساخته می‌شود که سراسر از یخ بوده و با استفاده از مجسمه‌ها و دست‌سازه‌های یخی تزیین شده است. اما با افزایش دما، این هتل یخی شروع به آب شدن می‌کند. امسال، طراحان و مهندسین هتلی مجلل به نام هتل یخی 365 را در این منطقه ساختند که با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی که در فصل تابستان در مدار قطب شمال به صورت شبانه‌روزی می‌تابد، به طور مداوم یخ‌زده خواهد ماند.

پنل‌های خورشیدی هتل یخی 365 قادر خواهند بود تا 75 کیلووات برق تولید کنند.

اواخر سال گذشته بود که خبر رسید هتل یخی 365 در کنار هتل یخی سنتی 27 ساخته خواهد شد. این هتل به بازدیدکنندگان این امکان را خواهد داد که در کنار اقامت در هتل یخی 365 ، از فعالیت‌هایی مانند سورتمه‌سواری و سفر با قایق در آفتاب نیمه‌شب قطب شمال لذت ببرند.

این هتل، در زمینی به مساحت 2100 مترمربع واقع شده و مانند هتل اصلی، از یخ و برف‌هایی که از رودخانه یخ‌زده تورن (Torne) استخراج می‌شود، ساخته خواهد شد. این هتل در تمام فصول سال باز خواهد بود و با استفاده از انرژی خورشیدی، ساختار آن دست نخورده باقی خواهد ماند.

هانس ایک (Hens Eek) ، مهندس و کارشناس پایداری این سازه و توسعه‌دهنده هتل یخی 365 در این خصوص می‌گوید:

تکنولوژی به کار رفته در این هتل، علاوه بر حفظ پایداری آن، بسیار ساده نیز هست. معمولا یک ساختمان به گونه‌ای ساخته می‌شود تا گرما را درون خود حفظ کند، اما هتل یخی 365 طوری ساخته شده که گرما را خارج از خود نگه دارد.

این کار با استفاده از 600 متر مربع پنل خورشیدی انجام گرفته که در طول 6 ماهه تابستان و تابش بی وقفه‌ی خورشید، قادر است 75 کیلووات برق در خود ذخیره کند. این مقدار انرژی می‌تواند دمای هتل یخی 365 را در دمای منفی 5 درجه حفظ کرده و حتی برق مورد نیاز ساختمان‌های آن را نیز تامین نماید.

هتل یخی 365 از انرژی خورشیدی جهت سرد ماندن استفاده خواهد کرد

معماری این هتل ترکیبی از معماری گنبدی‌شکل هتل کلاسیک 27 و روش‌های ساخت و ساز سنتی به کار رفته در آن است. در این هتل یخی 9 سوییت مجلل وجود خواهد داشت که همگی مجهز به سونا و حمام خواهند بود. همچنین 11 سوییت هنری نیز در هتل یخی 365 ساخته خواهد شد که توسط هنرمندانی از سراسر دنیا تراشیده شده‌اند. به علاوه اینکه ساکنین این هتل می‌توانند از خدمات بار یخی هتل و همچنین گالری یخی موجود در آن لذت ببرند.

هتل یخی 365 قرار است در نوامبر امسال (آذر ماه) افتتاح شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*