عکس گذرنامه میشل اوباما

هکرها عکس گذرنامه میشل اوباما را منتشر کردند!

به تازگی هکرها با انتشار اسنادی از جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا، عکس گذرنامه میشل اوباما همسر رئیس جمهور این کشور و همچنین هیلاری کلینتون (نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) ، سرو صدای زیادی را در فضای مجازی به پا کرده‌اند. بر اساس اطلاعاتی که دادستان آمریکا یعنی لورِتا لینچ منتشر کرده، احتمالا این اسناد از طریق نفوذ به حساب کاربری جیمیل توسط یکی از پیمانکارانی که پیشتر برای تدارکات سفر به کاخ سفید آمده بود، به دست هکرها رسیده و تحقیقات در مورد آن ادامه دارد.

عکس گذرنامه میشل اوباما توسط هکرها در فضای مجازی قرار گرفت!

این اسناد شامل عکس گذرنامه میشل اوباما در کنار اطلاعات مربوط به هتل جو بایدن در سفری که ماه ژولای به لس آنجلس داشت و همچنین کاروانی که هیلاری کلینتون برای کنفرانس اخیر خود از آن استفاده کرده بود، شده و از طریق سایت DCLeaks.com وارد دنیای مجازی شدند. جالب است بدانید که هفته گذشته نیز از طریق همین سایت، برخی از ایمیل‌های وزیر سابق آمریکا، کالین پاول، پیش روی کاربران قرار گرفته بود.

اما آیا واقعا امنیت سازمان‌ها و یا سرویس‌های ایمیلی که از آنها استفاده می‌شود تا این اندازه پایین است؟ پیش از این نیز اخباری در مورد هک شدن یک سازمان دولتی آمریکایی، کمیته ملی حزب دموکرات و شبکه مربوط به یک کامپیوتر در کاخ سفید و پنتاگون منتشر شده بود که از امنیت نه چندان بالای این نهادهای دولتی حکایت داشت.

عکس گذرنامه میشل اوباما

علاوه بر این، هفته گذشته نیز یاهو اعلام کرد که اطلاعات شخصی مربوط به بیش از 500 میلیون نفر از کاربران سرویس ایمیل این شرکت، توسط هکرها سرقت شده است که شاید بتوان آن را بزرگ‌ترین سرقت اطلاعات شخصی در طول تاریخ دانست. به دنبال این موضوع، منشی مطبوعاتی کاخ سفید، جاش ارنست، به مقامات آمریکایی پیشنهاد کرد که از سرویس‌های ایمیل دولتی استفاده کنند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشند.

تصور می‌کنید سازمان‌های دولتی دیگر کشورها نیز در معرض نفوذ هکرها هستند؟ و در نهایت، تا چه اندازه می‌توان به امنیت سرویس‌های ایمیل خارجی تکیه کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*