زيباترين لوگوهايي که به روش تايپوگرافيک ساخته شده است

استفاده از لوگوهايي که به روش تايپوگراف ساخته شده است در حال رشدي سريع است . چرا که اين روش و اين سبک به طراح اين توانايي را مي دهد که بدون اينکه بخواهيد از رنگها و طرح هاي ديگر استفاده کنيد مستقيم و خيلي خوب منظور خود را برسانيد . طراحان و کساني که در اين زمينه کار مي کنند اغلب علاقه مند هستند که با تغيير و دستکاري اعداد و حروف با فونتهاي مختلف به چيزي که مي خواهند برسند . بعضي از آنها خنده دار هستند ، بعضي مفهومي و بعضي مبتکرانه است . بدون در نظر گرفتن راه و روش طراح ، در کل مي توان گفت که لوگوهايي که به روش تايپوگرافيک ساخته مي شوند طرحي تميز و شيک هستند و بسيار براي کارهاي تجاري و اين قبيل موارد مناسب هستند و به سادگي مي توان آنها را براي کارهاي مختلف آماده کرد .

در اين مطلب قصد داريم دوازده تا از بهترين و خلاقانه ترين لوگوهاي تايپوگرافيکي که شرکتهاي مختلف از آن استفاده مي کنند را به شما نشان دهيم پس با ما همراه باشيد.

 

پرنده سیاه ( دارک برد )

لوگوی دارک برد سایه روشنی به همراه پرنده ای را در بالای این سایه روشن به صورتی تایپوگرافیکی نمایش می دهد که در نوع خودش جالب است

زیگزاگ

من واقعا به شخصه این لوگوی زیگزاگ را تحسین می کنم. چرا که به وضوح چیزی که را که لوگو می خواهد بیان کند در آن مشاهده می کنید و همچنین به کمک برش زیگزاگ حروف به خانه اول بازگشته و حسابی این مفهوم را تقویت کرده است .با این حال هنوز مطمئن نیستم که چرا نقطه حرف “I” در بالای حرف “Z” قرار گرفته است .

گاومیش (BISON)

این طرح نیز یکی دیگر از طرح های محبوبم است چرا که حروف کلمه گاومیش (BISON) را به شکل خود گامیش درآورده و به نظرم خیلی جالب است . فکر می کنم این طرح یکی از خلاقانه ترین طرحهایی است که تا به حال دیده ام . من از لوگوهایی که خودشان معرف نامشان نیز هستند خیلی خوشم می آید چرا که با وجود آنها دیگر نیازی به نوشتن نام آنها نیست و خودشان بیان گر خودشان هستند .

DAVID

این طرح یک طرح خلاقانه است که به نظرم هنر خالص است . من از طرز قرار گرفتن حرف “A” و همینطور “V” خیلی خوشم می آید .

BEE

از طرز قرار گرفتن حروفی که باعث تقویت شده اند خیلی خوشم می آید . دو حرف E می توانستند در کنار B قرار گیرند ولی با قرار گرفتن درون آن ، معنا را تقویت می کنند .

killed

این یک لوگوی خیلی ساده هنری است . اگر خوب دقت کنید یکی از حروف خیلی هنرمندانه کشته شده اند . گویی حرف I کشته شده است و دراز به دراز افتاده است !!

WRONG RIGHT  درست و غلط

این طرح بسیار خلاقانه و جالب است . دقیقا به همان سادگی نوشتن کلمه wrong است که آن را ماژیک کشیده و کلمه right را بنویسید . در حالی که هنوز کلمه wrong دیده می شود با یک حرف R که برای هر دو کلمه مورد استفاده قرار می گیرد .لوگو به شما اجازه می دهد که کل نام را در لوگو مشاهده کنید و همینطور مفهوم گم نشده است .

FLAT LAND( سرزمین مسطح )

لوگوی سرزمین مسطح بسیار ساده و در عین حال طرحی گیرا است و طرح خلاقانه سایه LAND تقاوتهای خیلی زیادی را ایجاد کرده است . مفهوم خیلی خوب معرفی شده است طوری که شما در مفهوم کلامت فلات و لند درگیر می شوید و حس جالبی به شما دست می دهد . همچنین نور مبهمی که از پشت زمینه می تابد مفهوم سایه را بیشتر نشان می دهد می توان گفت که این طرح توسط کسی طراحی شده که به خوبی با مفاهیم عمیق طراحی آشنایی داشته است .

HALF  نصفه

این طرح خیلی ساده است ، جالب و به خوبی مفهوم را نشان می دهد … کلمه half به وسیله حروفش نصف شده است .

Mouse Universe

اولین چیزی که من در مشاهده این لوگو به ذهنم رسید موس کامپیوتر است . اگر به خوبی دقت کنید حروف m و u را هم در خود لوگو مشاهده می کنید . طرح خیلی اصیل و مبتکرانه ای است .

قهوه : coffee

این لوگوی تایپوگرافیک یکی از تاثیر گذار ترین لوگوهایی است که دیدم . نه تنها حروف کلمه coffee را دارد بلکه حتی طوری طراحی شده که شما حس بوی قهوه را می توانید از طرح حرف f حس کنید و این خودش نشان از توانایی طراح است .

SEO Solution

البته باید گفت کسانی که با SEO آشنایی ندارند نمی توانند خلاقیتی که در این لوگو به کار گرفته شده است را درک کنند . ولی برای ما هایی که با این مقوله درگیر هستیم قضیه فرق می کند می توان به خوبی SEO را در ابتدای کلمه که بیشتر به صورت S و O است مشاهده کرد .

اگر شما هم از لوگوهایی از این دست سراغ دارید و از آنها خوشتان آمده می توانید آنها را به ما معرفی کنید


منبع : designfestival

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*