اینترنت کره شمالی

با وضعیت عجیب اینترنت کره شمالی آشنا شوید

کره شمالی یکی از عجیب‌ترین کشورهای دنیاست و همیشه خبرهای جالبی در مورد آن می‌شنویم. اینترنت کره شمالی هم یکی از موضوعاتی است که این روزها مورد بحث قرار گرفته و مشخص است که شهروندان کره شمالی دسترسی بسیار محدودی به اینترنت دارند.

پیش از این اطلاعاتی از سایت‌ های اینترنتی کره شمالی لو رفت و مشخص شد که کره شمالی تنها 28 وب سایت دارد ! بیشتر این وب سایت‌ها جنبه تبلیغاتی دارند و برخی از آنها نیز مربوط به وزارتخانه‌ها، فرهنگ و هنر و گردشگری می‌شود.

طبق گزارشات منتشر شده یک مهندس ساکن آمریکا مرتباً برای سامانه DNS کره شمالی درخواست می‌فرستاده تا به دامنه‌های موجود این کشور دسترسی پیدا کند. تا اینکه یک‌بار به صورت اتفاقی این درخواست پذیرفته می‌شود و این مهندس نیز پس از دسترسی به اینترنت کره شمالی فهرستی از سایت‌ های این کشور را منتشر کرد.

البته پیش از این تحلیلگران تا حدودی با وضعیت اینترنت کره شمالی آشنایی داشتند اما لو رفتن این فهرست اطلاعات بیشتری را در اختیار قرار داده است.

مارتین ویلیامز که مدیر سایت «کره شمالی تک» است در این رابطه می گوید :

زمانی که یک سایت جدید توسط کره‌ای ها راه اندازی می‌شود کسی باخبر نشده و معمولاً افراد به صورت اتفاقی به این سایت‌ ها برمی‌خورند. ما با بیشتر این سایت‌ ها آشنایی داشتیم ولی مطمئن نبودیم که چه چیزهای دیگری را می‌توانیم در اینترنت کره شمالی بیابیم.

برخی از سایت‌ های کره شمالی مانند سایت روزنامه اصلی این کشور یعنی «رودونگ سینام» از زبان انگلیسی هم بهره می‌برند اما در کل بیشتر این سایت‌ ها به زبان کره‌ای هستند. در سایت رودونگ سینام بخشی به نام فعالیت‌های رهبر وجود دارد که در آن برنامه‌های روزانه کیم یونگ اون (رهبر کره شمالی) اطلاع رسانی می‌شود.

مهم‌ترین خبر این روزهای کره شمالی مربوط به آزمایش یک موتور جدید موشک است که برای بردن ماهواره به فضا از آن استفاده می‌شود و رهبر کره هم رهنمودهایی در این باره به کارگران کرده است.

مارتین ویلیامز در مورد سایت این روزنامه گفت که مشخص نیست اخباری که در سایت روزنامه رودونگ سینام تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

اینترنت کره شمالی کند و ساده است

در مورد سرعت و شکل اینترنت کره شمالی نیز باید بگوییم که بیشتر وب سایتها کند و ساده اند. یکی از تحلیلگران رسانه های کره شمالی در ان کی نیوز به نام چد اوکرول گفته که سایت های این کشور زیاد به روزرسانی نمیشوند و طراحی بسیار ساده ای دارند. این سایت ها تلاش دارند تا از سایتهای مشابه خارجی الگو نگیرند و وقتی که وارد آنها میشویم کاملا مشخص است که مال کره شمالی است.

از دیگر سایت‌ های کره شمالی سایت Cooks.org.kp است که به غذاهای این کشور اختصاص دارد. در این سایت آدرس تمام رستوران‌های مهم کره شمالی مانند اوکریوگوان و پیونگ یانگ داگ میت وجود دارد. شاید غذاهای این رستوران‌ها برای دیگران خیلی خوشمزه به نظر نرسد اما این سایت آنها را این‌گونه توصیف می‌کند: «طعم و بو، تنوع، رنگ‌های چشم نواز و مفید برای بدن»

سایتی هم مخصوص دوستداران سینما راه اندازی شده که فیلم‌های کره شمالی را معرفی می‌کند. هم اکنون جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ در این کشور در حال برگزاری است و این سایت نیز اخبار این فستیوال فیلم را پوشش می‌دهد.

اینترنت کره شمالی

تا کنون اطلاعاتی در مورد شبکه داخلی کره شمالی که شهروندان از آن استفاده می‌کنند و به اینترنت استفاده وصل نیست، منتشر نشده و قطعاً آن شبکه می‌تواند خیلی بیشتر از این حکومت کره شمالی را معرفی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*