آیفون 6

9 دلیل قانع کننده برای اینکه آیفون 6 خود را به آیفون 7 ارتقاء ندهید

چندی پیش گوشی‌ های آیفون 7 و 7 پلاس معرفی شدند و در طول این مدت صحبت‌های زیادی در مورد مزایا و معایب این گوشی شد؛ اما سؤال اینجاست که آیا کنار گذاشتن آیفون 6 و خرید آیفون 7 تصمیم درستی است؟

اگر شما در حال حاضر از گوشی‌ های آیفون 5 یا مدل‌های قدیمی‌تر آن استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم که به خریدن آیفون 7 فکر کنید چرا که محصول جدید اپل امکانات خیلی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد مانند صفحه نمایش بزرگ‌تر، پردازنده قدرتمندتر، لمس سه بعدی و ویژگی‌های دیگری که می‌تواند شما را برای خرید آیفون 7 قانع کند؛ اما در صورتی که گوشی فعلی شما آیفون 6 باشد خریدن آیفون 7 خیلی ضروری به نظر نمی‌رسد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به دلایلی اشاره کنیم که شاید شما را برای حفظ گوشی آیفون 6 خود متقاعد کند.

9 دلیل قانع کننده برای نگه داشتن آیفون 6

1. جک 3.5 میلی متری هدفون

مدل‌های قبلی آیفون از جک 3.5 میلی متری هدفون بهره می‌بردند در حالی که آیفون 7 این جک را حذف کرده و کاربران برای استفاده از هدفون‌های قدیمی باید از یک مبدل جک 3.5 میلی متری به پورت لایتنینگ استفاده کنند. کابل لایتنینگ می‌تواند مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد و به علاوه مشخص نیست که آیا این کابل می‌تواند صدای با کیفیتی را ارائه بدهد؟

2. قابلیت استفاده از هدفون‌ های لایتنینگ

برای استفاده از هدفون‌ های لایتنینگ نیازی به آیفون 7 نیست. به عبارت ساده‌تر این هدفون‌ها در تمامی گوشی‌ هایی که به پورت لایتنینگ مجهز هستند، قابل استفاده بوده و لازم نیست که حتماً آیفون 7 را خریداری کنیم.

3. استفاده از هدفون های بی سیم

همراه با معرفی آیفون 7 از هدفون های بی سیم اپل با نام ایرپاد نیز رونمایی شد. این هدفون به زودی عرضه می‌شود و ظاهراً از کارایی و کیفیت خوبی نیز برخوردار است. هدفون‌ های بی سیم وسایل جدیدی نستند و شما می‌توانید از هدفون‌های بی سیم بلوتوثی به همراه آیفون قبلی خود استفاده کنید.

4. نصب آی او اس 10 در آیفون 6

گوشی‌ های آیفون 7 و 7 پلاس از آی او اس 10 بهره می‌برند و گفته شده که سایر مدلهای آیفون نیز می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند؛ اما نصب و اجرای این نسخه از آی او اس در گوشی‌ های قدیمی ممکن است با مشکلاتی همراه باشد در صورتی که آیفون های 5 اس و مدلهای جدیدتر کاملاً با آی او اس 10 سازگار خواهند بود.

5. نیاز نداشتن به دوربین جدید برای افکت بوکه و عمق میدان

دوربین آیفون 7 و 7 پلاس نسبت به گذشته تقویت شده و ویژگی عمق میدان و افکت بوکه در آیفون 7 پلاس مورد توجه قرار گرفته است؛ اما به وسیله فیلترها و اپلیکیشن هایی که به زودی عرضه می‌شوند می‌توانید در مدلهای قبلی آیفون نیز چنین افکت‌هایی را ایجاد کنید. برنامه Bokeh Lenz یکی از این اپلیکیشن هاست که برای ایجاد افکت بوکه کاربرد دارد. البته این اپلیکیشن از دقت بالایی برخوردار نیست اما حداقل می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

6. صفحه نمایش رضایت بخش در آیفون‌ های قبلی

میزان نور صفحه نمایش در مدل جدید آیفون 25 درصد افزایش یافته که این مسئله موجب کاهش عمر باتری می‌شود. این اتفاق در حالی افتاد که بیشتر کاربران از نور صفحه نمایش مدلهای قبلی آیفون رضایت داشتند.

7. عمر باتری آیفون 7 در مقایسه با مدلهای قبلی

کمپانی اپل ادعا کرده که باتری آیفون 7 دو ساعت و باتری آیفون 7 پلاس یک ساعت بیشتر از آیفون 6 اس دوام دارند اما آیا خرید آیفون 7 به خاطر یک یا دو ساعت عمر بیشتر باتری ارزش دارد؟ در ضمن شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی مانند کاهش نور صفحه نمایش، غیرفعال سازی سرویس Push Email و یا بستن برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند، عمر باتری خود را افزایش دهید.

8. کارکرد مناسب آیفون 6

آیفون 7 از پردازنده Apple A10 Fusion بهره می‌برد که سریع‌ترین پردازنده اپل تا کنون است؛ اما این بدان معنا نیست که آیفون 6 عملکرد خوبی ندارد. مدل‌های آیفون 6، 6 اس و 6 اس پلاس نیز از سرعت خوبی برخوردارند و سرعت باز شدن اپلیکیشن ها یا پخش ویدیوهای با کیفیت و کارهای این چنینی بسیار رضایت بخش است. بنابراین می‌توان گفت که پردازنده A10 Fusion تفاوت زیادی با پردازنده‌های قبلی ندارد.

9. قیمت بالای آیفون 7

هزینه بالای خرید گوشی آیفون 7 آخرین دلیل قانع کننده برای نگه داشتن گوشی آیفون 6 است. کف قیمت آیفون 7 در بازار جهانی 649 دلار عنوان شده که البته هم اینک این گوشی با قیمت بسیار بیشتری در ایران به فروش می‌رسد.

و اما مزایای آیفون 7

در پایان لازم است که به ویژگی‌های مثبت آیفون 7 هم اشاره‌ای کنیم. عمر بالای باتری، ضد آب بودن، زوم اپتیکال در آیفون 7 پلاس، تثبیت کننده تصویر نوری (OIS)، هدفون ایرپاد (AirPods) و پردازنده A10 Fusion از جمله قابلیت‌هایی است که آیفون 7 را به یک گوشی قدرتمندتر از نسلهای قبلی خود تبدیل کرده اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که آیا با تمام این اوصاف فروختن آیفون 6 و خرید آیفون 7 می‌تواند تصمیم درستی باشد یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ایفون اصلا گوشی خوبی نیس بدرد نمیخوره. اصن نو اوره ندا ره . طراحیش که خیلی خرابه

  2. همین امروز۳۶۵۰به قیمت روز خریدم,اپل۷

  3. من خریدم,میترسم بندازمش زمین امتحانش کنم,,,خخخ

  4. ارزش خرید پایینی داره، دویست دلار خرجش کردن، 700 تا میفروشن

  5. حتی یکی از دلایل هم قانع کننده نبود.

  6. هرگز.آیفون فقط در گذشته به دلیل نبودن گوشیهای اندرویدی یک گزینه نسبتا خوب بود اما الان واقعا ارزش خریدن حتی به قیمت مناسب را هم ندارد