پاناسونیک دوربین GH5 را با قابلیت فیلمبرداری 6K معرفی کرد

طی رویداد فتوکینا 2016 شرکت پاناسونیک دوربین GH5 را به همراه تعداد دیگری از محصولات جدید خود معرفی کرد. این دوربین که در سری DSLM (دوربین های بدون آینه با منظره یاب الکترونیکی) قرار می‌گیرد، جانشین دوربین محبوب GH4 بوده و قابلیت هایی همچون فیلم برداری 4K با نرخ های 50 و 60 فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن در حالت فیلم برداری با دقت 6K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، در حقیقت تصاویری با دقت 18 مگاپیکسل پدید خواهد آمد. 

پاناسونیک دوربین GH5 را معرفی کرد؛ قابلیت فیلمبرداری با دقت 6K

شرکت پاناسونیک طی نمایشگاه فتوکینا در کنار دوربین GH5 ، پرچمدار جدید خود، از سه دوربین دیگر در سری لومیکس نیز رونمایی کرد. این سه دوربین جدید نیز با نام های LX10 و G85 به همراه FZ2500 شناخته میشوند.

البته لازم به ذکر است که در این نمایشگاه شرکت پاناسونیک تنها نسخه اولیه دوربین GH5 را به نمایش گذاشته است و در واقع این دوربین حرفه ای قرار است در نیمه اول سال 2017 وارد بازارهای جهانی شود. مسلما بسیاری از عکاسان و فیلم برداران عاشق این دوربین خواهند شد. با این که یکی از قابلیت های جالب این دوربین ویژگی 6K Photo mode آن است اما همان طور که گفته شد قابلیت 4K Photo mode نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن برای مثال در نرخ 60 فریم بر ثانیه، 60 عدد عکس 8 مگاپیکسلی را در طی یک ثانیه ثبت نمایید. از آن جایی که دقت تصویر 6K برابر با 18 مگاپیکسل است، زمانی که در هنگام فیلمبرداری در این حالت هستید، تعداد 30 تصویر با این رزولوشن ذخیره خواهد شد. فعلا در نمایشگاه فتوکینا این دوربین در داخل یک محافظ شیشه ای قرار دارد و هیچ فردی نمی‌تواند با آن در تماس باشد. علاوه بر آن فعلا اطلاعات بیشتری از این دوربین مرموز منتشر نشده است.

همان طور که گفته شد در کنار این دوربین پاناسونیک از محصولی دیگر با نام لومیکس G80 (یا G85) رونمایی کرده است. این محصول یک دوربین بدون آینه سطح بالا و حرفه ای به حساب می‌آید که دارای حسگر 16 مگاپیکسلی با ابعاد میکرو چهار سوم از نوع MOS بوده و از پردازشگر تصویر جدید این کمپانی با نام Venus Engine  استفاده می‌کند. میزان حساسیت سنسور (ایزو) در این دوربین تا میزان 25600 قابل افزایش خواهد بود. در مقایسه با نسل پیشین به کمک فناوری Depth From Defocus پاناسونیک، عملیات فوکوس خودکار به میزان بسیار زیادی پیشرفت کرده است.

پاناسونیک دوربین GH5 را معرفی کرد (7)

دوربین G80 پاناسونیک دارای سیستم لرزشگیر 5 جهته با نام Dual I.S. MK II است که با استفاده از ترکیب فناوری های لرزشگیر اپتیکال و همچنین حرکت سنسور در جهت لرزش، باعث کاهش میزان تار شدن تصاویر خواهد شد. این دوربین جدید می‌تواند در بهترین حالت با دقت 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازد. علاوه بر آن فیلم برداری فول اچ دی با نرخ 60 و 50 فریم بر ثانیه نیز امکان پذیر خواهد بود. این دوربین نیز دارای قابلیت های 4K Photo و Post Focus است.

منظره یاب الکترونیکی OLED این دوربین دارای دقت تصویر 2,360 هزار نقطه ای بوده و نمایشگر 3.0 اینچی آن نیز در زوایای مختلف قابلیت چرخش دارد. بدنه منیزیومی این دوربین و حتی کلیدها و پیچ تنظیم به طور کامل در برابر ریخته شدن آب و همچنین نفوذ گرد و غبار مقاوم است.

پاناسونیک دوربین GH5 را معرفی کرد (6)

دوربین دیگری که توسط پاناسونیک معرفی شد، لومیکس LX15 (یا LX10 در بعضی از مناطق دنیا) نام دارد. این دوربین کامپکت و جمع و جور می‌تواند با دقت 4K به فیلم برداری بپردازد. درون این دوربین یک حسگر 20.1 مگاپیکسلی از نوع MOS با ابعاد یک اینچ قرار گرفته است و لنز آن نیز در فاصله های کانونی 24 تا 72 میلی متری گستره دیافراگم F1.4 تا F2.8 را ارائه می‌دهد. وجود سیستم لرزشگیر اپتیکال 5 جهته هیبریدی از دیگر موارد قابل اشاره در این دوربین به حساب می‌آید.

پاناسونیک دوربین GH5 را معرفی کرد؛ فیلمبرداری 6K

حداکثر میزان ایزو این دوربین تا 12800 قابل افزایش بوده و از طرفی در حالت عکاسی پیاپی می‌تواند با نرخ 10 فریم بر ثانیه در بهترین حالت، تصاویر را ثبت کند. همان طور که گفته شد، فیلم برداری با دقت 4K با نرخ های 30 و 25 فریم بر ثانیه امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر آن در کاربران می‌توانند با دقت فول اچ دی فیلم هایی اسلوموشن با نرخ 100 تا 200 فریم بر ثانیه تهیه کنند. ویژگی های 4K Photo و Post Focus در این دوربین نیز وجود دارد. علاوه بر آن به کمک قابلیت Post Focus Stacking می‌توانید از یک کادر تصویر تصاویر متعددی با نقاط فوکوس مختلف تهیه کرده و سپس تمامی آنها را در یک عکس ترکیب کنید.

پاناسونیک دوربین GH5 را معرفی کرد (12)

دوربین چهارم در این بخش، FZ2000 (یا FZ2500 در بعضی از مناطق) نام دارد که دسته دوربین های بریج (شبه DSLR) قرار می‌گیرد. این دوربین همانند محصول قبلی دارای یک حسگر 20.1 مگاپیکسلی از نوع MOS با ابعاد یک اینچ بوده و البته به رسم دوربین های بریج از یک لنز بزرگ و زوم برخوردار است. در حقیقت لنز این دوربین فاصله های کانونی 24 تا 480 میلی متری را پوشش داده (20 برابر زوم) و گستره دیافراگم F2.8 تا F4.5 را در این بین ارائه می‌دهد.

پاناسونیک دوربین GH5 را معرفی کرد (13)

دوربین FZ2000 برای فیلم بردارانی که سبک سفر می‌کنند بسیار مناسب خواهد بود. با استفاده از این دوربین می‌توانید با دقت 4K (معادل 4096 × 2160 پیکسل) با نرخ 224 فریم بر ثانیه، QFHD 4K (برابر 3840 × 2160 پیکسل) با نرخ 30 فریم بر ثانیه تصاویر را ضبط کنید.

دوربین G80 از ماه اکتبر برای تنها بدنه دستگاه با قیمت 900 دلار به فروش خواهد رسید. این در حالی است که دوربین کامپکت LX15 نیز 700 دلار هزینه خواهد داشت. در نهایت دوربین FZ2500 نیز در ماه نوامبر با قیمت 1200 دلار به فروش خواهد رسید. در نهایت شما را به تماشای تصاویر مربوط به دوربین GH5 ، پرچمدار پاناسونیک دعوت می‌کنیم:

نظر شما در مورد دوربین GH5 و دیگر محصولات شرکت پاناسونیک در این نمایشگاه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*