کلاه ایمنی جیبی

ساخت کلاه ایمنی جیبی از کاغذهای بازیافتی

یک دانش آموز مبتکر در ایالات متحده آمریکا توانست کلاهی را بسازد که به راحتی در جیب جای می‌گیرد. این کلاه ایمنی جیبی علاوه بر قابلیت حمل آسان، قابل بازیافت بوده و به حل مشکلات دوچرخه سواران کمک می‌کند.

ایسیس شیفر نام یک جوان آمریکایی است که با انگیزه تشویق دوچرخه سواران به استفاده از کلاه ایمنی این کلاه را ساخته است. کلاه ایمنی جیبی او هم اکنون در دستگاه‌های فروش اتوماتیک (وندینگ ماشین) به دوچرخه سواران عرضه می‌شود.

شیفر در رشته طراحی صنعتی در انستیتو پرت در شهر نیویورک مشغول به تحصیل است. او برای این اختراع خود، جایزه جیمز دایسون آمریکا را برنده شده است. جایزه جیمز دایسون به مخترعانی تعلق می‌گیرد که ایده‌ها و ساخته‌هایشان بخشی از مشکلات جامعه و بشریت را رفع کند.

کلاه ایمنی جیبی از کاغذهای بازیافتی ساخته شده است

کلاه ایمنی شیفر از کاغذهای بازیافتی و ضد آب ساخته می‌شود و در شرایط بد جوی مانند بارندگی مقاوم است. طراحی این کلاه به شکل شعاعی لانه زنبوری موجب می‌شود تا جلوی ضربات وارده را از تمام جهات بگیرد. به عبارتی این کلاه ایمنی از عملکردی مانند پلی استایرن بهره می‌برد که در سایر کلاه‌های ایمنی هم وجود دارد.

کلاه ایمنی جیبی

تاشو بودن کلاه از دیگر ویژگی‌های کلاه ایمنی ساخته شده توسط این جوان آمریکایی است. این کلاه به راحتی تا می‌شود و می‌توان آن را در جیب خود قرار داد. این قابلیت می‌تواند دوچرخه سواران را به استفاده بیشتر از کلاه ایمنی ترغیب کند.

ایسیس شیفر برای طراحی و ساخت کلاه ایمنی جیبی بنده جایزه 3500 دلاری شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*