طراحی ماژولار گوشی های سری G ال جی

آیا گوشی های سری G ال جی همچنان باید با طراحی ماژولار عرضه شوند؟

امسال با رونمایی از تازه‌ترین پرچمدار گوشی های سری G ال جی ما با طراحی ماژولاری روبه رو شدیم که به نوعی می‌توان گفت حرکتی نو از سوی این کمپانی کره‌ای بود. در حالی که می‌توانستیم شاهد عرضه ماژول‌های مختلفی برای این گوشی از سوی ال جی و سایر تولیدکنندگان شخص ثالث باشیم ولی تا به حال تنها دو ماژول کاربردی برای این گوشی عرضه شده است. امیدواریم در صورت عرضه گوشی جی 6 با این نوع طراحی، ما شاهد ماژول‌های بهبود یافته و پیشرفته‌تری باشیم.

کمپانی ال جی، غول تکنولوژی مستقر در کره جنوبی اخیرا از تازه‌ترین دستاورد و پرچمدار جدید خود، گوشی هوشمند ال جی وی 20 (LG V20) رونمایی کرده است.این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش غول پیکر 5.7 اینچی بهره می‌برد و یک صفحه کوچک 2.1 اینچی نیز درست در قسمت بالایی صفحه نمایش اصلی وی 20 قرار دارد تا شما بتوانید بدون نیاز به روشن کردن صفحه از اطلاعیه‌ها، اطلاعات مهم و حتی دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های تازه استفاده شده برخوردار باشید.

ال جی جی 5، جذابترین پرچمدار گوشی های سری G ال جی

گوشی های سری وی ال جی تنها پرچمداران این شرکت تولیدکننده نیستند و گوشی ال جی وی 20 نیز تنها گوشی خاص و جذاب آن‌ها که در سال جاری رونمایی شده است نخواهد بود. طی کنگره جهانی موبایل (MWC) که اوایل سال جاری در شهر بارسلونا برگزار شد، شاهد رونمایی از تازه‌ترین پرچمدار گوشی های سری جی ال جی به نام جی 5 بودیم؛ این گوشی اندرویدی بر خلاف نسل‌های گذشته خود به طور کلی راه جداگانه‌ای را در پیش گرفت و طراحی ماژولار را ارائه داد. معمولا طی چند سال اخیر محصولی این چنینی ندیده بودیم و ال جی با عرضه این گوشی هوشمند در همان ابتدای کار با جی 5 و دوستانش موفق به کسب جوایز متعددی از این کنگره جهانی شد.

بدون شک بی انصافی است اگر منکر شویم که ال جی جی 5 یکی از جذاب‌ترین گوشی های هوشمند سال جاری نیست. این کمپانی کره‌ای همواره ثابت کرده که به عرضه گوشی‌هایی با باتری جداشدنی متعهد است؛ چرا که ال جی جی 5 با طراحی ماژولار خودش کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی باتری را از قسمت انتهایی گوشی تعویض کنند. البته در حال حاضر دو ماژول رسمی متصل شونده همراه با گوشی عرضه شده است: ماژول ال جی کم پلاس (LG Cam Plus) که قابلیت‌های دوربین‌ این گوشی را افزایش داده، امکان تنظیم دستی را به آن می‌افزاید و همچنین باتری جانبی جداگانه‌ای را نیز به دستگاه اضافه می‌کند. در این جا همچنین ماژول دیگری به نام های-فای پلاس (Hi-Fi Plus) وجود دارد که با ارائه یک سیستم صوتی 32 بیتی همراه با مبدل آنالوگ به دیجیتال های-فای و آمپلی‌فایر، کیفیت فایل‌های صوتی را افزایش می‌دهد. این ماژول‌ها همراه با گجت‌های جانبی دیگری برای جدیدترین پرچمدار گوشی های سری G ال جی در قالب نام دوستان یا Friends ارائه می‌شود.

طراحی ماژولار گوشی های سری G ال جی

من فکر می‌کنم که مفهوم این نوآوری ال جی بسیار جذاب‌تر از این که هست می‌توانست باشد اما به نظر می‌رسد که این شرکت به خوبی از پس اجرای آن بر نیامده است. البته من تنها با عرضه این دو ماژول کاربردی برای ال جی جی 5 مخالف نیستم اما اگر ماژول‌های بیشتری از سوی ال جی و حتی سازندگان شخص ثالث با هدف ارائه قابلیت‌های جدید تولید می‌شد من بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گرفتم.

پس از این محصول ما سال جاری شاهد عرضه گوشی هوشمند ماژولار دیگری به نام لنوو موتو زد (Lenovo Moto Z) نیز بودیم که البته با سبک و سیاقی متفاوت، مودهای آن قابلیت‌هایی نظیر یک باتری جانبی اضافی، یک بلندگو، یک ویدیو پروژکتور و غیره را به این محصول اضافه می‌کنند. با این حال عدم حضور یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون بر روی این گوشی از سوی لنوو تصمیم بحث برانگیزی از سوی این شرکت چینی بود.

با تمام این تفاسیر من انتظار زیادی را برای پروژه آرا گوگل داشتم و مدت‌ها بود در انتظار به حقیقت پیوستن آن بودم. بر اساس این پروژه گوگل قصد داشت گوشی‌هایی کاملا ماژولار را روانه بازار کند که هر یک از قسمت‌های سخت افزاری آن قابل تعویض و ارتقا بودند. با این حال اوایل ماه جاری میلادی بود که گوگل رسما نیمه کاره ماندن این پروژه را تایید و فعالیت آن را به طور کلی لغو کرد. بنابراین بار دیگر تمامی امید ما به دو گوشی ماژولار مدرن حال حاضر بازار یعنی ال جی جی 5 و موتو زد است که هر کدام قابلیت‌های منحصر به فردی را با ماژول‌های خود به کاربرانشان ارائه می‌دهند. حال چرا ما باید انتظار یک چیز پیچیده‌تر از آن چه که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم را داشته باشیم؟

طراحی ماژولار گوشی های سری G ال جی

پروژه آرا لغو شده گوگل (گوشی ماژولار)

این دقیقاً سوالی است که باعث می‌شود من در هنگام فکر در مورد ال جی جی 6 (LG G6)، پرچمدار سال آینده گوشی های سری G ال جی کمی هیجان زده باشم. آیا ال جی راه تولید گوشی های ماژولار را ادامه می‌دهد و یا آن‌ها قصد دارند به تولید محصولاتی ساده بازگردند؟

آیا نسل آینده گوشی های سری G ال جی نیز با طراحی ماژولار عرضه خواهد شد؟

من امیدوارم که آن‌ها با بهبود در عملکرد و قابلیت‌های طراحی ماژولار، حداقل مدت  طولانی‌تری را در این عرضه قدم بردارند. همیشه نخستین نسل از یک نوآوری نمی‌تواند بازخورد خوبی را داشته باشد؛ اما آن‌ها همواره به بازخورد مصرف کنندگان واقعی محصولات خود توجه می‌کنند و تلاش می‌کنند تا در نسل‌های آینده موارد مربوطه را بهبود بخشند. کمپانی ال جی طی سال‌های اخیر با سرعت کمی در حال تبدیل شدن به یک ستاره در زمین رقابت گوشی‌های هوشمند بوده است و شاید سال آینده این ستاره به اوج درخشش خودش برسد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پیش از معرفی v20 مدیران الجی تاکید کرده بودن که فقط سریG ماژولار خواهند بود پس 99 درصد احتمالش هست که G6ماژولار باشه

  2. اصلا نمیشه پیش بینی کرد چون ال جی همیشه غافلگیرانه عمل میکنه