طرح‌های رایگان اپراتورها برای استفاده کمتر کاربران از وای‌ فای

بر اساس اطلاعات جدیدی که از سوی Fierce Wireless و سازمان مشاوره جهانی P3 منتشر شده، از میان 4 اپراتور برتر تلفن همراه در آمریکا، تنها مشترکین شرکت T-Mobile هستند که برای استفاده از اپلیکیشن های نیازمند به شبکه، از اینترنت سیم کارت خود بیشتر استفاده می‌کنند. زمان استفاده از اینترنت همراه برای این کاربران به صورت میانگین، 175 دقیقه در یک روز اعلام شده، در حالی که مشترکین شرکت‌های ورایزن، AT&T و همچنین اسپرینت، در بیشتر مواقع از اینترنت بدون سیم (WiFi) و به میانگین، 160 دقیقه در روز استفاده می‌نمایند. شاید بتوان یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع را طرح‌های رایگان اپراتورها دانست.

از طرح‌های رایگان اپراتورها برای تشویق بیشتر کاربران به استفاده از اینترنت همراه چه می‌دانید؟

دلیل استفاده بیشتر کاربران T-Mobile از اینترنت همراه نسبت به کاربران شرکت های وریزون، اسپرینت و AT&T، طرح‌های رایگان اپراتورها همانند طرح های رایگان T-Mobile برای برخی از اپلیکیشن ها همچون Binge On و Music Freedom بوده و همین موضوع باعث شده تا مشترکین این شرکت، از اینترنت همراه خود برای مدت زمان بیشتری استفاده کنند. در این رابطه تحقیقی بر روی 6000 کاربر فعال انجام شده که فعالیت‌های دقیق آنها از ماه ژانویه تا آگوست، زیر ذره بین قرار داشته است.

شاید وجود طرح‌های رایگان اپراتورها همچون طرحی که T-Mobile برای کاربران خود در نظر گرفته، بتواند تأثیر مثبتی در کاربران برای استفاده از دیگر اپلیکیشن‌ها نیز بگذارد. چرا که تحقیق انجام شده نشان می‌دهد که مشترکین T-Mobile، هنگام استفاده از سرویس های یوتیوب و فیسبوک نیز به سراغ اینترنت سیم کارت خود می‌روند.

در نهایت، باید بگوییم که به صورت کلی، مدت زمان استفاده از اینترنت همراه نسبت به اینترنت بدون سیم یا وای فای (یا بهتر است بگوییم اینترنت خانگی)، افزایش پیدا کرده است. در تحقیقات انجام شده، کاملا مشخص است که 60 درصد مشترکین وریزون در ماه ژانویه، از اینترنت وای فای استفاده می‌کردند که این میزان تا ماه آگوست، به 51.9 درصد کاهش پیدا کرده است. این موضوع در مورد کاربران اسپرینت نیز صدق کرده و درصد استفاده کاربران از اینترنت وای فای در همین بازه زمانی، از 56.2 درصد به 44.7 درصد کاهش پیدا کرده که می‌تواند تمایل بیشتر کاربران نسبت به استفاده از اینترنت همراه را نشان دهد.

وضعیت برای مشترکین اپراتور T-Mobile نیز یکسان است چرا که اعلام شده به صورت میانگین، تنها 38.7 درصد از کاربران تا ماه آگوست، از اینترنت وای فای استفاده کرده‌اند.

اسلایدهایی که در ادامه قرار گرفته‌اند نیز می‌تواند به تفکیک، استفاده کاربران از اپلیکیشن های مختلف را در بازه های زمانی متفاوت به تصویر کشد. اما می‌خواهیم سؤال را از شما بپرسیم. شما از اینترنت همراه بیشتر استفاده می‌کنید یا از اینترنت وای فای؟ از شما دعوت می‌کنیم نظرات خود را با گجت نیوز در این رابطه به اشتراک بگذارید.