کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل؛ چرایی حذف جک هدفون (4)

کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل؛ چرایی حذف جک هدفون

معمولا چند روز پس از عرضه رسمی گوشی های آیفون شرکت اپل، ویدئوهای مربوط به کالبد شکافی آن در سطح رسانه های مجازی پخش می‌شود. آیفون 7 پلاس اپل نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. با باز شدن پیچ ها و در نهایت گشوده شدن قاب و کالبد شکافی آیفون 7 پلاس ، رازهایی در مورد سخت افزارها و طراحی آنها فاش شد که در ادامه به توضیح و همچنین نمایش آنها خواهیم پرداخت. با گجت نیوز همراه باشید.

همان طور که به آن اشاره شد، با گشوده شدن قاب فلزی آیفون 7 پلاس، اطلاعاتی از آن بیرون آمد که اپل قبلا به طور رسمی به آنها اشاره نکرده بود. از طرفی در حالت کلی باز کردن و کالبد شکافی آیفون 7 یا نسخه پلاس آن به سوالات و شبهات بسیار زیادی پاسخ خواهد داد. این که نسخه پلاس دارای چه میزان از حافظه رم بوده و یا این که آیا نسخه معمولی فضای کافی به جهت قرار گیری ماژول دوربین دوگانه را داشته است یا نه؟ از سویی دیگر چه تکنولوژی جدید در فناوری ضد آب این گوشی به کار رفته است که می‌تواند آن را از دیگر رقبا متمایز نماید. در هر صورت بهتر است بدانید که طی این کالبد شکافی، چیپست A10 اپل نیز به دقت بازرسی شده است.

طی این کالبد شکافی متوجه شدیم که آیا واقعا حذف سوکت جک 3.5 میلی متری صدا برای این دو نسخه لزومی داشته است یا نه. در هر صورت قبل از گروه های مشهور iFixit و Chipworks، قصد داریم به کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل پرداخته و به تمامی سوالات مهم پیش روی جواب دهیم.

قبل از گروه های مشهور iFixit و Chipworks، قصد داریم به کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل بپردازیم

در ابتدای کار شاید لازم باشد بدانید که در این کالبد شکافی از نسخه جت بلک آیفون 7 پلاس استفاده کرده‌ایم. البته رنگ بیرونی دستگاه خیلی بر روی این بررسی تاثیر گذار نخواهد بود. در ویدئویی که در بخش زیر شاهد نمایش آن هستید و در خبرگزاری ها منتشر شده است و به مدت 17 دقیقه به کالبد شکافی آیفون 7 پلاس خواهد پرداخت، تمامی جزئیات سخت افزاری این گوشی به نمایش در خواهد آمد. البته در این میان خبر بد، زبان ویتنامی ویدئو است.

در این ویدئو از همان اول به صورت بسیار آشکاری محل جک هدفون صدا آشکار است که نسبت به نسل پیشین یعنی آیفون 6 اس، جای آن توسط موتور تپتیک اشغال شده است. البته گوشی آیفون 6 اس اپل نیز دارای چنین موتوری بود اما در سری آیفون 7 این حسگر حجیم تر شده و محل حذف شده سوکت جک هدفون را اشغال کرده است. موتور تپتیک (Taptic Engine) به جهت پاسخ و واکنش به فناوری تاچ سه بعدی اپل طراحی شده که البته در این نسل، وظایف جدید دیگری نظیر لرزش در هنگام لمس کلید هوم جدید آیفون 7 نیز به آن اضافه شده است.

کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل؛ چرایی حذف جک هدفون  (2)

موتور تپتیک اپل که در آیفون 6 پلاس بسیار کوچک بود و بین درگاه لایتنینگ و جک هدفون قرار داشت

همان طور که در تصویر بالا (که مربوط به ویدئو منتشر شده از گروه iFixit است) مشاهده می‌کنید، موتور تپتیک اپل در نسخه آیفون 6 پلاس بسیار کوچک بود. اما در نسخه آیفون 6 اس کمی بزرگتر بوده و مکان بیشتری را اشغال کرده بود. مکان دقیق این موتور درست در بالای درگاه های تحتانی گوشی انتخاب شد که در تصاویر زیر شاهد این موضوع هستیم:

کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل؛ چرایی حذف جک هدفون  (2)

آیفون 6 (سمت چپ) در کنار آیفون 6 اس

اما نکته ای که در این تصاویر حائز اهمیت بوده و توجه به آن خالی از لطف نیست، فضای بسیار زیادی اشغال شده توسط سوکت جک هدفون صدا است. در واقع با حذف این مورد، اپل می‌توانست به شکلی بسیار بهتر و بهینه تر، از فضای این بخش استفاده کند.

در تصاویر زیر می‌توانید به صورت بسیار واضح، محلی که سوکت جک هدفون صدا در آن حذف شده است را ببینید و این که شرکت اپل از این فضا به خوبی استفاده کرده است و یک موتور تپتیک بسیار بزرگ را در آن جای گذاری نموده و از این رو توان آن را نیز افزایش داده است. تصاویر زیر مربوط به کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل هستند:

در تصویر بالا نیز می‌توانید به وضوح، ابعاد بزرگ موتور تپتیک را در گوشی آیفون 7 پلاس مشاهده نمایید. علاوه بر آن با واشکافی آیفون 7 پلاس اپل به بخش ماژول دوربین های دوگانه آن نیز سری زدیم. در این بخش علاوه بر مضاعف شدن تعداد لنزها، حسگرها و دیگر موارد این چنینی، شاهد قرار گیری سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر بر روی یکی از دوربین ها هستیم.  بخش مادربورد گوشی نیز نشان می‌دهد که شرکت اپل به جهت جلوگیری از نفوذ آب به فضای داخلی دستگاه تمهیدات بسیار پیچیده و زیادی را به کار گرفته است. تا زمان انتشار ویدئو کالبد شکافی ifixit، در کلیپ قرار داده شده می‌توانید برای تمامی سوالات و شباهات خود پاسخ مناسبی را بیابید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*