سامانه استعلام سریال گوشی‌ های وارداتی

سامانه استعلام سریال گوشی‌ های وارداتی، راه اندازی شد

ورود و فروش گوشی‌های تلفن همراه به صورت قاچاق یکی از معضلاتی است که دولت و مردم با آن گریبان گیر هستند. گمرک جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی سامانه استعلام سریال گوشی‌ های وارداتی به کمک خریداران موبایل آمده تا قدمی برای جلوگیری از قاچاق گوشی‌های تلفن همراه برداشته باشد.

سامانه استعلام گوشی‌های تلفن همراه (IMEI) از سال گذشته به دست متخصصان پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران  وارد مراحل آماده سازی شد و در آینده نزدیک از آن بهره برداری می‌شود. به این ترتیب مردم می‌توانند با ارسال سریال گوشی به شماره 30008887 از اصل بودن و غیر قاچاق بودن گوشی تلفن همراه خود مطمئن شوند.

کمک سامانه استعلام سریال گوشی به مبارزه با قاچاق کالا

این سامانه بخشی از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و یکی از برنامه‌های گمرک جمهوری اسلامی برای مبارزه با قاچاق است و طی آن از سال گذشته واردکنندگان را ملزم کرد تا سریال گوشی‌های وارداتی خود را در سامانه گمرکی ثبت کنند و حالا این بانک اطلاعاتی آماده بهره برداری شده است. این اقدام بیان کننده سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و نشان می‌دهد که هوشمند سازی اطلاعات کالاهای وارداتی می‌تواند بهترین روش برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق باشد. هفته گذشته نیز کالاهای قاچاق کانتینری به کمک سامانه جامع گمرکی کشف شد که این نشان از قدم‌های بزرگی است که گمرک با اتکا بر دانش متخصصان ایرانی برای مبارزه با قاچاق کالا برداشته است.

به این ترتیب به خاطر داشته باشید که هنگام خرید یک گوشی تلفن همراه شماره سریال گوشی را به شماره سامانه استعلام سریال گوشی‌ های وارداتی، 30008887 پیامک کرده و از اصالت کالا اطمینان پیدا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*