نصب وردپرس در Cpanel

آموزش جامع وردپرس قسمت پانزدهم؛ نصب وردپرس در CPanel

روش‌های گوناگونی برای نصب وردپرس در وب‌ سرور هاست وجود دارد. در این مقاله قصد داریم چگونگی نصب وردپرس در CPanel را از طریق File Manager آموزش دهیم.

در ابتدا نیاز است که آخرین نسخه وردپرس را از سایت مرجع وردپرس و یا آخرین نسخه فارسی آن را از وردپرس فارسی دانلود نمایید. در قسمت‌های پیشین نحوه انجام این کار را چندین مرتبه بیان کرده‌ایم. ادامه روال کاری مشابه نصب وردپرس در WAMP و XAMPP است که در دو قسمت قبل به آن اشاره کردیم. مانند آموزش‌های قبلی نیاز است تا فایل فشرده وردپرس را در هاست خود (از طریق CPanel) آپلود نموده و سپس آن را از حالت فشرده خارج کنید.

ایجاد پایگاه‌ داده

در حین فرآیند نصب نیاز است اطلاعات مربوط به پایگاه‌ داده خود را وارد نمایید. در CPanel این کار را می‌توانید توسط سه ابزار MySQL Databases ،MySQL Database Wizard و phpMyAdmin واقع در بخش Databases محیط CPanel انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی ایجاد پایگاه‌ داده از طریق این سه ابزار به آموزش‌های زیر مراجعه کنید:

آپلود وردپرس توسط File Manager

ابتدا به CPanel وارد شوید.

نصب وردپرس در CPanel

نصب وردپرس در CPanel

سپس وارد بخش Files شده و بر روی آیکون File Manager کلیک کنید.

نصب وردپرس در CPanel

پس از آن وارد محلی (پوشه‌ای) شوید که قصد دارید وردپرس در آنجا نصب شود. اگر قصد دارید که وردپرس دقیقا در صفحه اول سایت شما و پس از وارد کردن نام دامنه و بدون هیچ کاراکتر اضافی نصب شود، (به عنوان مثال mydomain.com) می‌بایست آن را در پوشه public_html هاست خود نصب کنید.

نصب وردپرس در CPanel

به تعبیری می‌توان پوشه public_html را معادلی برای پوشه‌های www و htdocs به ترتیب در شبیه‌سازهای WAMP و XAMPP دانست. جهت آشنایی با چگونگی نصب وردپرس در سرورهای خانگی با کمک ابزارهایی چون WAMP و XAMPP می‌توانید به آموزش‌های زیر مراجعه کنید.

پس از استقرار در پوشه مورد نظر، بر روی آیکون Upload کلیک کرده تا وارد محیطی مشابه تصویر زیر شوید.

نصب وردپرس در CPanel

با فشردن دکمه Choose File پنجره‌ای گشوده می‌شود که از شما خواهان تعیین فایل مورد نظر از روی کامپیوترتان است.

نصب وردپرس در CPanel

نصب وردپرس در CPanel

نصب وردپرس در CPanel

با انتخاب فایل فشرده وردپرس که پیش‌تر آن را دانلود نموده‌اید، به ادامه کار برای آپلود کمک کنید. پس از اتمام کار به پوشه‌ای که آپلود در آن صورت گرفت بازگشته و Reload را انتخاب کنید. مشاهده خواهد شد که فایل مربوط به آن در محل مورد نظر قرار گرفته است.

نصب وردپرس در CPanel

در ادامه فایل فشرده را انتخاب کرده، سپس دکمه Extract را بزنید و منتظر بمانید تا فرآیند استخراج‌­سازی از حالت فشرده به اتمام برسد.

نصب وردپرس در CPanel

نصب وردپرس در CPanel

با فشردن دکمه Reload مشاهده خواهید کرد که پوشه استخراج شده در سایت ایجاد شده است.

نصب وردپرس در CPanel

در این حالت وردپرس شما در پوشه فوق نصب خواهد شد و آدرس URL سایت وردپرسی به شکل mydomian.com/wordpress است. برای حل این مسئله می‌بایست کلیه محتویات پوشه WordPress را به یک مرحله بالاتر یعنی public_html انتقال دهید تا آدرس URL وردپرس، همان صفحه اصلی سایت یعنی mydomian.com باشد.

انتقال فایل‌های استخراج شده به public_html

وارد پوشه wordpress (همان پوشه‌ای که از فایل فشرده استخراج شد) شوید و بر روی Select All کلیک کنید تا تمامی فایل‌ها و پوشه‌ها انتخاب شوند. در ادامه بر روی آیکون Move File کلیک نموده تا پنجره‌ای مشابه پنجره زیر گشوده شود.

نصب وردپرس در CPanel

مسیر محل مربوطه را به مسیر مورد نظر خود تغییر دهید و بر روی دکمه Move Files کلیک کنید.

نصب وردپرس در CPanel

در این حالت می‌بایست مسیر public_html/wordpress را به public_html تغییر دهید. با بارگذاری مجدد public_html تغییرات را مشاهده خواهید کرد. پوشه خالی wordpress را نیز می‌توانید با استفاده از آیکون Delete حذف کنید.

نصب وردپرس در CPanel

آغاز فرآیند نصب

تبریک! نصب وردپرس در CPanel به اتمام رسید. حال همه چیز آماده است تا نصب وردپرس را آغاز کنیم. برای انجام این کار کافی است نام دامنه خود را در مرورگر وارد نمایید تا وردپرس از شما درخواست نصب نماید!

نصب وردپرس در CPanel

اکنون قادر خواهید بود با کمک آموزش چگونگی نصب وردپرس به نصب وردپرس در CPanel بپردازید.

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این بخش عالیه

    به کار خیلیا میاد و ممنون از اینکه اینقدر رو روال مرتب ادامه ش میدید

  2. CPanel ها Auto Installer دارند و نیازی به این کارها نیست.

    با تشکر