خودرو

کیفیت پایین خودرو در ایران نسبت به استاندارد جهانی

اخیراً رده بندی کیفیت اولیه خودرو در جهان اعلام شد و با کمال تأسف ایران جایگاه پایینی در این رنکینگ دارد. در این رده بندی چین با صنعت خودروسازی نوپای خود در جایگاهی بالاتر از ایران جای گرفته است. طبق امتیازات شاخص IQS خودروسازان ایرانی در رده‌های پایانی این رده بندی قرار گرفتند.

145هزار نفر از 18 شرکت تعداد معایب مشاهده شده در هر 100 خودرو را بررسی می‌کنند و نتیجه آن به صورت شاخص IQS، کیفیت اولیه خودروها را بیان می‌کند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارشی اعلام کرد که ایران رتبه آخر را در میان شش کشور مورد مطالعه در زمینه کیفیت خودرو به دست آورده است. شاخص IQS در شش کشور آلمان، فرانسه، ژاپن، چین، کره جنوبی و ایران مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه آن اعلام شد. بر اساس این بررسی آلمان رتبه نخست کیفیت را کسب کرد و ایران در رده آخر قرار گرفت. شاخص IQS در آلمان 80 (یعنی 0.8 ایراد در سه ماه اول مالکیت مشتری در هر خودرو)، در ژاپن 165 (1.6 ایراد)، در کره جنوبی 185(1.8 ایراد)، در چین 318(3.1 ایراد)، در فرانسه 420(4.2 ایراد) و در ایران 478 (4.7 ایراد) اعلام شد.

خودرو

انتقاد وزیر صنعت و معدن از خرابی‌های زیاد خودرو در ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با تأسف از جایگاه پایین ایران در جهان در زمینه کیفیت خودرو، از خرابی خودروهای صفر کیلومتر انتقاد کرد.  محمدرضا نعمت زاده گفت:

مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی راضی نبوده و خواستار خودروهای مطمئن با آپشن های بالا هستند و همیشه خودروهای ساخت داخل کشور با خودروهای خارجی وارداتی مقایسه می‌شود. چرا یک خودروی داخلی باید قبل از طی کردن 10 هزار کیلومتر به تعمیرگاه برود؟

همچنین طبق شاخص IQS اصلی‌ترین ایرادهای خودروهای ایرانی در سه ماه نخست مالکیت مشتری، شامل سر و صدای داخل اتاق، صدای زیاد موتور، رگلاژ نبودن درها، شتاب کم و مصرف زیاد سوخت می‌شود.

در پایان به این نکته اشاره می‌کنیم که بر اساس رنکینگ کلی اعلام شده شرکت خودروسازی ایران خودرو در رده بیست و چهارم و سایپا در رده یکی مانده به آخر قرار گرفتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ای ایران،بمیرم برا شاهکارهات،
    از وقتی که بچه بودم با آرزوی خرید میتسوبیشی لنسر ایوو توربو بزرگ شدم اما بخاطر آشغال های ایرانی و گمرک بالا قادر به خریدش نیستم،مقصر من نیستم،شما هستید

  2. چیز عجیبی نیست وطنم پاره تنم