تسلا قابلیت رانندگی خودکار اتومبیل‌های خود را با هدف بهبود خوانایی رادار آپدیت کرد

پس از آن که طی هفته‌های گذشته اخبار متعددی در ارتباط با چندین تصادف اتومبیل‌های تسلا همراه با قابلیت رانندگی خودکار آن‌ها منتشر شد، این شرکت در صدد آن برآمد تا مشکل به وجود آمده را برطرف کند. اینک تسلا رسما اعلام کرده است که با آپدیت سیستم رادار این اتومبیل‌ها دیگر خبری از تصادف نخواهد بود.

چندین هفته قبل، ایلان ماسک مدیرعامل افسانه‌ای شرکت تسلا خبر از در حال کار بودن مهندسان این شرکت بر روی به‌روزرسانی کاملا جدی رانندگی خودکار اتومبیل‌های الکترونیکی تسلا داد. ایرادات جزئی که سیستم رانندگی خودکار خودروهای این شرکت به همراه داشته تصادف‌هایی را نیز به بار آورده است. حال به نظر می‌رسد که تسلا برنامه‌های خاصی را برای پیشرفت این ویژگی تدارک دیده است.

برای کسانی که کنجکاو هستند تا بدانند این به‌روزرسانی شامل چه چیزهایی خواهد شد باید گفت که تسلا از زمان اعلام این خبر تا همین حالا به سختی بر روی سیستم رادار این فناوری کار کرده است. سیستم رادار اتومبیل‌های تسلا در سال 2014 معرفی شد و بیشتر به عنوان یک سنسور تکمیلی جهت استفاده توسط دوربین و سیستم پردازش تصاویر طراحی شده است.

قابلیت رانندگی خودکار اتومبیل‌های تسلا

دلیل اینکه سیستم رادار اینک میزبان یک سنسور مکمل شده، مسائل متعددی است که در ارتباط با تشخیص رادار به وجود آمده است؛ به عنوان مثال افراد و یا اشیاء غیر فلزی هر از گاهی در رادار به نمایش در نمی‌آیند که این قضیه می‌تواند کاربران را با خطرات متعددی مواجه سازد.

بهبود تکنولوژی رانندگی خودکار اتومبیل‌های تسلا با اضافه کردن یک سنسور کمکی شناسایی

با این حال تسلا معتقد است که آنها با یک به‌روزرسانی نرم افزاری که متشکل از لیست سفید نشانه گذاری‌های جغرافیایی از اشیاء مختلف است و همچنین به لطف یادگیری ناوگان که در آن از داده‌های اتومبیل‌های دیگر استفاده می‌شود این مشکل را کاملاً حل خواهند کرد. در پایان هنوز هم به صورت کامل نمی‌توان ویژگی آتو پایلوت خودروهای تسلا را به طور کامل یک سیستم رانندگی خودکار دانست. این کمپانی خیلی سریع تبلیغات مربوط به آپگرید سیستم رادار خودروهای خود را در خاک چین آغاز کرده است تا انتظار داشته باشیم دیگر خبری از تصادف‌های گذشته نباشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*