آپدیت Sierra

آپدیت Sierra بیستم سپتامبر به مک‌ها خواهد رسید

محبوبیت سیستم عامل مک (Mac OS) اهالی کوپرتینو روز به روز در حال افزایش است و کمپانی اپل نیز همیشه با ارائه آپدیت‌های متعدد آن را بهبود می‌بخشد. در حالی که این روزها کاربران آیفون و آیپدها برای منتشر شدن آپدیت iOS 10 لحظه شماری می‌کنند، کاربران این پلتفرم در حال حاضر در انتظار از راه رسیدن آپدیت Sierra برای رایانه خود هستند. به نظر می‌رسد آپدیت Sierra به زودی از راه خواهد رسید. با مشروح خبر همراه گجت نیوز باشید.

آپدیت Sierra در تاریخ 30 شهریور به مک‌ها خواهد رسید

امروز طبق گزارش چند خبرگزاری، تاریخ انتشار آپدیت Sierra برای پلتفرم مک مشخص شد. گفته می‌شود این به روز رسانی در تاریخ بیستم سپتامبر (سه شنبه، 30 شهریور ماه) از راه می‌رسد. همچنین شایان ذکر است که این سیستم عامل اخیرا از OS X به macOS تغییر نام پیدا کرده است. این آپدیت شامل قابلیت‌های جدید و کلیدی است و به همین دلیل کاربران زیادی انتظار آن را دارند.

از جمله مشخصه‌های اصلی این به روز رسانی می‌توان به افزوده شدن سیری (دستیار شخصی آی دیوایس‌های اپل) به مک، امکان کپی و Paste اطلاعات بین محصولات اپل و قابلیت تصویر در تصویر اشاره کرد. این قابلیت تصویر در تصویر به کاربران امکان پخش ویدیو از مرورگر سافاری یا آیتونز در یک پنجره شناور را می‌دهد. در تصویر زیر می‌توانید نحوه عملکرد این قابلیت جدید را مشاهده کنید.

آپدیت Sierra

علاوه بر موارد بالا، حالا شاهد بهبود رابط کاربری و عملکرد اپلیکیشن اپل موزیک (Apple Music) در مک هستیم. همچنین اپلیکیشن تصاویر نیز حالا با بخش جدید Memories (خاطره‌ها) همراه شده است که تصاویر ثبت شده در یک مکان خاص و یا با یک فرد خاص را دسته بندی می‌کند و آلبوم تصاویر منحصر به فردی را ارائه خواهد کرد.

چندی پیش نسخه پیش نمایش از آپدیت Sierra برای مک مورد بررسی قرار گرفته بود و متوجه قابلیت‌های منحصر به فرد و کاربردی در آن شدیم. با این حال بررسی‌های قبلی مربوط به یک بیلد قدیمی از این به روز رسانی بود و امکان استفاده از قابلیت آنلاک خودکار (که امکان باز کردن مک به وسیله اپل واچ را فراهم می‌کند) وجود نداشت. همچنین امکان بهره از سرویس پرداخت اپل (Apple Pay) و برخی قابلیت‌های تعاملی با iOS 10 در بیلد قدیمی مک وجود نداشت.

در مجموع تا چند روز دیگر شاهد انتشار آپدیت Sierra برای مک‌ها و آپدیت iOS 10 برای آیفون و آیپد هستیم. این روزها برای کاربران اهالی کوپرتینو بسیار داغ و حساس دنبال می‌شوند. نظر شما در مورد این خبر چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان مطلب به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*