انفجار گوشی

انفجار گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ خبرساز شد

بر خلاف خدمات مطلوبی که شرکت سامسونگ طی چند سال اخیر در اختیار کاربران سراسر جهان قرار داده است، این بار سایه‌ی تاریک انفجار گوشی های هوشمند این کمپانی، لکه‌ی ننگ وسیعی بر اعتبار چشم‌ بادامی‌ گذاشته است. جدیدترین پرچمدار آنها یعنی گلکسی نوت 7 با امکانات بی نظیری که در خود جای داده اما از یک ایراد کارخانه‌ای رنج می‌برد که حواشی زیادی را به دنبال داشته است. اما این بار داستان کمی متفاوت است! با گجت نیوز همراه شوید.

کهکشانی جدید سری پرافتخار نوت، مشکلی اساسی در سیستم سخت افزاری دارد که به نظر می‌رسد باعث احتراق خود به خود آن می‌شود. اما سوال اینجاست که آیا چنین مشکلی تنها به گلکسی نوت 7 مربوط می‌شود؟ پاسخ این پرسش یک خیر قاطع است چرا که ظاهرا یک گلکسی اس 7 اج نیز به جمع گوشی‌های هوشمند قابل انفجار اضافه شده است. اوایل ماه جاری بود که یک گوشی گلکسی اس 7 در حالی که به کابل شارژ متصل بود، منفجر شد و باز هم خسارت روی دست کاربران گذاشت.

انفجار گوشیدر همین حال که همگان محو مشکل انفجار گلکسی نوت 7 بودند، انفجار گوشی جدیدی از سری اس سامسونگ، کاربران را متقاعد کرد که این مشکل در بیش‌تر پرچمداران کره‌ای‌ها ریشه دوانده است. چندی پیش نیز در ایالت نیوجرسی فردی به نام دنیل رامیرز (Daniel Ramirez) با مراجعه به دادگاه، درخواستی برای ثبت شکایت مطرح کرد. این شخص مدعی شده بود که چندی پیش اقدام به خرید یک گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اج کرده بود، اما در ازای این اقدام، گوشی در جیب وی منفجر شده و سوختگی درجه 3 را برایش به ارمغان آورده است.

رسوایی انفجار باتری، نخستین بار است که برای یکی از محصولات شرکت سامسونگ پیش می‌آید. اما مسئله اینجاست که احتراق داخلی گوشی‌های مطرح چشم بادامی‌ها ناشی از چه بوده و تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد!