پهپادها به کمک اداره‌ی آتش نشانی ایالت نیویورک می‌آیند

پهپادها به کمک اداره‌ی آتش نشانی ایالت نیویورک می‌آیند

اداره‌ی آتش نشانی ایالت نیویورک به تازگی از طرح جدیدی رونمایی کرده است که در این طرح قرار است پهپادهای هوشمند و دارای کنترل از راه دور به کمک ماموران سازمان آنها بیایند و کمک کنند که فرآیند آنالیز و رفع حادثه، با خطر و هزینه‌ی بسیار کمتری از قبل انجام شود.

در این طرح پهپادهای مقاومی که دارای طراحی کاملا ویژه‌ای برای این منظور هستند، قادر خواهند بود که تصاویر و ویدیوهای باکیفیت بالا را به صورت زنده برای مرکز فرماندهی ارسال کنند. این گجت های ۸۵ هزار دلاری امکان این را دارند که تصاویر را هم به صورت فیلتر اینفرارد و هم به صورت تصاویر عادی برای فرماندهان سازمان آتش نشانی نیویورک ارسال کنند و آنها هم بتوانند در کمترین زمان ممکن و با دید کافی، بهترین تصمیم و برنامه را برای مقابله با حادثه‌ی مورد نظر اتخاذ کنند.

سازمان آتش نشانی این ایالت معمولا نیروهای متخصصی را به همراه گجت‌های مخصوص به محل اعزام می‌کند تا با تصویربرداری از زوایای مختلف حادثه و ارسال آنها برای مرکز، امکان تعیین بهترین برنامه را برای متخصصان این سازمان فراهم کنند. اما مدیر این اداره یعنی آقای تیموتی ای هرلاکر (Timothy E. Herlocker) بعد از عملیاتی در سال ۲۰۱۴ پی به این موضوع برد که پهپادها می‌توانند بسیار بهتر از نیروهای متخصص انسانی عمل کنند.

او تصاویری که توسط نیروی متخصص آنها ثبت شده بود را با تصاویر تهیه شده توسط یک پهپاد با خلبانی آماتور را مقایسه کرد و متوجه شد که تصاویر این پهپاد از نمای بالا دارای اطلاعات و جزئیاتی بسیار کامل‌تر هستند و می‌توانند به روند برنامه ریزی برای رفع حادثه کمک کنند. هرلاکر به نیویورک تایمز گفته است که این پهپاد مطمئنا کسل‌کننده‌ترین پهپادی است که شما در عمرتان خواهید دید! زیرا این گجت تنها به منطقه‌ی مورد نظر می‌رود و با ایستادن در یک نقطه‌ی خاص و ثابت، اقدام به تصویربرداری و ارسال آنها به مرکز می‌کند. اگر می‌خواهید پهپادهای جذاب تر را مشاهده کنید، لازم است به منطقه‌ی آیداهو بروید زیرا اداره‌ی آتش نشانی در آنجا اقدام به راه‌اندازی یک طرح جدید برای تست هلی‌ کوپترهای بدون خلبانی کرده است که به منطقه ی حادثه اعزام می‌شوند و قادرند از بالا اقدام به پاشیدن آب بر روی آتش کنند.

قرار است تا حدود یک هفته دیگر، اولین پهپاد این اداره به آسمان فرستاده شود و در عملیات مختلف از آن استفاده شود. البته این به معنای آن نیست که این پهپاد نیازی به دریافت تاییدیه‌های لازم ندارد و از همین حالا این اداره با همکاری با اداره‌ی هوانوردی ایالات متحده‌ی آمریکا (FAA) در حال دریافت استانداردهای برای این پهپاد آتش نشان هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*