همه‌ی ظرفیت پیش فروش آیفون ۷ جت بلک به به اتمام رسید!

همه‌ی ظرفیت پیش فروش آیفون ۷ جت بلک به به اتمام رسید!

شاید خود اپل هم تصور نمی‌کرد که آیفون ۷ جت بلک (Jet Black) بتواند این چنین در بین کاربران محبوب شود و ارائه‌ی یک توناژ رنگی جدید، هزاران طرفدار را برای خرید این محصول ترغیب کند. اما حالا گویا این اتفاق افتاده است و میزان استقبال کاربران از این رنگ جدید با شیب بسیار بالایی در حال افزایش است.

تنها چند ساعت پس از آغاز پیش فروش آیفون ۷ جت بلک و البته دیگر مدل‌ها از روز گذشته، تمام ظرفیت پیش فروش این مدل به اتمام رسید و هزاران کاربر تنها به دلیل چند دقیقه تاخیر در مراجعه به فروشگاه آنلاین اپل، نتوانستند این محصول را خریداری کنند! کاربران زیادی در توییتر و شبکه‌ی اجتماعی Reddit گزارش داده‌اند که زمان ارسال آیفون ۷ جت بلک که برای روز جمعه‌ی همین هفته (تاریخ ۱۶ سپتامبر) برنامه‌ریزی شده بود، حالا به زمان نامعلومی موکول شده است و خریداران از این پس با یک تاخیر بین ۳ تا ۴ هفته‌ای میتوانند دیوایس خریداری شده‌ی خود را درب منزلشان تحویل بگیرند.

نکته‌ی جالبتر اینجاست که این آمار تنها متعلق به آیفون ۷ است و اگر بخواهید یک آیفون ۷ پلاس در رنگ جت بلک خریداری کنید، زمان تحویل آن برایتان در ماه نوامبر یعنی حدود دو ماه دیگر تعیین خواهد شد! استقبال از مدل پلاس این رنگ بسیار بالاتر بوده است و انبارهای اپل خیلی زودتر از تمام پیش‌بینی‌های این کمپانی خالی شده‌اند و احتمالا با ادامه‌ی این روند، شاهد یک رکوردشکنی ویژه از طرف آیفون ۷ در بحث فروش خواهیم بود.

آیفون ۷ جت بلک به مدل نایاب بازار تبدیل می‌شود؟

همه‌ی ظرفیت پیش فروش آیفون ۷ جت بلک به به اتمام رسید!

البته این موضوع درباره‌ی رنگ‌های دیگر آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز صدق می‌کند اما زمان‌های تحویل آن رنگ‌ها منطقی‌تر هستند. به طور مثال تاریخ تحویل پیش فروش‌های آیفون ۷ با ظرفیت ۳۲ گیگابایت برای روزهای ۲۶ تا ۲۸ سپتامبر اعلام شده است و این تاریخ برای تحویل مدل ۷ پلاس کمی عقب‌تر خواهد افتاد (در حد یک تا دو روز).

گفتنی است که روند ساخت آیفون ۷ جت بلک برای اپل از دیگر مدل‌ها زمان بیشتری طول می‌کشد و با افزایش تقاضا و تاخیر در عرضه‌ی این محصول به بازار، احتمال دارد که شاهد نایاب شدن و افزایش قیمت غیر واقعی آن در کشورهای مختلف و به خصوص در بازار کشور خودمان باشیم. حتی این احتمال وجود دارد که به دلیل محبوبیت فراوانی که این رنگ در میان خریداران پیدا کرده است، اپل ظرفیت تولید دیگر مدل‌ها را کاهش دهد تا بتواند واحدهای جت بلک بیشتری تولید و روانه‌ی بازار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*