سنسور اثر انگشت در سیستم عامل کروم

سنسور اثر انگشت به زودی به کروم‌بوک ها می آید

از منابع نزدیک به توسعه دهندگان سیستم عامل کروم خبر می‌رسد که به زودی پشتیبانی از سنسور اثر انگشت به سطح این سیستم عامل اضافه خواهد شد. در این خبر آمده است که نه تنها می‌توانیم از این اسکنر در بازگشایی صفحه استفاده کنیم؛ بلکه انتظار می‌رود درست همانند دیوایس‌ های پلتفرم اندروید و آی او اس در نقاط مختلف نظیر باز کردن یک صفحه وب نیز از این اسکنر استفاده شود.

با نگاهی به روند تکامل چند سال گذشته گوشی‌های هوشمند، یکی از برجسته‌ترین مواردی که می‌توان یافت استفاده از سنسور اثر انگشت بوده است.  قطعاً هر کاربری دوست دارد اطلاعات خودش را همیشه ایمن نگه دارد اما تا پیش از این وارد کردن چندباره رمز عبور برای رمزگشایی صفحه و یا دسترسی به اطلاعات مختلفی نظیر یک عکس ساده کمی کاربران را آزرده خاطر می‌کرد و به همین جهت است که افراد کمتری به این روش کلاسیک محافظت از اطلاعات رجوع می‌ کنند.

با ورود سنسور اثر انگشت به حوزه تکنولوژی کار آسوده‌تر از گذشته شد، چرا که این سنسور ها سطح بالایی از امنیت را با آسوده‌ترین راه و تنها از طریق اثر انگشت کاربران به ارمغان می‌آورند. این چیزی است که تا پیش از این بر روی آیفون‌ها، گوشی‌های اندرویدی، آیپد‌ ها، تبلت‌ ها و حتی دیوایس‌ های حاوی ویندوز 10 مشاهده کرده‌ایم. اینک با توجه به خبرهای منتشر شده از سوی منابع نزدیک به توسعه دهندگان سیستم عامل کروم، به نظر می‌رسد که به زودی دیوایس‌ های حاوی سیستم عامل Chrome نیز میزبان اسکنرهای اثر انگشت خواهند بود.

سنسور اثر انگشت در سیستم عامل کروم

هنوز به طور قطع نمی‌توان گفت که بازگشایی دیوایس با لمس انگشت، نمایانگر اضافه شدن پشتیبانی از سنسور اثر انگشت باشد!

هرچند که این منابع به طور قطع تضمین نمی‌کنند که کروم بوک‌ها و سایر دیوایس‌های حاوی کروم او اس پشتیبانی از سنسور اثر انگشت را به ارمغان آورند؛ اما نشانه‌هایی از سمت و سوی گوگل پیداست که گویا غول جستجوی جهان به دنبال رمزگشایی در این سیستم عامل تنها به واسطه لمس توسط انگشتان شماست.

گوگل به تازگی ویژگی رمزگشایی توسط پین کد را به کانال توسعه دهندگان سیستم عامل کروم اضافه کرده است؛ بنابراین واضح است که این شرکت در حال افزایش بخش‌های تازه‌ای به جهت بالا بردن امنیت این دیوایس‌ها خواهد بود.

البته نه تنها به زودی احتمال استفاده از سنسور اثر انگشت در این سیستم عامل به جهت رمزگشایی وجود خواهد داشت، بلکه این سنسور می‌تواند در جاهای مختلفی از سطح نرم افزاری کروم نیز مورد استفاده قرار گیرد. درست مشابه با دیوایس‌های اندرویدی و آی او اسی، ما انتظار داریم که این سنسور اثر انگشت بتواند ورود به هر صفحه وب، اپلیکیشن و غیره را نیز به کاربران خود ارائه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*