با تجربه ترین فضانورد ناسا

با تجربه ترین فضانورد ناسا پس از 172 روز به زمین بازگشت

به تازگی با تجربه ترین فضانورد ناسا، آقای جِف ویلیماز (Jeff Williams) بعد از ثبت رکوردی کم نظیر در انجام ماموریت‌ها و ماندن در ایستگاه فضایی بین المللی و پس از گذشت 172 روز به زمین بازگشت. با آخرین ماموریتی که آقای ویلیماز انجام داده، مجموع زمانی که وی در خارج از زمین سپری کرده به 534 روز و 2 ساعت و 38 دقیقه رسیده و همین موضوع باعث شده تا بخواهیم او را با تجربه ترین فضانورد ناسا بدانیم.

با تجربه ترین فضانورد ناسا پس از انجام ماموریت طولانی به زمین بازگشت

صرف چنین مدت زمان زیادی در فضا باعث شده تا همکار وی، اسکات کِلی، جف ویلیماز را فردی بخواند که بیشترین زمان را در میان تمامی آمریکایی‌ها در فضا بوده است. البته اسکات کلی نیز مدت زمان زیادی را از خانه دور بوده و جالب است اشاره کنیم که آخرین ماموریت او به فضا، یک سال به طول انجامیده بود که سرانجام در ماه مارس، این ماموریت به پایان رسید و خانم اسکات با ثبت رکورد 520 روز و 10 ساعت و 33 دقیقه، به خانه بازگشت.

اواسط ماه آگوست بود که رهبر اصلی ماموریت اکسپدیشن 48 ، آقای ویلیماز به همراه کیت رابینز، برای نصب یک لنگرگاه برای تاکسی‌های فضایی اعزام شده بودند. این لنگرگاه به شرکت‌هایی همچون بوئینگ و اسپیس ایکس (SpaceX)، امکان فرستادن فضانوردان را فراهم می‌نمود و در نتیجه ناسا را از دست راکت‌های روسی خلاص میکرد. از آنجایی که این تاکسی‌های فضایی قرار نیست تا سال 2017/2018 آماده استفاده شوند، آقای ویلیامز مجبور شد تا به همراه فضانوردان مشهور روسی با فضاپیمای سایوز به زمین بازگردد و شاید اگر این ماموریت به پایان نمی‌رسید، آقای ویلیماز همچنان هم تمایلی برای بازگشتن به خانه نداشت.

ویلیماز در بازگشت خود به زمین تصاویر فوق العاده زیبایی را ثبت و از طریق شبکه اجتماعی تویئتر در اختیار علاقه مندان قرار داده است که در صورت تمایل، می‌توانید با مراجعه به صفحه مربوط به وی،”Astro_Jeff@”، این تصاویر را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینا اینقدر میرن فضا چکار میکنن؟
    جز اینه که توطئه ای پشت این قضیه هست؟
    در قرآن گفته شده که شیاطین برای استراق سمع به آسمان ها میروند.
    گنبدی در آسمان که پوشیده از آب است و مانند زیر دریایی در آب شیرجه میزنند.
    چرا یک عکس درست حسابی فتوشاپ نشده تا حالا از زمین کروی منتشر نکردند؟
    یعنی ناسا اینقدر پیشرفته است که میتونن بروی شهاب سنگها ماهواره قرار دهند؟!!!
    یا 45 سال پیش با عبور از کمربند ون آلن قدم بروی ماه بگذارند؟!!
    و سوال علمی از همه ی خواننده های عزیز دارم زمانی که ناسا اعلام میکند ماهواه ای در نزدیکی مشتری فرستاده فرمت تصاویر فرستاده شده دارای چه کدهایی هستند که از اون فاصله قابل دریافت است؟!!
    اگر تلسکوپ دارید به سیارات بالای سر خودمون نگاهی بندازید و میبینید که زحل شباهتی با عکس های ناسا ندارد و شبیه به دیسکی درون حلقه است.