دوربین آیفون 7 پلاس

نهایت زیبایی تصاویر پرتره در تصاویر ثبت‌‌شده با دوربین آیفون 7 پلاس

بوکه، افکت و تکنیکی‌ست برای ثبت تصاویر در حالتی که پس زمینه عکس، کمی تار به نظر می‌رسد و این تکنیک زمانی به کار گرفته می‌شود که عکاس بخواهد بر روی مورد اصلی عکس، تاکید داشته باشد. همچنین از این تکنیک بیشتر زمانی استفاده می‌شود که عکاسان می‌خواهند تصاویر پرتره یا کلوز آپ بگیرند. اما هر دوربینی قادر به ثبت این نوع تصاویر نبوده و معمولا برای استفاده از این تکنیک، به لنزی با گشودگی بالا نیاز است. در گذشته گوشی‌های هوشمند زیادی با توانایی ثبت تصاویر با اقکت بوکه عرضه‌ شده‌اند اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند موفقیتی که دوربین آیفون 7 پلاس در این زمینه به دست آورده را تجربه کنند.

امکان خلق عکس‌های پرتره با افکت بوکه به واسطه دوربین آیفون 7 پلاس میسر شد

شاید بسیاری از سازندگان برای خلق تصاویر بوکه، به استفاده از ترفندهای نرم افزاری نیز روی آورده باشند، اما اغلب، این تصاویر مصنوعی به نظر رسیده و نمی‌توانند مخاطبین را مجذوب کنند. ولی باید بگوییم که حالا آیفون 7 پلاس می‌تواند به عنوان اولین گوشی هوشمندی شناخته شود که امکان ثبت تصاویر بوکه به کمک دوربین آن، میسر شده است.

دوربین آیفون 7 پلاس

این موضوع در تصاویر منتشر شده که با دوربین آیفون 7 پلاس ثبت شده‌اند، به خوبی دیده می‌شود، تصاویری که شاید در نگاه اول نتوان باور کرد که توسط دوربین یک تلفن هوشمند گرفته شده است. بر خلاف دیگر سازندگان، اپل برای فراهم کردن این ویژگی، از لنزهای جدیدی که به صورتی مصنوعی، این افکت را به تصاویر می‌دهند، استفاده نکرده و تمام وقت خود برای توسعه این ویژگی را بر روی بخش نرم افزاری دوربین آیفون 7 پلاس صرف کرده است.

همانطور که اپل نیز پیشتر اعلام کرده، آیفون 7 پلاس با استفاده از دوربین جدید خود و همچنین پردازشگر سیگنال دیجیتال، قادر خواهد بود تا با تمرکز کردن بر روی بخش اصلی و بخشیدن عمق به آن، دیگر بخش‌های عکس را تار نماید. هر چند نتایج استفاده از این سیستم می‌تواند در شرایط مختلف، متفاوت باشد، اما تصاویری که اپل منتشر کرده، می‌تواند توانایی دوربین آیفون 7 پلاس در خلق عکس‌های بوکه را به تصویر کشد.

دوربین آیفون 7 پلاس

البته باید اشاره داشته باشیم که قابلیت ثبت تصاویر بوکه به صورت پیش فرض برای آیفون 7 پلاس امکان پذیر نبوده و سازندگان قصد دارند با عرضه یک آپدیت نرم افزاری جدید برای اپلیکیشن Camera، حالت Portrait (پرتره) را به دوربین آیفون 7 پلاس اضافه نمایند.

دوربین آیفون 7 پلاس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*